Sign in to follow this  
Followers 0
Medion

klepání dovolantu a brzd.pedálu

47 posts in this topic

dával sem nové brzd.destičky a přetočil sem si kotouče a od tý doby mě při brždění vybruje volant a brzd.pedál náboj nehází-měřeno,kotouče taky nehází-měřeno,takže by mě zajímalo čím to může být:myslim díky za odpovědi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mně to taky dělalo a kotouče už byly sjety pod minimální hranici,ale to asi nebude tvuj případ :myslim

Vyměnil jsem je a mám klid :super

[upravil dne 7/9/06 Sagic]

Share this post


Link to post
Share on other sites

kotouče 100% neházej ale máj ne na spodní hranici,takže asi vyměnit že:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle mě to není tou spodní hranicí, ale tím, že stočení je potřeba udělat přesně. Nevím, jestli v tisícinách (nejsem soustružník). Ale co jsem slyšel o stáčení, tak velké procento pak hází. Píšu slyšel, protože jsem to nikdy nenechal dělat, raději volím nové kotouče.

Share this post


Link to post
Share on other sites

já semnástrojař(soustružník)takže žádný máslo vim jak na to a co s tim takže si sem jistej že mě nic nehází.když sem přidělal kotouče na auto a změřil jestli házej,tak běžely nádherně rovně.takže házivostí to prostě neni!!!asi to bude fakt tim,že sou slabý a že při bržděni(jak se ohřívají)tak povolý a zvlní se.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Velice jednoduchá rada.

Říkáš, že před opravou to nedělalo........... Po výměně desek a stočení kotoučů to dělá...........

Desky budou těžko vadný:D a navíc jsou nový..................Takže závěr.........Je jedno jestli špatně stočený nebo slabý, ale bude to těma kotoučema.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bezvadný, stáčejte kotouše... máte fakt geniální nápady. Už ses koukal, co stojí novej ?

Brzdy tímhle způsobem dnes řeší jen sebevrazi. neřeknu stočit buben na starym šuplíku, ale tohle je fakt moc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co znamená stočení kotouče? Jak se to dělá???

Když mám v pytli desky, nebo kotouče, tak jako asi jedině výměna za nový ... neni to zase taková pálka ... a brzdy jsou základ, na kterym by se nemelo setrit.

[upravil dne 7/9/2006 Neon]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

Co znamená stočení kotouče? Jak se to dělá???

Když mám v pytli desky, nebo kotouče, tak jako asi jedině výměna za nový ... neni to zase taková pálka ... a brzdy jsou základ, na kterym by se nemelo setrit.

[upravil dne 7/9/2006 Neon]

Stočení kotouče znamená, že pokud je např. zkřivený, upneš ho do soustruhu a sjedeš o nějakou desetinku mm, prostě ho opracuješ (zarovnáš). Důležitá je min. tlouštka kotouče udávaná výrobcem, pod kterou by ses neměl dostat. :aut

Taky nejsem zastancem stačení, ale pokud má nový kotouč nějakých 22mm,po čase ti začne házet a výrobce předepisuje min.18,5mm tak proč ne? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pro provoz na silnici mi přijdou víc nebězpeční ti magoři, co mají všechno nový a jezdí jako prase, než pár lidí co zarovná kotouče.

Dělalo se to a dělat se to bude. To že postupně se zvyšuje technická úroveň aut, neznamená že tadle operace bude nadpřirozená.

Jen aby pak Vector Rebikovi nenapsal, že páchá zvěrstva a opravuje auta - všechno jsou to vraky a pryč s nima ze silnice, kupte si nový ;)

Medion: Buď fakt opravdu trochu ty kotouče hážou, nebo při montáži jsi špatně očistil rez. Mám na vrtačku čelní smirek na suchý zip, krásně očistím dosedací plochu v kotoučích i na náboji. Krásně to sedí a je to vystředěný.

Ještě se zeptám, jak to šlo stáhnout ty kotouče? Nedělá to po noži strženou strukturu na povrchu kotouče? Většinou se špatně stáčejí, respektive to vede k nevyhovující povrchové úpravě. Je hrubá, bere desky a velice rapidně se snižuje vrubová houževnatost kotouče, náchylné na lokální praskliny.

Jako profík od řemesla, jakým nožem a otáčkama jsi to dělal?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, záleží hlavně na tom, jak ty kotouče stočíte. Oni by totiž trochu házet měly. Ona je to hlavně taky jejich funkce - protože, když odbrzdíš, tak se musí nějak oddálit brzdové destičky. No a děje se to tak, že je kotouč svýma nerovnostma od sebe odhodí.

Takže se dostáváme k jádru pudla - máš dostatečně rovné kotouče (a destičky ti neodhazují) anebo, a to si myslím že je spíše možné, máš nějak nečisté plochy, po kterých ti ty destičky jezdí (a tedy váznou - marast, rez, sajrajt, ..., popř. ty destičky nejsou z výroby dvakrát přesné, takže je nutno je občas doladit)

vector: \"Starej šuplík\" - tý jo, hele, já vypustím to starej a začnu tak říkat Křápole

Ladis : Nevím, co furt na tom stáčení kotoučů máte ... mě na tom starým šuplíku vydržely kotouče 100 tkm, mezitím jsem měnil jednou destičky. Teď jsem kupoval nový kotouče+destičky a stálo to rovných 1300,- Prostě shánět někoho, aby mi kotouče za nějakou stokoronu přetočil, a pak se stejně zjistilo, že na nich najedu dalších 15 tkm a pak rozhazoval auto znova se mi fakt nevyplatí ... ale to je každého věc.

Brzdový destičky, kotouče řadím do stejné kategorie jako olej, žárovky a leštěnku na auto - tedy spotřební materiál.

Share this post


Link to post
Share on other sites
:xvul no ja osobne teda nevidim duvod stacet kotouce pred vymenou desticek, kdyz kotouce nehazi a sou rovne. Nedelal jsem to kdyz jsem menil predni desticky a ani v servisu o tom nic nerikali. Je k tomu nejaky opravdu padny duvod pokud nejsou krive?

Share this post


Link to post
Share on other sites

vix, ladis, sagic: kluci, díky za sovětu

stejně jsem ale došel k finálnímu názoru, že když výměna, tak raději za nový, nemá cenu někoho shánět, kdo mi to ztočí a po pár tisících měnit kotouče znovu ... ale jsem rád, že vim, že něco takovýho existuje ... (alespoň můžu machrovat před šéfem až dovečera :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

kotouče rovné byly ale měly na krajích hrany a ty musíš stočit.a ty so si myslej že stáčení kotoučů je na hovno tak ste pěkný magoř...protože proč vyhazovat prachy za nový,když je stačí nepatrně slíznout(stočit)a jsou zas v pohodě

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ty hrany se vůbec stáčet nemusí. Pokud teda nejsou tak vyčnívající, že by se tam měly dát nový kotouče...

Share this post


Link to post
Share on other sites

...co to je za prasečinu s těma hranama? ty hrany snad nemají akorát nový kotouče ne? Já jsem měl na starejch hranu tak možná 2mm , dal jsem nový a už tam zase kousek je. a proč bych to krze tu hranu stáčel?? tomu nerozumím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ať si myslí o stáčení kotouču kdo chce co chce,ale přeci když dáte nový desky na nerovnej kotouč tak to brzdí úplně na pič... a nový desky se na tom nerovnym kotouči akorát zase zkurvěj.tak pak přetočim kotouče a zase v poho.zbytečný vyhazovat 1300kč za nový

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když dělat brzdy TAK POŘÁDNĚ, aby to 100% brzdilo a člověk si (popřípadě někomu jinýmu) norozbil auto a i hubu. Jinak si točte nebo lízejte co chcete:D.

Já známýho soustružníka nemam a u nějakýho Noname si to dělat nenechám, takže kupuku nový.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.