Sign in to follow this  
Followers 0
davmed

nesvítí dobíjení

13 posts in this topic

2,1 Srdt nesvítí dobíjení při otočení klíčku (budík na teplotu funguje normálně), pojistky jsou ok, žárovky taky a alternátor dobíjí... co s tím??? :myslim:myslim:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co s tim:) no vymontovat a zkouknout zarovicku, pripadne kontakty. Osobne v pripade takovychto chyb jsem zastancem reseni \"vyser se na to, na funkci to nema vliv predsedo..\" :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bude někde vadný kontakt.

Já bych na to nekašlal, u aut kolem 200 t.km odejdou uhlíky alternátoru, a je dobře to aspoň včas vědět.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: davmed

2,1 Srdt nesvítí dobíjení při otočení klíčku (budík na teplotu funguje normálně), pojistky jsou ok, žárovky taky a alternátor dobíjí... co s tím??? :myslim:myslim:myslim

Nějak mi to nesedí:myslim. Jak víš, že je žárovka dobíjení OK a že to dobíji?? Alternátor je přes tu žárovku buzen (dokonce je důležitá i její watáž) a bez toho nic dávat nebude. Když zapneš zapalování, do žárovky jde plus a kostří (rozsvítí) se přes vinutí rotoru alternátoru a tvoří elmag. pole pro stator. Po startu začne dávat altík napětí, které přes pomocný regulátor (tři diódy v altíku) jde zpět do žárovky a ta zhasne (na obou vývodech je \"plus\"). Ale aby altík dával, musí být žárovka zdravá, tedy svítit (uzavřený obvod). Pokud nesvítí, nebudí a altík nedobíjí i kdybys ho roztočil jak čamrdu, jde o to počáteční nabuzení.

Tady obrázek jen pro info, i když to není 605ka, ale princip je stejný.

http://www.xantiaclub.cz/view.php?cisloclanku=2005032501

[upravil dne 4.9.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to nejde do hlavy??? :myslim Ale po nastartování je na kontaktech baterky při rozvícenejch světlech 14,15V. a pri chcípnutí ta žarovka problikne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doporučuji si všimnout malého detailu a tím je rezistor, zapojený paralelně k žárovce. Žárovka má funkci kontrolky a nemůže na ní záviset funkce celýho dobíjení. To by bylo smutné i na Francouze.

Podle toho bliknutí po chcípnutí je to určitě špatnej kontakt na přístrojovce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

Doporučuji si všimnout malého detailu a tím je rezistor, zapojený paralelně k žárovce. Žárovka má funkci kontrolky a nemůže na ní záviset funkce celýho dobíjení. To by bylo smutné i na Francouze.

Podle toho bliknutí po chcípnutí je to určitě špatnej kontakt na přístrojovce.

Možné to je, ale upozornil jsem, že to není z Peugeota, ale Xantie. Na schematech od Peugeota jsem ho neviděl (schema str. 22, vývody na přístrojovce 3 (vodič 33CB) a 9 (vodič 7A)). V jiných autech taky není (v těch co znám). Tam to vysloveně jde jen a pouze přes tu žárovku

[upravil dne 5.9.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak je to spravený, byl tam skutečně studeňák na rezistoru v přístojovce ( má 82,5 Ohmu). :potlesk :potlesk Díky za radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten odpor tam bude vždycky. Budit vinutí alternátoru přes žárovku je blbost. Už proto, že se její odpor mění s teplotou. Prostě je to jenom kontrolka a když praskne, tak to celý funguje dál bez svícení.

Jsem rád, že jsi to spravil. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to buzeni je tam jen pro prvopocatecni nabuzeni altiku, nez zacne sam vyrabet proud a budit se sam..ale to jen tak pro upresneni

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.