Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

HDI a ochladzovanie v zime


pavex

Recommended Posts

Ahojte,

zaujimalo by ma ci prykryvate masku chladica v zime (aspon cast) kvoli nadmernemu ochladzovaniu.

Teraz v lete sa mi malokedy dostala teplota vody nad 80 stupnov (co je normalne) a som zvdavy co bude v zime pri -15 st. (Mam 2,0 HDi)

Takze - co radite - prykryat, alebo nie? (ked som mal este S120 tak som tam daval kus hlinikovej folie, teplota vody bola potom OK. Bez nej to bolo studene a auto \"nekurilo\"

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud chceš mít aspoň 90, tak si nastav (nebo nech nastavit) čidlo. U mé 2,2 HDI je celoročně 90st ani nahoru ani dolu (v zimě) - a budík funguje, není mrtvý. U 2,0 HDi jsem to u bráchy viděl taky pořád na 90. Rozhodně nezakrývej.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Me se to ohriva taky rychle, ale v lete se teplota dostava klidne i kolem 100, teprve potom posti ventilator. Letos pri jizde do extremniho kopce v Italii (venku asi 40 st.), jsem to malem uvaril, byl jsem z toho trochu v rozpacich, ale auto bylo plne nalozene a bylo to asi 20 km se zarazenou dvojkou, misty v zatackach i za jedna. od te doby se mi to nestalo. Nejake podobne zkusenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Já mam HDI 8O Kw, taky jsem řešil nízkou teplotu motoru tak kolem 75. Tak jsem se rozhodl pro výměnu termostatu. Řeknu vám je to nejdražší termostat co dělají do osobních automobilů. Aspoň co kdy obědnávali v Auto kelly. Teplota se mi dostane při normálních podmínkách na 79!. Když je hodně velký vedro tak na těch 85!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mělo by jít nastavit, při jaké teplotě se Ti sepnou sahary, tzn. při jaké teplotě už nestačí jen kapalina. To by měli vědět v servisu. Já s tím nic nedělám, sorry, mám na to servis. Zkus se v některém zeptat. Myslím si ale, že i když budeš mít teplotu 80st, tak se to neprojeví na výkonu, ideální teplota u těchto motorů je mezi 70-90 (aspoň u mé 2,2 HDi). A náběh na 90 (v zimě/v létě) mám cca 6-7km normální jízdy bez vytáčení (to až se zahřátým motorem ;)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: pavex

Ahojte,

zaujimalo by ma ci prykryvate masku chladica v zime (aspon cast) kvoli nadmernemu ochladzovaniu.

Teraz v lete sa mi malokedy dostala teplota vody nad 80 stupnov (co je normalne) a som zvdavy co bude v zime pri -15 st. (Mam 2,0 HDi)

Takze - co radite - prykryat, alebo nie? (ked som mal este S120 tak som tam daval kus hlinikovej folie, teplota vody bola potom OK. Bez nej to bolo studene a auto \"nekurilo\"

HDi má el. vyhřívání vody, tohle neřeš, jen nech vyměnit chladicí kapalinu,když nevíš, jak dloluho tam předtím byla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

mam podobne skusenosti:

plynula jazda tak 80-90km/h a teplota je niekde okolo 80c, ale ked boli v lete zapchy a dlho sa stalo na horucave, tak mi palicka vybehla skoro az do cerveneho, ale potom zase zliezla dolu.

Plus tak isto ked som siel v kuse 150 a viac tak palicka vyletela pod cervenu hranicu.. (kupodivu som nasledne menil olej a toto divadlo sa uz pri vysokych rychlostiach neopakuje:myslim )

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Je zajimave ,ze Peugeot pouziva elektricke dohrivani vody a Citroen prvazne Webasto , to jem videl jen u 607 2,2HDi . Kamarad ma primo od vyroby upravene Webasto v Picasu s natavitelnou dobou zapnuti , v zime super vec kdyz vejdes do vyhrateho auta a motor startuje ohraty .

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Motor sa ohrieva tak 6 az 8 minut, v zime samozrejme dlhsie, a zalezi na okolnostiach - dolu kopcom samozrejme dlhsie atd. Ked je v poriadku termostat, motor sa zohreje a drzi si teplotu stabilnu ci je zima ci leto.Na to tam predsa je. Prehriatie moze nastat jedine pri pomalej jazde do kopca alebo v zacpe, aj to len v lete. Chladic zakryvat neni dobre - treba potom sledovat teplotu, aby nenastal pripad kedy nestiha chladic uchladit a zacne sa auto prehrievat. Na zohriatie motora z funkcnym termostatom to nema moc vpliv.Pomoze to len pri zlom termostate {ked prepusta} ale to treba riesit inac {vymenou termostatu}.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
Původně zaslal: pavex

Akoze \"Neredena\" ? Ved ak si kupim Fridex a zriedim ho s destilkou (povedzme na -25 stupnov, tak to je v poriadku, nie?)

1.. klasický fridex do toho motoru nepatří

2..NEní to totéž, protože máš v té kapalině potom i vodu

3..čistý freez má i vyšší teplotu varu a daleko lepší vlastnosti, než voda, například lepší přenos tepla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zdravím a trocha setaky připojím. Mám motor 2,OHDI a co se týká teploty stále 80st. Byl jsem nedávno na prohlídce po 80000km a když jsem hodil chytrýho co se týká ohledně výměny chladicí kapaliny v motorubyl jsem poučen že je tam již celoživotní směs, takže jenom dolívání pokud chybí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...