Sign in to follow this  
Followers 0
LubošK

Docela vážný problém: P307 po faceliftu a žárovky

14 posts in this topic

Po ujetí cca 25 000 km mi prdla levá přední žárovka v potkávacích světlech - což by mohl být důvod ke znepojízdnění auta při silniční kontrole.

U první pumpy jsem začal zkoumat, čím to a jak na to, a po prostudování evidentně neaktuálního \"návodu k obsluze\" a následných pokusech prdlou žárovku vytáhnout a vyměnit jsem zjistil, že se nejedná o H7, nýbrž o něco, co má označení (a podle objímky i tvaru vypadá velmi podobně) jako H1.

Tak jsem u té pumpy koupil raději rovnou dvě ty H1 (které měly stejnou objímku, jen vypadaly o trochu delší) a vyměnil je obě - a hele, teď mi najednou připadá, že ta světla v noci svítí nějak \"do země\" a že tudíž vidím prd.

Je to tedy tím, že jsem na ta světla šahal zevnitř a tím porušil jejich nastavení, nebo tím, že P307 nemá žárovky H1, ale nějaké H 1.1.1. nebo tak něco?

Nebo že by ta Whiskey posledně byla spíše denaturák?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Na spotrebu ziaroviek si treba zvyknut a nosit ich vzdy v zasobe :aut ja vymenim priemerne 5 ziarovek do roka, hlavne odchadzaju v predu, ale aj brzdove v zadu su spotrebak. 206 ich zrala podobne.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové, mám předěláno na xenony a déle než rok a půl jsem na žárovky (xenonové výbojky) nesáhl :super Svítivost super, spolehlivost taky. Když si spočítáte, kolik stojí jedna H7 a jak často jí měnte, tak investice do předělávky xenonů není v poměru s tím tak strašná.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jinak abych odpověděl Lubošovi, jestli to chápu, máš nový model 307 po faceliftu a tvrdíš, že potkávací světla mají místo původních H7 žárovky H1 ? No, je to sice divné, ale když to říkáš, tak budiž. Co se týká svícení do země, zkus to seštělovat regulátorem, který máš v levo dole od volantu. Je to takové kolečko, kterým si nastavíš polohu světel. Ještě mne napadá, že pokud říkáš, že původní žárovky co jsi vyndal měli jinou délku, tak to může být klidně tím. Žárovka se zasouvá uvnitř světla do takového jakoby prstence a pokud má nová žárovka jinou délku, tak může být moc utopená v prstenci a to znamená horší svítivost.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: destiny

Pánové, mám předěláno na xenony a déle než rok a půl jsem na žárovky (xenonové výbojky) nesáhl :super Svítivost super, spolehlivost taky. Když si spočítáte, kolik stojí jedna H7 a jak často jí měnte, tak investice do předělávky xenonů není v poměru s tím tak strašná.

Za kolik a kde jsi ty xenony pořídil?

Share this post


Link to post
Share on other sites

no pri mojej prvej vymene ziaroviek som tiez zazil dost zabavy ale ako tvrdi destiny mali by tam byt H7 no ale ked tvrdis ze su tam H1 tak asi to tak je pozri ci je ziarovka v rovine s tienitkom mne sa ju tiez prvykrat nepodarilo dat uplne rovno

Share this post


Link to post
Share on other sites

a nedostal si náhodou brožúrku už sú tam tuším H1. keď to chceš ja ti to pozrem konkrétne všetky kam idú

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle návodu k použití tam měly být H7, v náhradní sadě dodané dealerem byla H7čka... no a když jsem z těch světlometů tu prasklou žárovku vytáhnul, byla to H1 nejen podle nápisu na její patici, ale taky podle nezaměnitelného tvaru té patice.

Ty náhradní H1 zakoupené u berounské ČS OMV se však nakonec ukázaly být nějaké divné nejen svým divně žlutým svitem, ale také tím, že byly asi tak o 2 mm delší, takže asi proto to poté svítí více \"do země\" (experimenty našeho synka s \"kolečkem\" to tedy určitě nebylo, neboť od té doby, co mi takhle zničil servomotorky štelování světel u OI si tohle hlídám, takže pozici onoho kolečka jsem otestoval jako úplně první ze všech možných zdrojů potíží).

No a dneska při zajíždění do garáže jsem si navíc všimnul, že mi jedno (a to konkrtně pravé) potkávací světlo opět nesvítí.

Takže jsem buď u toho berounského OMV koupil oprvdu nějaké \"superšmejdové\" H1čky (čemuž by jejich cena cca 30 kč/ks odpovídala), nebo jsem to tam nějak blbě nandal, takže příslušný kontakt nekontaktuje, jak by měl (o čemž ale při své pečlivosti a elektrikářském vzdělání silně pochybuji).

Takže až zítra či pozítří opět vyjedu, prdnu do toho pravého světla onu druhou, nepřepálenou původní H1čku a uvidím, jak dlouho ještě vydrží...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha a nedali ti starý návod lebo tam boli h7. My máme 100% v návode napísané h1. a 30kč za žiarovku sa mi zdá malá ja som bežne kupoval h7 za cca 200sk takže asi nejaký kšunt, skúps tam dať nejakú značkovú a dávaj si aj pozor na odtiel lebo už robia biele, modrá a xenonóvé a také výmysli

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prý se tam dává předřadný odpor (aby nepraskaly) ale v P-servise mi řekli, že sady mají jen na P-Parner a na 307 neví co a jak:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ale z těchhle novýh H1ček zakoupených za cca 34 Kč/kus odešla jedna už po najetí nějakých 3 000 km (a navíc to s nimi i tak nějak divně svítilo).

Jsou to holt asi pěkné šunty, jejichž kvalita bohužel odpovídá ceně - zvláště když vezmu v potaz, že u té benzinky měli na těch žárovkách určitě marži takových 10,- až 15,- Kč na jednom kusu.

Takže teď se zkusím poohlédnout po něčem kvalitnějším. Tuhle jsem viděl u nějaké jiné benziny žárovky Osram, které měly byt podle těch reklamních keců na jejich stojánku určeny \"k celodennímu svícení\" a jako takové tedy měly mít trojnásobnou životnost. Máte s nimi někdo nějakou zkušenost nebo co jiného můžete doporučit a kde se to dá koupit?

Nerad bych totiž za nějaké takové \"značkové\" žárovičky vyplázl cca 230,- Kč/kus (neboť tak nějak stály ty \"dlouhověké\" OSRAMky) a pak po ujetí pár tisíc km řešil opět problém, že mi auto nesvítí, jak má...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nesehnal jsem ale v blízkém okolí nic lepšího naž H1/55W Tungsram - zajímavé přitom je, že jsem je nakonec kupoval u vesnické pumpy za 45 Kč, zatímco o pár klilomětrů dále mi nabízeli zcela identické žárovky u \"značkové\" Benziny tuším za 60,- nebo 70,- Kč/kus.

Takže autí teď už svítí, jak má - tzn. ve srovnání s těmi předchozími \"žlutými bludičkami\" H1/55W značky \"Filson\" zakoupenými u \"značkové\" ČS OMV asi tak o dvě třídy lépe.

Nyní jsem tedy již jen zvědavý, jak dlouho tyhle žárovky \"Myde In Hungary\" vydrží - už na první pohled ale vypadaly mnohem festovněji udělané, než ty Filsony, z nichž navíc ta, co prdla po cca 3000 km, prdla tak nějak divně - jako by se tam vevnitř v baňce to její vlákno rozstříklo či spíše explodovalo...

[upravil dne 18.9.06 LubošK]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.