Sign in to follow this  
Followers 0
voštík

jak funguje centrál na 405? a pak ještě o STK

14 posts in this topic

Zdrastvujtě! Napadla mě jedna vychytávka jak se trošku bránit proti nezvaným hostům v autě. Ale na to potrebujuradu nějakého elektrikáře.

Už se mi jednou do auta dostali oknem, podruhé to zkoušeli vytržením zámku-neúspěšně naštěstí, no a napadla mě taková věc, že zavařím zámky. Ale trošku víc jsem přemýšlel jak na nouzové otevření auta, v případě, že selže třeba baterka v klíčku. Napadlo mě tedy, že bych si někam dal \"tajný\" čudlík na odemykání/zamykání - no a teď ten problém - jak to cely zapojit.

Předpokládal jsem použití jednoduchého tlačítka -> zmáčknu zamknu, zmáčknu podruhé / odemknu.

Předpokjládám, že bude asi nutné použití nějakého obraceče impulzů nebo neco takového, ale jak to tam celý naaranžovat by mě zajímalo.

Udělat elektriku na motor je protiu tomudle pro mě brnkačka :(

A taky s tím trošku souvisí podotázka - IR příjímač na stropě se dá vyměňovat za jiný libovolně anebo je třeba použít přijímač a k němu sesynchronizovaný klíč? (já jen, že s emi jeden přijímač válí v garázi a nevím, jestli mi k něčemu je nebo není :))

No a na závěr ještě něco o STK. Situace: auto v garáži, značky v depozitu, technická končí v září. Značky se do té doby nevyzvednou, tzn,. STK propadne v době deponování RZ a když si pro ty RZ zase půjdu, tak budou ouřadové dělat drahoty, jakože není STK, tak nebudou ani značky? Nebo jak se to teď řeší?

sorry za takový mišmaš, ale nechci zakládat na každou prkotinu nový téma

Share this post


Link to post
Share on other sites

teď když nad tím centrálem přemejšlím - nešlo by napříkald to tačítko dát do série s tím příjmačem? 6e bych si našel dratky, který posílaj signál do jednotky centrálu a tím čudlíkem bych ten příjmač vlastně simuloval? Je to možné?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Depozito - pokud máš SPZ v depozitu, a propadla ti TK a ME, tak ti značky nevydaj. Jedině nějakým zázrakem...

Takže řešením je, vzít auto na odtahovku, na STK auto sundat a tam nechat udělat STK. A pak radši auto nechat tam a dojet si pro značky a nebo si zase auto nechat odtáhnout domu. Když budeš mít platnou TK a ME, tak ti SPZ vydaj a nové nálepky ti nalepí přímo tam, kde ti SPZ vydají...

A ještě musíš mít povinné ručení, jako vždy...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centrál - já si s centrálem hrál dost dlouho, předpokládám, že to na 405 bude podobné.

Řekněme, že je kontakt 1, 2 a 3.

Pro otevření se musí sepnout 1+2.

Pro zamknutí 2+3.

Na to by šel nasadit nějaký klasický spínač a mělo by to fungovat (že třeba pohnutím nahoru by se odemklo a pohnutím dolu se zamklo). Takže by stačilo natáhnout tři drátky od motůrku ve dveřích řidiče, kde je vlastně ten sensor, který funguje stejně.

Teď jen doufám, že to má 405 podobné...

Share this post


Link to post
Share on other sites

znacky z depozitu vydaj i bez STK, staci jen povinne ruceni....znacky sice na auto das, ale stejnak musis na STKcko na podvalu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a ten přijímač ... :-)

Každý dálkáč, i infra, je synchronizován KLÍČ-PŘIJÍMAČ, jenom infra je myslím kodovaný natrvalo od výroby. Myslím, že u výrobce jde objednat klíček. Takže pokud máš navíc přijímač bez klíče, jako já, tak ho máš na dvě věci :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdravím, mě to funguje takto. K tomu přijímači ve stropnici jdou dva zelený dráty. Ukostřím jeden - zamkne, ukostřím druhej - odemkne. Mám tam origo centrál i dálku. Ty zelený dráty se dají nalosovat i u levý nohy za tím plastem. :papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: starter

značky z depozitu bez STK nedostaneš!

Pravda pravdoucí !!! :papa

Možná si to plete Krejca s přepisem... (protože prý bez STK auto dohlásej, tenkrát ale říkali, že nevydaj ORV).

[upravil dne 22/8/2006 Marcel505]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Infra přijímač je kódován rastrem na plošném spoji - konfiguruje se přeškrábnutím jednotlivých spojů v té matici. Pokud nemáš předlohu - vadný přijímač - těžko to trefíš, to bys musel zkoušet všechny kombinace.

Takových bezprizorních přijímačů na ho... mám doma několik...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: roness

Zdravím, mě to funguje takto. K tomu přijímači ve stropnici jdou dva zelený dráty. Ukostřím jeden - zamkne, ukostřím druhej - odemkne. Mám tam origo centrál i dálku. Ty zelený dráty se dají nalosovat i u levý nohy za tím plastem. :papa

No, zacinam se blizit k cili - ted uz jen zjistit, jestli ten drat muze byt ukostren natrvalo, nebo jen docasne na dobu cinnosti centralu? He? :) A to bude tim padem vsecko :)

Jinak co se depozitu tyka, tak to vyresim asi tak, ze nez bych tahal auto nekde na valniku, tak si na nejaky cas zaplatim pojistku a vyzvednu znacky, oprava se stejne zacina blizit uspesne ke konci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Centrál se ovládá impulsem - pokud to připojíš natrvalo, tak tím ten centrál vyřadíš z činnosti.

P.S. nechtěl jsi na to nějaké věci?

Share this post


Link to post
Share on other sites

jj, chtel, ale sehnal jsem je uz. Byly uplne z auta do srotu a byly skoro zadara.

Jo a jeste: ten spinac do serie teda jde zapojit tak, aby to funkovalo nebo nee?

[upravil dne 23/8/2006 voštík]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasně že jen impulsem. Dá se na to v poho připichnout dálka z Ochcávky nebo Felicie... ta taky vysílá jen - impulsy

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.