Sign in to follow this  
Followers 0
Karl

TURBO help

12 posts in this topic

Chlapy menil som Turbo na 405 1,9 TD 66KW turbo som kúpil od Rebika zréjme menšie zréjme z 1,8, turbo pasovalo pekne lenže som to natočil turbo sa točí len strašne málo skoro vôbec netlakuje hadicu. Turbo je to KKK a nemá tam žiadnu regulačnú tyčku ako to staré je tam len taký ako keby ventyl na výfukovej strane a na ňom je šrób keď sa nemýlim tak pri veľkom tlaku vypustí prebytočný vzduch chráni turbo. Dá sa to turbo niako nastaviť lebo celkom dosť to hulý. Ja viem, že to turbo zréjme nedokáže dať toľko tlaku a ale hadicu napnúť musí. Fakt som zúfalý vopred ďakujem za rady.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řekl bych, že když netlačí jak píšeš, tak bude nejspíš vyběhaný. Sundej hadici k IC a na hřídelce vyzkoušej jakou má vůli. Radiální vůle se projevuje nedostatkem tlačeného vzduchu, axiální vůle na hřídely má pak za následek propouštění oleje.

Vše se dá sehnat, prodává se repas sada (ložisek a těsnění) a pokud je škrábnutá i rotorová hřídel, tak ta se taky dá sehnat.

Je to dobírkou z Ameriky, cenově v řádu 6000 kč. Trošku zručný motorista zvládne repasi i doma, netřeba pak nic dovažovat, jen si poznačit jednotlivé díly proti sobě popisovačem.

Pokud do toho chceš jít, přeposlal bych ti kontakt na dodavatele.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Řekl bych, že když netlačí jak píšeš, tak bude nejspíš vyběhaný. Sundej hadici k IC a na hřídelce vyzkoušej jakou má vůli. Radiální vůle se projevuje nedostatkem tlačeného vzduchu, axiální vůle na hřídely má pak za následek propouštění oleje.

Vše se dá sehnat, prodává se repas sada (ložisek a těsnění) a pokud je škrábnutá i rotorová hřídel, tak ta se taky dá sehnat.

Je to dobírkou z Ameriky, cenově v řádu 6000 kč. Trošku zručný motorista zvládne repasi i doma, netřeba pak nic dovažovat, jen si poznačit jednotlivé díly proti sobě popisovačem.

Pokud do toho chceš jít, přeposlal bych ti kontakt na dodavatele.

možná je jednodušší nechat si turbo za podobnou cenui zrepasovat u nás včetně zkoušky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cenově jsme to porovnávaly a nechat si poslat díly na turbo vycházelo cirka 2,5 tkč a víc (dle typu) laciněji než firemně. A celkově udělají to samo. Můžeš taky sám zkontrolovat jestli není škráblá hřídel (což v konečném důsledku může zkrátit životnost ložisek a turbo pak rychleji teče)

Dát to firmně je jistě pohodlnější ... to je pravda.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Cenově jsme to porovnávaly a nechat si poslat díly na turbo vycházelo cirka 2,5 tkč a víc (dle typu) laciněji než firemně. A celkově udělají to samo. Můžeš taky sám zkontrolovat jestli není škráblá hřídel (což v konečném důsledku může zkrátit životnost ložisek a turbo pak rychleji teče)

Dát to firmně je jistě pohodlnější ... to je pravda.

No hlavně zkoušet to namontováním na auto, čekat na díly, když u nás je budou mít na většinu skladem... a cena malé repase nebyla tak strašná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ještě malé upřesnění ...

Pokud je potřeba i hřídel, tak nabízí set, hřídel, vrtule s ložiskama, smontované a vyvážené jako set.

Doma pouze rozebereš a smontuješ ve stejné pozici (kvůli vyvážení). Celá tadle sranda tě vyjde pak na cirka 8000 kč i s poštovným, doba dodání 2 týdny, doba rozebrání cirka 40 min, montáž 30 min.

Todle dělají firmy v tomdle rozsahu za 20 000kč, bez dokladu za 15 0000. Nejčerstvější poznatky kamoše.

V těchdle cenách se pak vyplatí se o to víc zajímat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je docela otázka, co se vyplatí. Jestli vypláznout 8tis bez jakékoliv záruky, a riskovat doma, že se něco nepovede a poškodí se to (a že ta pravděpodobnost není úplně malá), a nebo vypláznout sice 2x tolik, ale za hotový kus se zárukou. Skoro bych i řekl, že pro 99% lidí je ta druhá varianta podstatně zajímavější...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Riziko tu jistě nějaké je, ale pokud člověk umí dotahovat a povolovat šroubky a pracovat se sikovkama tak to zase není taková tragedie.

Otázka je dobře pásnout na díl, ty se ale objednávají přesně podle štítku na turbu, kde je vše zachyceno, veškeré rozměry dle katalogu.

Stává se, že v rámci výrobní řady na turbu dojde ke změně nějakého dílu (hřídel s delší styčnou plochou ložisk) i takové díly do turba pasují, posílají s tím automaticky i patřičně rozměrově upravená ložiska.

Co se týká náročnosti této repase, tak kamoš cobi inkoust v kanceláři bez zkušeností s opravama aut to doma zvládnul briskně a sám úplně v pohodě.

Turbo je jen součástka v autě, není to žádná nadpozemská věc ....

Nemám zkušenosti s reklamací firemně dělaného turba, ale nebyl bych až tak optimistický při reklamaci, že to vemou s úsměvem a do týdne mi dají do rukou perfektní kus.

Respektive jsem na forech zaznamenal 2 případy že turba dělané firemně vydechly docela brzo (což člověk samozřejmně nemůže vyloučit i při domácí operaci). Netuším jak se to dál řešilo.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Riziko tu jistě nějaké je, ale pokud člověk umí dotahovat a povolovat šroubky a pracovat se sikovkama tak to zase není taková tragedie.

Otázka je dobře pásnout na díl, ty se ale objednávají přesně podle štítku na turbu, kde je vše zachyceno, veškeré rozměry dle katalogu.

Stává se, že v rámci výrobní řady na turbu dojde ke změně nějakého dílu (hřídel s delší styčnou plochou ložisk) i takové díly do turba pasují, posílají s tím automaticky i patřičně rozměrově upravená ložiska.

Co se týká náročnosti této repase, tak kamoš cobi inkoust v kanceláři bez zkušeností s opravama aut to doma zvládnul briskně a sám úplně v pohodě.

Turbo je jen součástka v autě, není to žádná nadpozemská věc ....

Nemám zkušenosti s reklamací firemně dělaného turba, ale nebyl bych až tak optimistický při reklamaci, že to vemou s úsměvem a do týdne mi dají do rukou perfektní kus.

Respektive jsem na forech zaznamenal 2 případy že turba dělané firemně vydechly docela brzo (což člověk samozřejmně nemůže vyloučit i při domácí operaci). Netuším jak se to dál řešilo.

No já zase viděl dvě turba, který propouštěli tolik oleje, že to roztrhlo motor a jedno, který vyletělo vejfukem a vzalo ssebou všechno,co bylo v cestě a to na oktávce s najetejma 20 000

Nehledě na to, že výměna turba třeba na 306Hdi je taková vom... , že se vyplatí vsadit na jistotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To že někdo zvládnul doma v pohodě udělat jedno dvě turba neznamená, že to tak půjde vždycky. To je asi podobný případ jako zadní nápravy - některá jde s prstem v nose, a na některé se i servis těžce zasekne. Ale proč ne, když si někdo troufá - ať do toho klidně jde. Já tu třeba přes rok mám jedno turbo KKK z 1,9TD, co má větší vůli, takže jsem jej už nechtěl prodávat, třeba se do něj časem taky podívám, když budu mít náladu a budu se nudit :) Dej kontakt do fóra, jestli to není problém.

Jinak výměna turba je většinou u příčně uložených motorů opruz, to se holt nedá nic dělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Text pro ty co do toho chtějí jít a nemají jen potřebu vymýšlet konstrukce \"co by kdyby\" a podobné teoretické slátaniny.

Je to normalni shop na ebayi, tohle je jejich nabidka:

http://motors.search.ebay.com/_W0QQsassZgQ2dpopQ2dshop

tohle je kontaktni email:

service@gpopshop.com

Mam s nimi dobrou zkusenost, na emaily reaguji spravidla druhy den a to hlavne kvuli casovemu posunu.

Postovne stoji 33 dolaru za obvykle dily, posilaji to EMS sluzbou a obvykle jsem to mel doma za 5 dni (rekor byl objednani v pondeli a dodavka v patek)

Dodaji komplet dily i ty co nejsou v nabidce, tj. komresorova a turbinova kola (i vyvazene komplety), loziska (i zvlast), repas sady, statory atd. provadeji i opravy poskozenych statoru (vydrena ulozeni lozisek), cena je cca 95 dolaru plus postovne k nim a zpatky tech 33 dolaru. Pro info novy stator (stredova cast na turbo) s loziskama me stal 133 dolaru vcetne postovneho.

Pokud jim posle clovek foto zhodnoti i v jakem stavu je soucastka na obrazku, pripdane se jim muze poslat.

Spoluprace tedy A1, doporucuji

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ladis

Text pro ty co do toho chtějí jít a nemají jen potřebu vymýšlet konstrukce \"co by kdyby\" a podobné teoretické slátaniny.

Je to normalni shop na ebayi, tohle je jejich nabidka:

http://motors.search.ebay.com/_W0QQsassZgQ2dpopQ2dshop

tohle je kontaktni email:

service@gpopshop.com

Mam s nimi dobrou zkusenost, na emaily reaguji spravidla druhy den a to hlavne kvuli casovemu posunu.

Postovne stoji 33 dolaru za obvykle dily, posilaji to EMS sluzbou a obvykle jsem to mel doma za 5 dni (rekor byl objednani v pondeli a dodavka v patek)

Dodaji komplet dily i ty co nejsou v nabidce, tj. komresorova a turbinova kola (i vyvazene komplety), loziska (i zvlast), repas sady, statory atd. provadeji i opravy poskozenych statoru (vydrena ulozeni lozisek), cena je cca 95 dolaru plus postovne k nim a zpatky tech 33 dolaru. Pro info novy stator (stredova cast na turbo) s loziskama me stal 133 dolaru vcetne postovneho.

Pokud jim posle clovek foto zhodnoti i v jakem stavu je soucastka na obrazku, pripdane se jim muze poslat.

Spoluprace tedy A1, doporucuji

Tohle vidím jako ideální spolupráci pro firmu, která má vlastní zázemí a bude dělat repase.... ale ne pro soukromníka. Možná, pokud tvoje auto nemá takovou hodnotu a jsi ochotný něco risknout. Taky pokud tvůj čas nemá takovou hodnotu a nejsi schopný vydělat za tu dobu víc, než to stojí...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.