Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

zaskobrtnuti motoru p206


kmil

Recommended Posts

Mam P206 1,4 benzin 8V a zajima me jestli je normalni tento jev:Pri behu na volnobezne otacky cca 800ot. a pri normalnim pridani je vse OK,ale kdyz na to dupnu prudce na ten plyn tak ten motor jakoby zaskobrtne.Dela to jen z volnobeznych otacek,kdyz jsou ot. vyssi nez 1000 tak to neudela.

2 dotaz je: Kdyz jedu z kopce na neutral a pridam plyn a pustim,tak otacky vcelku rychle spadnou na kolem 1200ot a pak klesnou na 800 plynule,ale pokud jedu se zarazenym stupnem s kopce bez plynu a tudiz jsou uzavreny vstriky a promacknu spojku,tak motor prudce klesne s otackama az na nejakych 700ot ne-li min a pak pozna ze je to hodne malo a prida si-skoci to tak na 1100 -1200 a pak teprve spadne na onech 800ot.Je to normalni?Jednou se mi stalo,ze ten motor i zdechnul,ale to mohlo byt už jinym vlivem,treba benzinem,protoze to bylo fakt jen jednou.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...

Pokud ti to dělá jen občas, tak buď rád - s 206 mám stejný problém, který se ovšem objevuje mnohem častěji - řešeno v servisech (údajně má pomoci nový SW pro řídící jednotku) - nový SW nahrán v pondělí, ale zlepšení neshledávám (nepravidelný chod motoru) - špatně drží volnoběh, např. při sepnutí ventilátoru na chladiči se rozkolísají +-200. Takže asi další reklamace. Rada - navštívit servis a popsat problém, snad budeš mít větší štěstí.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Myslíš cukání při rozjíždění? Mě to taky cuká (po aktualizaci SW o trošku méně) - je zcela jedno, zda-li studené nebo zahřáté - na rychlostní stupeň 1 a 2. Jinak na volnoběh to trošku s autíčkem cukne - mám pocit, že motor má nějak nepravidelný chod a čas od času má chutě chcípnout, následně si vytáhne otáčky nad 1000 a opět pomalé ustalování na volnoběh - je to normální s tím pomalým ustalováním? S volnoběhem mi pohne i sešlápnutí a puštění spojky - nějak mě to přestává můj rozum brát :myslim(u jiných aut jsem se s tím nesetkal). Jedna perlička - při poklesu volnoběhu pod jistou hranici při brždění to jaksi přestalo několikrát brzdit (dle servisu to je zcela normální a mám se naučit jezdit :nevim.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělá jen to cukání za studena,jinak ne-jenže je to škubnutí jak prase-když bych se chtěl hned prudčeji rozjed tak to chcípne.Měl bys asi navštívit jinej servis a ne Peugeot kde tomu nerozumněj,ještě nikdy mi nepomohly.S tím kolísánmím volnoběhu-mě nekolísá,drží krásně stejný otáčky ikdyž mačkám spojku a pouštím.Když šlápnu na plyn a pustím při neutrálu,tak to rychle spadne na 1200 otáček a pak pomalu plynule klesene na tech 800 a drží.

[upravil dne 4.10.06 kmil]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

TAk to čumim

Já sem žádný takovýhle problém naštěstí nenašel. mám 1.4 8V, rok výroby 2000.

Za studena jsou otáčky trochu vyšší asi tak 1100, po zahřátí to de na 900 a tam to taky drží.

Studený motor jen tak lehtám, nevytáčím a žádný sprinty s tim nedělám, takže zaškobrtnutí za studena nepozoruju.

Jediný čeho sem si všiml je, že studenej motor pár sekund po startu jde hůř do otáček.

Když je motor hned po nastartování, a rozjíždím se, tak držím nohou pedál pořád ve stejný poloze a zhruba po 20ti metrech to auto jakoby ožije....při tom stejným plynu najednou de do otáček a zrychluje..... pak už všechno v normálu.

možná není chyba v softweru ,ale v nějakým čidle....třeba váha vzduchu, nebo čidlo teploty kapaliny, nebo nějaký tlaky.....je toho povícero. Každopádně by to byla mravenčí práce s diagnostikou...nebo to všechno preventivně povyměňovat - některý čidla drahý nebudou, ale zrovna váha vzduchu by levná nebyla.

Co máte za ročníky výroby? Existuje nějaká série s vadným SW v BSI?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

já mám 1.4 8V r.v.2001.No ja když jdu za studena jen lehounce plynem na rozjezd,tak se rozjedu v pohode,ale jak radim dvojku a pridam,tak zaskub jako prase.A taky nejdu moc do otacek pri studenym motoru.Driv to urcite nedelalo,to vim,tak bud je za studena nekde studenak,nebo neco odeslo.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Čau všichni, včera, když jsem to tady četl, jsem si vzpomněl, že o něčem podobným jsem už četl. Bylo to ve Světě motorů a tam psali,že důvodem nepravidelného běhu motoru u 206(týká se 1.4i a 1.1i) jsou často zapalovací cívky od Sagemu.Dávaly se tam i od Electrickfilu a ty tímto netrpí. Lišta s nimi má být mezi víkem ventilů a sacím potrubím.Pokud je ta lišta hranatá,pochází od Sagemu,pokud má dvě oblé hrany a na straně od hlavy na dotek příjemnou měkkou hmotu, pochází od Electrickfilu.

Nevím zda vám to nějak pomůže, ale třeba jo,tak se mrkněte jakou tam máte :papa

Jinak je tam ještě napsáno,že výměna stojí 4000,- + max.hodina práce.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: tanagy

TAk to čumim

Já sem žádný takovýhle problém naštěstí nenašel. mám 1.4 8V, rok výroby 2000.

Za studena jsou otáčky trochu vyšší asi tak 1100, po zahřátí to de na 900 a tam to taky drží.

Studený motor jen tak lehtám, nevytáčím a žádný sprinty s tim nedělám, takže zaškobrtnutí za studena nepozoruju.

Jediný čeho sem si všiml je, že studenej motor pár sekund po startu jde hůř do otáček.

Když je motor hned po nastartování, a rozjíždím se, tak držím nohou pedál pořád ve stejný poloze a zhruba po 20ti metrech to auto jakoby ožije....při tom stejným plynu najednou de do otáček a zrychluje..... pak už všechno v normálu.

možná není chyba v softweru ,ale v nějakým čidle....třeba váha vzduchu, nebo čidlo teploty kapaliny, nebo nějaký tlaky.....je toho povícero. Každopádně by to byla mravenčí práce s diagnostikou...nebo to všechno preventivně povyměňovat - některý čidla drahý nebudou, ale zrovna váha vzduchu by levná nebyla.

Co máte za ročníky výroby? Existuje nějaká série s vadným SW v BSI?

Dle mých informací 206 vyrobené v roce 2006 mají mít problém se SW v řídících jednotkách. Celkem mne zaráží, že o tomto problému Peugeot věděl a i přesto vesele dál auto s tímto problémem prodával. Bohužel se mi tento kousek podařilo taky koupit.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 5 měsíců později...

Po case musim konstatovat,že jsem zatím nic nevyřešil a dělá to čím dál častěji.Někde jsem tu vyčetl,že motor má mít volnoběžné otáčky 850ot/m,jenže na otáčkoměru mám ručičku přesně na první čárce pod 1000,což odpovídá otáčkám 750ot/min,protože na dílek připadá 250ot/min,mám pravdu? Není to moc málo?Čím se dají zvednout o trošku?Jde u mojeho modelu (motor TU3JP KFW) nastavovat potenciometr škrtící klapky,nebo má je napevno,že nejde štelovat?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělá jen to cukání za studena,jinak ne-jenže je to škubnutí jak prase-když bych se chtěl hned prudčeji rozjed tak to chcípne.Měl bys asi navštívit jinej servis a ne Peugeot kde tomu nerozumněj,ještě nikdy mi nepomohly.S tím kolísánmím volnoběhu-mě nekolísá,drží krásně stejný otáčky ikdyž mačkám spojku a pouštím.Když šlápnu na plyn a pustím při neutrálu,tak to rychle spadne na 1200 otáček a pak pomalu plynule klesene na tech 800 a drží.

Taky mám stejný problém,ale cukne mi to jednou-maximálně dvakrát :(

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 16 let později...

Ahoj,

Vím, staré téma, ale nenašel jsem novější s tímto problémem.
Motor 1.4 55kW rv.99. Vyměnil jsem tam nejdříve zapalovací lištu, ale motor kuckal dál. Tak jsem vyměnil vstřik, kde byla divně opálená svíčka. Dost to pomohlo, ale nebylo to ono. Nakonec jsem vyměnil i zbylé 3 vstiřky a motor už jede hezky.

Jen jediné, co mě trápí. Když nastartuju studené auto a rozjedu se, tak při přeřazení z 1 na 2 zhruba na 1-2 vteřiny motor ztratí tah a pak se chytne a už to nikdy neudělá.
Je to zhruba jako kdybych nachvilku vypnul zapalování a pak zapnul.

Vyřešil někdo tento problém o kterém se tu mluvilo? Příjde mi, že je to ten samý.

 

Upraveno uživatelem dracekvo
Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...