Sign in to follow this  
Followers 0
Driver

Zase olej....

26 posts in this topic

Mám zase dotaz k typu oleje. Potřebuji ho vyměnit a chtěl jsem tam dát polosyntetiku 10W-40. Nevím jaký tam je teď a pár lidí mě straší, že se mi může stát, že ta polosyntetika může rozpustit usazený bordel v motoru a může dojít k poškození. Na motoru jsem našel zbytek nálepky Castrol GTX3 což je minerál, ale ta náplepka tam může být kdoví jak dlouho. Tak teď nevím, už se vám to někomu stalo, že se po výměně oleje poškodil motor z důvodu rozpuštění usazenin? Jinam já mám 306 1.9D r.v. 96.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mi se stalo to,že to časem začalo žrát olej.Pravděpodobně se rozpustil bordel,který tam byl zalepený.Vyměnily se kroužky a je to v pohodě.šla dolů dost spotřeba (cca 2litry!!!) olej to nežere a samozřejmě to jede citelně lépe a dokonce se zlepšilo mírné kolísaní na volnoběh a to tak,že už to nedělá skoro vůbec :-)))) Raději doporučuji dát tam olej jaký tam má být (vlastnostma) raději totiž dobře mazat a počítat s tím že to něco málo sežere oleje navíc než zadřít,přidřít ap. motor...myslím,že výsledek finančí by byl ještě horší než kdyby se měnily ty kroužky (což jsem před cca 2 měsíci dělal)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Aby ta polosyntetika rozpustila tolik bordelu v motoru, a poškodilo to motor, to by ten motor musel předtím jezdit hodně dlouho na hodně nekvalitní olej. Pokud v tom byl předtím Castrol GTX3, klidně bych do něj tu polosyntetiku dal - a kdyžtak poprvé vyměnil dřív.

Už jsem to takhle udělal asi u pěti motorů (1,8D - 1,9D), nejstarší měl tak 300tis km, a nikdy žádný problém nebyl. Ale nějaké malé riziko v tom samozřejmě je, to si každý musí zvážit sám...

Každopádně, do těhle starších mechanických dieselů v žádném případě nepatří plná syntetika, a i když použijete polosyntetiku, neprodlužuje se tím interval výměny!

Share this post


Link to post
Share on other sites

nedoporucuje se skok o dve tridy napr. z 15W na 5W. takze polosyntetikou 10W nic nezkazis ale ubezpec se ze ji muzes pouzit pro svuj motor (servis. manual dokumentace)

Share this post


Link to post
Share on other sites

panove a co benzinaci? V manualu je 15W 40. Ted jsem byl na vymene (750kc za 6 litru a filtr) (dali zase 15W40, ale jinej, nez byl dosud a prijde mi, ze motor hrozne \"rve\". Zlepsi se to, kdyz dam 10W40? Nezaserou se trysky od usazenin? Mam najeto 170 tis. Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, může do toho 1,9D použít 10W-40, už i pro novější model 205/309 (cca od r.90) byl pro některé země uváděn v manuálu olej 10W-40 (mimo toho původního 15W-40).

U benzínu nevím, to bych se musel podívat - ale problém bych v tom asi neviděl, u 309-ky benzínu byl taky psanej, a myslím že dřív než u dieselů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Benzinaku to jenom prospeje (15W->10W). O rozpousteni bordelu v motoru bych strach nemel, protoze, a to predevsim, jezdime v kvalitnich vozech, ne? Tendle mytus vznikl v dobach olejoveprehistorickych, kdy neexistovaly dostatecne kvalitni aditiva (a motory taky nebyly zrovna na hajtech - zadny bimetal pisty-> vule jako prase. Dneska je uplne jina situace. Vyroba motoru i mineralnich oleju je fakt na urovni. Tady upozornuju na blaboly skritka v reklame, kerej nalil kasicku z buhviceho emericke provenience do motoru a auto mu jede do kopce pekelne. Nic takovyho tam nedavat!!! Jeste bych se juknul na vykonnostni klasifikaci podle API, protoze za sedumsetpadesat voci i s filtrem, to je docela vyhodna cena. Muze se stat, ze koupis volej 15W-40, ale API je SD/CC a to je uz blby. Lepci je SH a SJ, kde uz je zahrnuty EC, takze se snizi o tri panaky na 100 km spotreba.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja by jsem zase netvrdil, ze to nic neudela s motorem, menil jsem olej po minulem majiteli (mel tam mineral), ja tam hodil polosyntetiku a po cca 2 000 km, jsem zacal mit dost velky problem se spotrebou oleje, tesnosti a navic jsem mel ucpany veskery hadice od odvetravani motoru ..... klikovka atd.....zkratka mam tam zpatky mineral, je to o hodne lepsi. :D

Ale mozna jsem vyjimka s touhle zkusenosti....a trefil jsem na horsi auto...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stálo to cca 2500.- kroužky,1600 ventilové gufera či co,nějaké to těsnění,olej (Castrol Powertec)...já zároveň dělal rozvody,napínací kladku (2800.-) celé se to seřídilo a po cca 1000km a více si to začalo asi sedat nebo co a všechno se rapidně zlepšilo.Proto mě celkem sere,že ho prodávám...:-( je to 405 Break 1.9 Sri

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže, jestli jsem to dobře pochopil z tohohle rozhovoru, když mi tam dávali Elf 5w-40, a teď mi tam dali Total 10w-40 nic vážnýho nehrozí ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

K oleji Ti řeknu jen jedno. Nevím kolik jsi osobně na tom autě najezdil jde o to, že nevíš kdo tam kdy co dával a jak pravidelně měnil atd. 170 000km je pěkná řádka ale to neznamená, že to má motor za sebou ale......jsou tam usazeniny a tak bych si to s polosyn. rozmyslel. Po použití 10w-40 se usazeniny částečně uvolní a tím i motor. (ložiska aj.) Křivka viskozitních hodnot jde vždy od extrému např. 0W-30 normál 5W-40, 10W-40, 15W-40 a nikdy to nejde obráceně! Měl jsem možnost nakouknout do studie Castrol, kde se zabývali tímto tématem a tak to nemám z vlastní hlavy i když ta zkušenost tu je. Můj P 309Gti měl ze Švýcar 10W-40 a na tu jezdil moc a moc dlouho až tak kolem 200 000 jsem přešel 15W-40, protože se olej začal ztrácet. Je to na tobě ale jestli ti to auto jezdilo a jezdí na minerál tak bych u něj zůstal. Joo a k tomu hluku.....no je to tak znám taky pár Peugeotáků a tento jev existuje. Neznám příčinu a možná to zní divně ale je to reakce motoru na ten typ oleje. Minerální olej se dá taky koupit shitovej ale taky kvalitní. Co Ti tam vlastně nacpali???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já jsem jeden z těch smutnějších případů co vyměnil Motorex 15W40 za Shell Rimula 10W40, ale udávali o něm že je to plně synteticý olej a navíc jsem na něj nalítal kolem 11000km protože psali že je to olej stojící na nejvyšším stupni kvality a intervalu výměny atd. a ještě do toho ke konci (9000km) šoupl nějakou tu sračku na zvýšení vyskozity a výkonu :o:mad::mad:

pak jsem se dozvěděl o Peugeot clubu a dočetl jsem se o tom, co za zhovadilost jsem se svým motorem udělal, tou dobou měl najeto cca 130 000 ..ale věřte tomu budíku.. což není poměrně zas tak moc na množství karbonu v motoru.

Teď jezdím na Esso 10W jež doporučuje Peugeot a olej to papá tak 1L/1000. Nějak extrémně neprolíná a motor jede vcelku stejně od doby zakoupení auta, jen o něco víc klape (že by klika??) a klepe se víc volant a řadička, což asi naznačuje nějaké ty vůle (možná silenbl.) a stoupla spotřeba.

Tím bych se chtěl zeptat co si o tom myslíte, jaké bych měl nechat udělat opravy či seřízení a jestli přejít na minerál a doufat, že vůle se opět vymezí tím bordelem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja osobne mam zkusenost s nekolika benzinovymi motory (Ford VW Audi Skoda) u kterych jsem presel z 15W na 10W olej a vzdy to melo pozitivni vliv. Motor se ztisil mel kultivovanejsi chod a v jednom pripade dokonce prestal zrat olej.

Od te doby i verim tomu ze original Shell je skutecne spicka a proto ho doma stale pouzivame do noveho auta (oct. 1,9 TDI 5W), cena je sice vyssi ale vyplati se to . Zadne dolejvani mezi vymenami. Trochu me proto mrzi ze Peugeot dava pri servisnich prohlidkach Total nebo Esso.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ha spletl jsem se mám tam mobil. No a co když tam po čase zase začnu dávat 5w-40?

Share this post


Link to post
Share on other sites

To FILIP: hele to žere nějak moc toho oleje ne? 1l na/1000km je tedy dost hodně....já po opravě toho motoru už najel cca 7000km a oleje je tam snad furt úplně stejně co se tam nalilo :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Filip: Len tak na okraj, máš vyšiu spotrebu a klepe riadenie? No ja som včera akurát menil predné kotúče a obloženia - obloženie skoro žiadne, kotúče 5 mm, trhalo riadením, spotreba trochu vyššia a nič na motore nebolo cíti? (len lenivšie) - zaoxidovaný brzdový piest.

Nové kotúče, obloženie, hodinka roboty a je všetko v poho. No možno máš niečo podobné. Skús či sa nehrejú predné disky. Spravilo mi to teraz po týchto menších dažďoch. Inak olej mi drží, od výmeny tak pol litra na 10 000km.;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.