citron1

HDI 80 kW jede do 2500 ot pak nouzovy rezim

17 posts in this topic

Cau chlapi, moje HDI 80 kW pekně táhne od spodu az do 2500 ot/min a pak se prepne do nouzoveho rezimu.

Na diagnostice to pise chybna regulace plneni turba. Co si o tom myslite co muze nefungovat a vyhazovat tu chybu. Diky za odpovedi

Share this post


Link to post
Share on other sites

Viděl bych to na děravou hadici od turba, kolega měl podobný problém, hadici mu prokousaly kuny a pak mu to nechtělo skoro jet...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud hlásí chybnou regulaci plnění turba, vypadá to na hadice nebo nějaký spoj, může to jen blbě těsnit, něco se někde povolilo....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja bych to videl na regulaci vysokotleke cerpadlo . videl jsem uz takove 2 pripady , do 2500 to jelo normalne a potom najednou nic a nouzovy rezim , nakonec to nejelo vubec , sehnal jsem ho starsi za 3tisice

Share this post


Link to post
Share on other sites

Robi mi to iste, uz som vymenil regulator tlaku paliva za vysokotlak. cerpadlom, predali mi ho v citroene, vraj novy, no po 3 tyzdnoch to robi zas, tak idem zhanat dalsi, urcite uz nie v tom citroene. Vzdy pred objavenim sa chyby mi nezhasol motor, bezal este cca 4 sek, potom sa rozsvietila kontrolka diagn. Dostal som radu, ze je to naftou, ale vyzera, ze nie.

Problem s hadicami byva casty, niekedy to praskne len tak, same od seba, radsej to cele skontroluj.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ak si menil nove turbo, este by som doporucoval mrknut sa na EGR ventil a \"wastegate regulating valve\" (tak to volaju v scheme, idu k tomu droty 1250D a 1270, az potom regul. tlaku paliva

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tvoje uvahy su podla mna dobre, lebo ak chceme na nieco prist, treba tomu najskor rozumiet, potom vieme spravne analyzovat prip. chybu alebo text ktory vyhodi diagnostika, aj ked sa to zda niekedy uplne jasne a je to pritom nezmysel, alebo naopak...

Nemam zatial az tak vela skusenosti, mne to robi skor opak, po vypnuti kluca sa ventil dobre neuzavre a motor este chvilu bezi, co sposobi, ze sa do RJ motora zapise chyba

\"nizky tlak paliva\", rozsvieti to kontrolku a potom zacne fungovat nejaky safe rezim, ktory postupne obmedzuje vykon motora, je jedno ci do kopca alebo po rovine, najskor tusim okolo 2800 otaciek, potom prestane fungovat turbo.

Funkciu toho WG ventilu nechapem celkom dobre ani ja.

Porucha reg. ventilu za vysokotlak cerpadlom by mohla sposobit to co pises, myslim..., lepsie je vyskusat ho z ineho auta, kde to ide, lebo je dost drahy, resp su obrovske rozdiely v cenach u roznych predajcov (asi 700%)!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mimochodem je tento problem specificky pro konkretni HDI (80kW), pripadne rok vyroby (2000) ?

Nebo se tento problem vyskytuje nahodne u vsech HDIcek?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: citron1

Ahoj,

tak zase moje auticko opet jezdi tak jak ma:super.

Pro vas pro vsechny co mate HDI - zavada byla v ECU 26 pin, ktery byl uplne od soli. Stacilo to vycistit a bylo po zavade:).

Jenom ty nervy nez jsem to nasel:myslim

Ano, poměrně časté závady jsou orezlé kontakty, vypadlý kabel, děravá hadička, ucpaný palivový filtr. Filtr, co nebyl nikdy odkalený, nefunkční ventil WG, nebo EGR... všechno záležitosti pár korun. V servisu obvykle naůčtují výměnu kdejaké hovadiny a auto stále blbne. Někd ymi připadá, že to dělají schválně, jindy, že to jsou totální trubky a HDi je pro ně druh pomazánky na chleba.

Co si můžete sami zkontrolovat jsme tu už probírali snad všechno a většinou, i kde je to umístěné.

Doporučuji navštívit, někoho,kdo HDičko viděl jinak, než z rychlíku a věnovat tomu chvilku času. Zase tolik závad a míst, kde hledat opravdu není. HDi rozhodně nenní zrovna nacpané elektronikou. Řekněme, že pár věcí tam je , ale žádný zázrak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xjoe

Mimochodem je tento problem specificky pro konkretni HDI (80kW), pripadne rok vyroby (2000) ?

Nebo se tento problem vyskytuje nahodne u vsech HDIcek?

HDi mají spoustu společných slabim napříč všemi typy.

V silnější verzui 2.0 je akorát snímač tlaku turba a trochu jiné ovládání. Z elektroniky je jinak všechno stejné.

U novějších modelů pak často zamrzá nafta.

Nejčastější závady jsou. Kostra jednotky, snímač polohy pedálu plynu, solenoidy, kontakty, relátka, vyhřívací cívky, snímač horní úvrati, ucpané filtry, mrtvá pompa v nádržíi atd..

Dnes samé poměrně levné věci. Najít se to dá také většinou snadno, ale je to otravné a sype se nezvykle často.

Pořád říkám, měňte palivový filtr, jezděte na kvalitní naftu, měňte váhu vzduchu, když se motor začne pomalu sbírat z otáček a skokem zatáhne atd..

Váha nestojí sedmičku, už dávno ne.. starší max za trojku a nová cca do 5ti tisíc.

Sám jednou za čas motor umeju a prolezu všechny konektory. Raději tomu hodinku věnuju a vím, kam zateče voda, kde lítá bordel a kde je to dobré.

Ještě jedna věc.. Měňte žhavičky, měňte, bude zima bude mráz a to, že na HDi žhavení skoro nevidíte neznamená, že tam nejsou. Jednotka kontroluje odpor přes žhavicí relé a nejen, že zjistí, že jsou svíčky v tahu, ale to relá rádo odchází, blbě se k němu může a stojí 4700... vypálená kostra a rozteklá relátka... poměrně častá závada.. svíčky stojej daleko míň. Už sem viděl hodně relátek na 307... normálně propálená díra.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

a vahu vzduchu do 2.0 HDI 80kW jsem kupoval pred 2 tydny, Siemens za 3200 s DPH ;)

Coz bylo o dost mene nez jsem cekal (a nekteri mi tim strasili).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xjoe

a vahu vzduchu do 2.0 HDI 80kW jsem kupoval pred 2 tydny, Siemens za 3200 s DPH ;)

Coz bylo o dost mene nez jsem cekal (a nekteri mi tim strasili).

Můžu se zeptat jestli byla nová a jestli ano, kde si kupoval ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Xjoe

a vahu vzduchu do 2.0 HDI 80kW jsem kupoval pred 2 tydny, Siemens za 3200 s DPH ;)

Coz bylo o dost mene nez jsem cekal (a nekteri mi tim strasili).

Můžu se zeptat jestli byla nová a jestli ano, kde si kupoval ?

byla nova (mam ji tam asi 10 dni a problem s diagnostikou se zatim neobjevil, ale jeste nejasam - tak za mesic budu chytrejsi), kupoval ji pro me autoservis Nahlovsky, Roztoky (http://www.autonahlovsky.wz.cz/)

Kdyby te zajimaly detaily, tak mam jeste v aute od ni krabici, muzu opsat nejake ident. znaky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Xjoe

Mimochodem je tento problem specificky pro konkretni HDI (80kW), pripadne rok vyroby (2000) ?

Nebo se tento problem vyskytuje nahodne u vsech HDIcek?

HDi mají spoustu společných slabim napříč všemi typy.

V silnější verzui 2.0 je akorát snímač tlaku turba a trochu jiné ovládání. Z elektroniky je jinak všechno stejné.

U novějších modelů pak často zamrzá nafta.

Nejčastější závady jsou. Kostra jednotky, snímač polohy pedálu plynu, solenoidy, kontakty, relátka, vyhřívací cívky, snímač horní úvrati, ucpané filtry, mrtvá pompa v nádržíi atd..

Dnes samé poměrně levné věci. Najít se to dá také většinou snadno, ale je to otravné a sype se nezvykle často.

Pořád říkám, měňte palivový filtr, jezděte na kvalitní naftu, měňte váhu vzduchu, když se motor začne pomalu sbírat z otáček a skokem zatáhne atd..

Váha nestojí sedmičku, už dávno ne.. starší max za trojku a nová cca do 5ti tisíc.

Sám jednou za čas motor umeju a prolezu všechny konektory. Raději tomu hodinku věnuju a vím, kam zateče voda, kde lítá bordel a kde je to dobré.

Ještě jedna věc.. Měňte žhavičky, měňte, bude zima bude mráz a to, že na HDi žhavení skoro nevidíte neznamená, že tam nejsou. Jednotka kontroluje odpor přes žhavicí relé a nejen, že zjistí, že jsou svíčky v tahu, ale to relá rádo odchází, blbě se k němu může a stojí 4700... vypálená kostra a rozteklá relátka... poměrně častá závada.. svíčky stojej daleko míň. Už sem viděl hodně relátek na 307... normálně propálená díra.:myslim

to vector: k tomu zhaveni na HDI (80kW) . . slysel jsem, ze tu zhavicky maj zivotnost srovnatelnou s zivotnosti motoru. je to pravda, kdy treba menit ? Varuje me diagnostika, kdyz to nezhavi OK ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xjoe

Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Xjoe

Mimochodem je tento problem specificky pro konkretni HDI (80kW), pripadne rok vyroby (2000) ?

Nebo se tento problem vyskytuje nahodne u vsech HDIcek?

HDi mají spoustu společných slabim napříč všemi typy.

V silnější verzui 2.0 je akorát snímač tlaku turba a trochu jiné ovládání. Z elektroniky je jinak všechno stejné.

U novějších modelů pak často zamrzá nafta.

Nejčastější závady jsou. Kostra jednotky, snímač polohy pedálu plynu, solenoidy, kontakty, relátka, vyhřívací cívky, snímač horní úvrati, ucpané filtry, mrtvá pompa v nádržíi atd..

Dnes samé poměrně levné věci. Najít se to dá také většinou snadno, ale je to otravné a sype se nezvykle často.

Pořád říkám, měňte palivový filtr, jezděte na kvalitní naftu, měňte váhu vzduchu, když se motor začne pomalu sbírat z otáček a skokem zatáhne atd..

Váha nestojí sedmičku, už dávno ne.. starší max za trojku a nová cca do 5ti tisíc.

Sám jednou za čas motor umeju a prolezu všechny konektory. Raději tomu hodinku věnuju a vím, kam zateče voda, kde lítá bordel a kde je to dobré.

Ještě jedna věc.. Měňte žhavičky, měňte, bude zima bude mráz a to, že na HDi žhavení skoro nevidíte neznamená, že tam nejsou. Jednotka kontroluje odpor přes žhavicí relé a nejen, že zjistí, že jsou svíčky v tahu, ale to relá rádo odchází, blbě se k němu může a stojí 4700... vypálená kostra a rozteklá relátka... poměrně častá závada.. svíčky stojej daleko míň. Už sem viděl hodně relátek na 307... normálně propálená díra.:myslim

to vector: k tomu zhaveni na HDI (80kW) . . slysel jsem, ze tu zhavicky maj zivotnost srovnatelnou s zivotnosti motoru. je to pravda, kdy treba menit ? Varuje me diagnostika, kdyz to nezhavi OK ?

Tak žhavičky v HDi vydrží i 5let. Že jsou v háji poznáš především z délky žhavení a z toho, že to při opravdu nízkých teplotách nechce chytit a je třeba žhavit několikrát.

Jednotka měří odpor, přes relé a ohlásí chybu žhavení, nebo relé žhavení, podle překladu...

Srovnatelnou s životností motoru, tak leda v Africe, tady je třeba žhavit poměrně často, každou zimu a HDi má nájezd i přes půl milionu kilometrů.

Pokud tě zajímá víc, zkus tady hledání, psal sem další info o dožhavování za jízdy, spešl sadách, typech a cenách svíček.

Online aplikační katalog je třeba na Brisk.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.