Sign in to follow this  
Followers 0
tiigr

neohřeje se na 90

18 posts in this topic

U 406 hdi mám už vyměněný termostat, ale stejně se teplota nevyšplhý výš, než na 80. Stalo se to někomu?

[upravil dne 24.8.06 tiigr]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čidlo neukazuje. Jestli ti to na palubce ukazovalo i víc stupňů před výměnou, tak by měl bejt ukazatel v pohodě. Ale to, že to ukazuje za běžnýho provozu 80°C bych neviděl, jako nějakej defekt... Zkus hotrošku trápit v koloně bez jízdy a myslím, že se ti to vyšplhá. Jinak těch 80° může bejt klíďo i tim, že předtim jsi měl termostat v pytli a nespínaly ti sahary, jak měly. Ale jak píšu: \"Neviděl bych v tom problém!!\" Horší by bylo, kdyby ti po výměně stoupala teplota přes stovku :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

no jo, ale provozní teplota je přece 90 a kolona je kolona,

ale když jedu zlehounka 100km/h tak je teplota třeba 75 a to se mi zda už blbý a v zimě ještě blbější asi zkusím to čidlo.:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

já mám u P306 provozní teplotu taky 80°C a origi termostat má otvírat při 83°C tak jestli nemáš něco podobnýho

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky se mi zdá že to je docela málo,že by mělo bejt 90°C a ventilátor mi spouští při 105°C.takže ten motor má šílený výkyvy teploty(když se pohybuje mezi 75°-105°) a to asi neni dobrý

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mne na HDi tiez teplota nelezie cez 80°C. A uz tu bolo dost otazok ohladom teploty HDi a vsetci to tak maju. Takze to mas :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm snad to je OK :myslim.známej má 406 1.8 benzin a ten má provozní teplotu normálně 90°C,tak nevim no.ale moje 306 topí až moc a hned po párset metrech takže to bude asi dobrý.čau:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: DanculD

Mne na HDi tiez teplota nelezie cez 80°C. A uz tu bolo dost otazok ohladom teploty HDi a vsetci to tak maju. Takze to mas :super

jen zbytečná výměna termostatu:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono totiz ty budiky ukazuji taky tak +-15°C, mel jsem v aute uz asi ctvery ruzny na otestovani a kazdy ukazovaly jinak, od cca 85 az do 100, takze vubec to neres, nektery auta nemaj teplomer na palubce vubec ( a nemusi to byt kdejaka orezavatka, napriklad DDho Ford Focus RS teplomer na palubce nema ) a jezdi v pohode taky, od presne regulace teploty motoru mas termostat a ventilatory, udaje na budiku jsou pouze informativni a proste je na sdruzenem ukazateli pouze o budik navic

Share this post


Link to post
Share on other sites

prevadzkova teplota pri TD a HDI je podla servisneho programu 80C a termostat sa otvara na cca 82-83C takze vsetko mas OK, inac tiez som to prednedavnom riesil takze nemaj boba vsetko je ok a dokonca co som pocul ze je lepsie ked ma motor nizsiu prevadzkovu teplotu ako keby sa mal prehrievat... :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

u meho benzinu 2.0 T je teplota pořád pod 80 C (ani letošní extrémní teploty u moře nešly přes 90 C).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ad to HDI - zkus to někdy prohnat pod plným plynem, jestli se ta teplota zvedne. Jinak 80° je normál, pro tyhle diesely, a pokud pojedeš s hodně lehkou nohou, klidně se může za chladnějšího počasí stát, že se nedostane ani na těch 80. Takové TDIčko se v zimě a s puštěným topením dá srazit s hodně lehkou nohou až na 50...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Ad to HDI - zkus to někdy prohnat pod plným plynem, jestli se ta teplota zvedne. Jinak 80° je normál, pro tyhle diesely, a pokud pojedeš s hodně lehkou nohou, klidně se může za chladnějšího počasí stát, že se nedostane ani na těch 80. Takové TDIčko se v zimě a s puštěným topením dá srazit s hodně lehkou nohou až na 50...

Taková teplota přece není normální, to by přece měl podržet termostat, ne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokiaľ ja dobre viem tak dieselové motory su efektivnejšie ako benzínové motory a preto produkuje menej tepla a teda sa aj menej hrejú.

Ad tiigr: termostat to nepodrží - keď to teplo tam nie je tak nemá čo podržať - to by motor musel mať nejaké nazávislé kurenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tiigr

Původně zaslal: oddie

Ad to HDI - zkus to někdy prohnat pod plným plynem, jestli se ta teplota zvedne. Jinak 80° je normál, pro tyhle diesely, a pokud pojedeš s hodně lehkou nohou, klidně se může za chladnějšího počasí stát, že se nedostane ani na těch 80. Takové TDIčko se v zimě a s puštěným topením dá srazit s hodně lehkou nohou až na 50...

Taková teplota přece není normální, to by přece měl podržet termostat, ne?

A jak by ho asi tak mohl podržet termostat, když ten motor ani tolik odpadního tepla nevyprodukuje? Termostat se úplně zavře, do velkého okruhu nejde nic, ale přesto motor při nepatrném zatížení vyprodukuje tak málo odpadního tepla, že se stačí ochladit okolním vzduchem, plus topením v interiéru. V -20° takhle s lehoučkou nohou srazím na 60 i komůrkového atmosféráka, natož to TDI...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.