Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

K čemu jsou tyhle relátka ?


TiborTeam

Recommended Posts

Proštudoval jsem tady co se dalo ohledně přehřívání a nespínání sahary ale zatím mi nic nepomohlo :bojim

Zjistil jsem ale, že s tím má něco společné jedno relé.

Otázka zní, k čemu jsou dve reléčka v krabičce která je přišroubovaná ke kastli u pérování, za aku.

Ja tam mám menší žluté a vetší hnědé relé :myslim

Nad chladičem ty dvě reléčka (pomalé/rychle otáčky) jsou funkční a když pritlačím jazýčka tak větrák jede.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Sahary: čidlo na teplotu, co je zašroubovaný v chladiči, máš v pořádku? A na cívky relátek by mělo přijít plus po zapnutí klíčku, druhej fous cívek jde do toho čidla a v něm jsou dva bimetalový kontakty, co se sepnou při určitý teplotě na kostru. Je to tam ještě trochu složitějc prodrátovaný, aby to na první stupeň seplo ty větráky do série a na druhý paralelně. Aspoň tak jsem to měl u svýho diesla.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V chladiči nemám čidla ! Já jsem měnil motor a chladič taky. Mám velký chladič a expanzku za ŘJ. Čidlo teploty by mělo být (jenom moje úvaha) zezadu na motoru, tam jsou 3 čidla, různé barvy. Měřák mi ukazuje teplotu normálně.

Po přečtení zdejšího archivu, kde se píše, že po vytáhnutí konektoru z čidla, se sahary rozběhnou, jsem zkusil vytahovat konektory z čidel ale větrák mlčí.

Prozatím mám z reléčka kabel a spínač v kabině ale nerad bych zapoměl a viděl páru před oknem :D

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: TiborTeam

V chladiči nemám čidla !

Při pohledu zepředu musíš mít vlevo na chladiči (na jeho bočnici) teplotní spínač sahar.

BTW, máš jednu, nebo dvě vrtule?? Pokud dvě, mám schéma, co jsem si nakreslil, abych věděl, jak je to propojený.

Udělal jsem totiž objev, že když jsem vyměnil ta relátka Valeo(měly zoxidované kontakty) za jiná - Bosch, tak ač rozměrově stejné kostky a stejné pozice kontaktů mi to nechodilo. Zjistil jsem (a na to pozor), že původní mají jinak zapojené primární (spínací) a sekundární (silové) kontakty v konektoru. Poznal jsem to podle silných vodičů. Teď nevím přesně které, ale jedny relátka mají ty vývody do kříže a jedny vedle sebe.

[upravil dne 24.8.06 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Při pohledu zepředu musíš mít vlevo na chladiči (na jeho bočnici) teplotní spínač sahar.

BTW, máš jednu, nebo dvě vrtule?? Pokud dvě, mám schéma, co jsem si nakreslil, abych věděl, jak je to propojený.

Udělal jsem totiž objev, že když jsem vyměnil ta relátka Valeo(měly zoxidované kontakty) za jiná - Bosch, tak ač rozměrově stejné kostky a stejné pozice kontaktů mi to nechodilo. Zjistil jsem (a na to pozor), že původní mají jinak zapojené primární (spínací) a sekundární (silové) kontakty v konektoru. Poznal jsem to podle silných vodičů. Teď nevím přesně které, ale jedny relátka mají ty vývody do kříže a jedny vedle sebe.

[upravil dne 24.8.06 Kdo]

Já to mám zkombinované :-)

Mám velký chladič z auta kde jsou dva větráky a klima. Takže bez čidel ! Ani vledo z boku. Tam je jenom nějaká velká záslepka !

Elektriku mám původní na jednu saharu !

Na těch relátkách mám taky různé silové kabely !

Pošli mi schématko do mailu. Dík !!!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: TiborTeam

Já to mám zkombinované :-)

Mám velký chladič z auta kde jsou dva větráky a klima. Takže bez čidel ! Ani vledo z boku. Tam je jenom nějaká velká záslepka !

Elektriku mám původní na jednu saharu !

Na těch relátkách mám taky různé silové kabely !

Pošli mi schématko do mailu. Dík !!!

Ale bez toho spínače, co má být našroubovaný do chladiče ty sahary nerozchodíš. Přes něj jsou spínaná ta relátka (myslím ty v krabičce nad chladičem vpravo) a je jedno, zda máš jednu, nebo dvě vrtule. Do relátek jde \"+\" a přes spínač jsou kostřená, při určité teplotě jednu a pak i druhou rychlost. Od nich zase silové vedení k motorům sahar. Pokud máš relátka, musí být i spínač. Podívej se, vlevo tam musí být někde schovaný kabel (s konektorem na tři ploché kontakty), který vede vodíče od něj do relátek (resp. dva a jedna kostra). To schéma posílám, ale je ne dvě vrtule, tedy tři relátka.

[upravil dne 24.8.06 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ale bez toho spínače, co má být našroubovaný do chladiče ty sahary nerozchodíš. Přes něj jsou spínaná ta relátka (myslím ty v krabičce nad chladičem vpravo) a je jedno, zda máš jednu, nebo dvě vrtule. Do relátek jde \"+\" a přes spínač jsou kostřená, při určité teplotě jednu a pak i druhou rychlost. Od nich zase silové vedení k motorům sahar. Pokud máš relátka, musí být i spínač. Podívej se, vlevo tam musí být někde schovaný kabel (s konektorem na tři ploché kontakty), který vede vodíče od něj do relátek (resp. dva a jedna kostra). To schéma posílám, ale je ne dvě vrtule, tedy tři relátka.

[upravil dne 24.8.06 Kdo]

Dík ! Už to mám vytisknuto :super

Mě to bylo divné, že na té druhé 605ce není čidlo, jenom záslepka. Já tam mám konektor z původního malého chladiče.

Podle katalogu jsou ty díry (závity) stejné, takže přes víkend vytáhnu chladič a došroubuju spínač.

Zajimavé je, že na tom konektoru jsem zkoušel propojovat a stejně se to nerozběhlo. Ale podle toho schématka to celé proměřím.

A koukám, že to jde na tři pojistky. Otestuju a dám vedět.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: TiborTeam

Zajimavé je, že na tom konektoru jsem zkoušel propojovat a stejně se to nerozběhlo. Ale podle toho schématka to celé proměřím.

A koukám, že to jde na tři pojistky. Otestuju a dám vedět.

Když budeš držet konektor, co se na ten spínač nasazuje tak, aby jedna drážka byla nahoru a dvě dolu, tak propoj levý (kostra) s pravým kontaktem - první rychlost, potom to propoj tak, abys měl propojený všechny tři - druhá rychlost.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fusion

Na domku pérování? Jakože nad tlumičem?

Já tam teda relátka nemám.

Ba jo, něco tam je a je to nějak propojený se saharama. Jak jsem psal výše, když jsem dumal, proč to neběhá na \"jiná\" relátka, tak mi v tam někde taky něco cvakalo, ale podle schematu - nic. Někde u žhavícího relé.

[upravil dne 25.8.06 Kdo]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Ajooo... jen pro zajímavost, LPG se francousky řekne GPL :D

Jo a vyzívám všechny, kteří by na to mělo chvilku, aby se mrkli na kryt brzdovýho vedení co je pod zadníma levýma dveřma (za řidičem) zhruba v první třetině těch dveří, kousek za prahem.

Zajímá mě jestli tu mřížku taky máte a bacha na ni! Drží se tam bordel a pak brzdový vedení koroduje :grr

Já du zkoumat jak to vedení teď vyměním.

(Réparation de vieilles lignes de frein) :)

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Fusion

Ajooo... jen pro zajímavost, LPG se francousky řekne GPL :D

Jo a vyzívám všechny, kteří by na to mělo chvilku, aby se mrkli na kryt brzdovýho vedení co je pod zadníma levýma dveřma (za řidičem) zhruba v první třetině těch dveří, kousek za prahem.

Zajímá mě jestli tu mřížku taky máte a bacha na ni! Drží se tam bordel a pak brzdový vedení koroduje :grr

Já du zkoumat jak to vedení teď vyměním.

(Réparation de vieilles lignes de frein) :)

Myslíš tohle ?

post-0-14109594782904_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...