Sign in to follow this  
Followers 0
sandy.no1

Motor 1.4HDI

19 posts in this topic

Jaký jsou zkušenosti z 1.4HDI jaký jsou klady a jaký zápory, táta o něčem uvažuje a tenhle motor se mu libil, do jakých všech aut se to dávalo i mimo peugeot, má to nějakou vyloženě typickou závadu jako třeba vzduchové váhy u VW? A kolik se na ten motor nechá natočit? :roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

citroen c 3 ,P-206,p206 sw,

typicke zavady zatim nejsou protoze je to pomerne novy motor akorat kolem roku 2003 zlobilo predehrivani naftoveho filtru

dle meho je idealni P-206 sw nizke provozni naklady cca 5 l ,spolehlive hezke auto,a vpodstate nejvetsi s timto motorem i kdyz zadny obr to neni

Share this post


Link to post
Share on other sites

V casopise Auto Diesel se tomu motoru hodne venovali , je to jeden z nejlepe navrhnuty malo obsahovy Diesel, pochazi ze spoluprace PSA-Ford , uz jen to ze ma klasicky remen s vymenou po 240TKm a ze pouzili podobnou konstrukci a material jako u nejakych velikych motoru by melo znamenat 240 t bez nejakych investic . Vaha vzduchu bohuzel vychazi z te Bosch ale vstrikovani je tam jine a tudiz by nemely byt problemy jako u 2,0HDi .

Zatim jsem videl jednu Fiestu z svicarska firmy a ta mela 350t r.v 2004 :D

Jinak se montuje do velice hodne aut dokonce i 307, C4, 107-C1-Ayego, Ford ho taky cpe vsude .

Ja s 206 mel moznost jednu dalkovou cestu , docela me sklamalo , ze kdyz jsem jen na plny plyn byla ta spotreba priserna blizila se k 7 litrum . Po zvolneni a rychlosti kolem 100 byla spotreba 3,5, celkova na vzdalenost 3t Km vysla 3,8l

[upravil dne 21/8/06 barenst]

Share this post


Link to post
Share on other sites

podla mna v 206ke to pracuje na vyssich otackach , ako vo fieste.

v 206ke mi to nepripada ako echt original diesel, nieco medzi benzinom a naftou :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: tomyka

podla mna v 206ke to pracuje na vyssich otackach ...

Jak jsi na to přišel ? Jel si s jiným moderním nafťákem ( jak Common Rail tak i TDI ) ? Mě právě připadá, že tento motor jede krásně od nízkých otáček. Jinak doporučuji také si přečíst již zmíněný časopis Auto Diesel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prisiel som na to tak ze som pouzival pred tym 405ku 1.9D paru rokov:) a mal som moznost jazdit dost dlho aj na fieste .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jasan, ale já jsem psal MODERNÍ DIESEL. Normálně po městě a po okreskách jezdím do 2500 ot/min. a po dálnici nejdu víc jak 3500 ( t.j. 150 km/h - tacho ). Tak nevím jestli to jsou vysoké otáčky. Jestli píšeš 1,9 D tak to je úplně něco jinýho a nesrovnatelnýho. Měl jsem před nynějším autem 205 1,8 D.

Share this post


Link to post
Share on other sites

na fieste je dost moderny diesel pre teba? 1.4 tdci? a podla mna moderny diesel neni echt original diesel :)

[upravil dne 23/8/06 tomyka]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doufám, že se nehádáme. Máš určitě pravdu, ve fiestě je 1,4 tdci a to je nejnovější technologie, ale překvapilo mě, že píšeš o vyšších otáčkách. A tomu nerozumím. Motory to jsou totiž totožné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nehadame sa :)

je to rovnaky motor, prevodovka moze byt ina. v tych otackach kde fiesta ide na 5.ku v pohode ,tam uz ja na 206ke radim 4ku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To by mohlo být ono, ale pak má větší max. rychlost 206. Ne že by mě o ní šlo. Mě se zdá, že moje 206 SW má naprosto vyváženou převodovku s motorem. Asi nebude rozdíl v převodovce mezi 206 a 206 SW.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Znamy ma 307 s tymto motorom - 1,4 HDI, hovori to iste, spotreba je o nieco vyssia, len sa boji, kolko ten motor vydrzi, je to predsa dost male na diesel vzhladom na zatazenie, v akom dnes auta funguju. apropo, preco zacali robit motory 1,6 HDI? Zeby ta 1,4 bola fakt slaba?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja ked dobre viem s 1.6 HDI chceli nahradit , 2.0HDI 90 a 110 k a nie ako nahrada za 1.4HDI.

kazdy maly motor s velkou kasnou bude mat vacsiu spotrebu :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: argoo

Znamy ma 307 s tymto motorom - 1,4 HDI, hovori to iste, spotreba je o nieco vyssia, len sa boji, kolko ten motor vydrzi, je to predsa dost male na diesel vzhladom na zatazenie, v akom dnes auta funguju. apropo, preco zacali robit motory 1,6 HDI? Zeby ta 1,4 bola fakt slaba?:myslim

Motor 1,6 hdi má jen větší vrtání a zdvih. 1,4 hdi - 73,7x82mm a 1,6 hdi 75x88,3mm . Jinak je to TOTOŽNÝ motor. Motor 1,6 je odvozeny od 1,4. Vše je důkladně popsaný již v několikrát zmiňovaném a výborném časopisu AUTO DIESEL.

Share this post


Link to post
Share on other sites

trosku odbocim, jedine co se mi prislo sa 206 sw s 1.4hdi zvlastni a nebo jsem jenom neschopnej ze bud ten motor nebo celej cumak u tohodle auto je podezrele lehky nekolikrat se mi povedlo pri rozjezdu prohrabnout a to v ruznych situacich

a nemyslim ze by to bylo tim ze jsem na to moc slap :mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je pravda, že ten motor váží jen 98 kg a pohotovostní hmotnost ( uvádějí vč. řidiče ) je 1100 kg

Share this post


Link to post
Share on other sites

1,4 a 1,6 maji stejnou stavby motoru ale jine vysokotlake cerpadla , to bude hlavni rozdil . jinak Technologii v Auto diesel radi mezi spicku v malo obsahovych motorech .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.