pavex

HDI a ochladzovanie v zime

27 posts in this topic

Ahojte,

zaujimalo by ma ci prykryvate masku chladica v zime (aspon cast) kvoli nadmernemu ochladzovaniu.

Teraz v lete sa mi malokedy dostala teplota vody nad 80 stupnov (co je normalne) a som zvdavy co bude v zime pri -15 st. (Mam 2,0 HDi)

Takze - co radite - prykryat, alebo nie? (ked som mal este S120 tak som tam daval kus hlinikovej folie, teplota vody bola potom OK. Bez nej to bolo studene a auto \"nekurilo\"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud chceš mít aspoň 90, tak si nastav (nebo nech nastavit) čidlo. U mé 2,2 HDI je celoročně 90st ani nahoru ani dolu (v zimě) - a budík funguje, není mrtvý. U 2,0 HDi jsem to u bráchy viděl taky pořád na 90. Rozhodně nezakrývej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jak se to dá nastavit? To jako přijedeš do servisu a řekneš, že chceš, aby motor měl vyšší teplotu (upravením nastavení čidla)? A neškodí to tomu motoru?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Teplota sa nedá nastaviť. Je tam predsa klasický termostat. 83°C otvára a 79°C zatvára. Chladič sa nesmie zakrývat, lebo je tam klíma. Ja mám aj 1,6 HDi a to by ste videli teplotu vody pri -18°C, keď idem dolu kopcom ... :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi budes mit neco s tim termostatem, nebo ridici jednotkou, ja mam taky 2.0HDI a motor je behem chvilky zahraty na 90 kde se teplota porad drzi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me se to ohriva taky rychle, ale v lete se teplota dostava klidne i kolem 100, teprve potom posti ventilator. Letos pri jizde do extremniho kopce v Italii (venku asi 40 st.), jsem to malem uvaril, byl jsem z toho trochu v rozpacich, ale auto bylo plne nalozene a bylo to asi 20 km se zarazenou dvojkou, misty v zatackach i za jedna. od te doby se mi to nestalo. Nejake podobne zkusenosti?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aj teraz v lete sa mi Partner 2,0 HDi a SW 1,6 HDi ohrieva pomaly. Treba na dosiahnutie optimálnej teploty tak asi 6 - 8 km. Za Partnerom ťahávam príves cca 1000 kg a niekedy aj viac a vtedy sa mi to hore kopcom veru poriadne zohreje... :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já mam HDI 8O Kw, taky jsem řešil nízkou teplotu motoru tak kolem 75. Tak jsem se rozhodl pro výměnu termostatu. Řeknu vám je to nejdražší termostat co dělají do osobních automobilů. Aspoň co kdy obědnávali v Auto kelly. Teplota se mi dostane při normálních podmínkách na 79!. Když je hodně velký vedro tak na těch 85!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mělo by jít nastavit, při jaké teplotě se Ti sepnou sahary, tzn. při jaké teplotě už nestačí jen kapalina. To by měli vědět v servisu. Já s tím nic nedělám, sorry, mám na to servis. Zkus se v některém zeptat. Myslím si ale, že i když budeš mít teplotu 80st, tak se to neprojeví na výkonu, ideální teplota u těchto motorů je mezi 70-90 (aspoň u mé 2,2 HDi). A náběh na 90 (v zimě/v létě) mám cca 6-7km normální jízdy bez vytáčení (to až se zahřátým motorem ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak isto, P406 2,0HDI, 66kW - teplota za 6-7 min na 90. potom sa pekne drzi, aj ked je nalozeny a v lete. Bude to asi len tym termostatom, kazdy ma toleranciu, tvoj moze byt na hranici

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pavex

Ahojte,

zaujimalo by ma ci prykryvate masku chladica v zime (aspon cast) kvoli nadmernemu ochladzovaniu.

Teraz v lete sa mi malokedy dostala teplota vody nad 80 stupnov (co je normalne) a som zvdavy co bude v zime pri -15 st. (Mam 2,0 HDi)

Takze - co radite - prykryat, alebo nie? (ked som mal este S120 tak som tam daval kus hlinikovej folie, teplota vody bola potom OK. Bez nej to bolo studene a auto \"nekurilo\"

HDi má el. vyhřívání vody, tohle neřeš, jen nech vyměnit chladicí kapalinu,když nevíš, jak dloluho tam předtím byla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chaldící kapalina by se měla měnit každé 2 roky nebo pokud se motor přehřívá nebo jsi tam doléval destilku. Musí to být neředěná chladící kapalina (tzn. ne Fridex a voda, ale nejlépe co dopručuje výrobce).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Akoze \"Neredena\" ? Ved ak si kupim Fridex a zriedim ho s destilkou (povedzme na -25 stupnov, tak to je v poriadku, nie?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mam podobne skusenosti:

plynula jazda tak 80-90km/h a teplota je niekde okolo 80c, ale ked boli v lete zapchy a dlho sa stalo na horucave, tak mi palicka vybehla skoro az do cerveneho, ale potom zase zliezla dolu.

Plus tak isto ked som siel v kuse 150 a viac tak palicka vyletela pod cervenu hranicu.. (kupodivu som nasledne menil olej a toto divadlo sa uz pri vysokych rychlostiach neopakuje:myslim )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je zajimave ,ze Peugeot pouziva elektricke dohrivani vody a Citroen prvazne Webasto , to jem videl jen u 607 2,2HDi . Kamarad ma primo od vyroby upravene Webasto v Picasu s natavitelnou dobou zapnuti , v zime super vec kdyz vejdes do vyhrateho auta a motor startuje ohraty .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Motor sa ohrieva tak 6 az 8 minut, v zime samozrejme dlhsie, a zalezi na okolnostiach - dolu kopcom samozrejme dlhsie atd. Ked je v poriadku termostat, motor sa zohreje a drzi si teplotu stabilnu ci je zima ci leto.Na to tam predsa je. Prehriatie moze nastat jedine pri pomalej jazde do kopca alebo v zacpe, aj to len v lete. Chladic zakryvat neni dobre - treba potom sledovat teplotu, aby nenastal pripad kedy nestiha chladic uchladit a zacne sa auto prehrievat. Na zohriatie motora z funkcnym termostatom to nema moc vpliv.Pomoze to len pri zlom termostate {ked prepusta} ale to treba riesit inac {vymenou termostatu}.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pavex

Akoze \"Neredena\" ? Ved ak si kupim Fridex a zriedim ho s destilkou (povedzme na -25 stupnov, tak to je v poriadku, nie?)

1.. klasický fridex do toho motoru nepatří

2..NEní to totéž, protože máš v té kapalině potom i vodu

3..čistý freez má i vyšší teplotu varu a daleko lepší vlastnosti, než voda, například lepší přenos tepla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten termostat je skovaný pod plastovým krytom a je zaskrutkovaný troma skrutkami M6

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím a trocha setaky připojím. Mám motor 2,OHDI a co se týká teploty stále 80st. Byl jsem nedávno na prohlídce po 80000km a když jsem hodil chytrýho co se týká ohledně výměny chladicí kapaliny v motorubyl jsem poučen že je tam již celoživotní směs, takže jenom dolívání pokud chybí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.