Guest Aleku

Samovolné zvyšování otáček??? Proč to dělá?

35 posts in this topic

Zdravím pežoťáci, prosím o radu, pokud jste se s tím setkali a řešili.....přijdu, nastartuju, nechám volnoběh, a tak na minutu otáčky rychle lítají od 1 000 - 2 500 Kč, nebo jedu z kopce se zařazenou trojkou bez plynu, vyřadim a opět lítají otáčky tak minutu??? Co to chce? Při tom se mi zdá, že při padání otáček od 1200 do těch volnoběžných cca 500 padají otáčky pomalu a tak nějak chrčí motor divně.... Vůbec netuším co si to vzpomělo. Děkuju za rady... že by něco se vstřik. čerpadlem či nějakým čidlem...netuším (jedná se o motor 2.1 TD 12V)

Share this post


Link to post
Share on other sites

zdarec...

Mám tu samou káru a tohle mi taky dělá.... víš co to je? byl jsem s tím v kladně s autorizováném servisu Lucas a ukázalo se, že je to vadný magnet. ventil pro dodávku paliva....sám o sobě stojí 7000,-

ale prej se ta oprava muže vyhoupnout i na 25000,-

Dobrý ne? Taky nevím, co s tím budu dělat...........

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, no jsem rád, že v tom nejsem sám....teda spíš, že to taky někomu dělá a může mi poreferovat....ale ta cena je fakt hustá!:bojim Koukám, že se tomu nevyhnu, ten magnet jsem měnil již na 405 - stál 3 700Kč. Tedy jestli je to ten co je ve střikovacim čerpadle...? Ale každopádně díky moc, že jsi se ozval...písni jak pokračuješ:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj! Tak dnes jedu do práce, 2km dlouhý kopec, pak 2km dolů a v tom na 3př. st. bez plynu, a najednou cítím jak auto škube, vyřadim a otáčky zase začnou lítat mezi 1 000 - 2000ot/min, lehce jsem se dotknul plynu a otáčky vyletěly až na 4 000:grr sílený, co to umí....:bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Odpovídám si sám:roker Takže příčina, proč otáčky motoru samovolně vybíhají až ke 4000ot/min. je v čerpadle....jedná se o čidlo otáček rotoru čerpadla.... (čidlo 9 700Kč bez DPH) celkový repas čerpadla cca 25 000Kč s DPH!!!:grr Takže obvolávám vrakoviště....

Share this post


Link to post
Share on other sites

To Alek: Odpověď na to jestli je to solenoid /mag. ventil dodávky paliva /,nebo čidlo otáček

rotoru čerpadla by ti mela dát diagnostika motoru. ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak pozor, pokud vám to taky takhle začne zlobit....může se jednant o teplotní čidlo, které dává info řídící jednotce, z boku motoru nad převodovkou....stačí vyměnit a auto má stálé otáčky...vyzkoušeno...pokud nepomůže, opravdu půjde o opravu čerpadla...ale často stačí toto čidlo...

Share this post


Link to post
Share on other sites

ano nové čerpadlo bych koupil a máš po starostech. Dá se sehnat okolo 15 k:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nazdar chlapy,

co tady popisujete, tak to samý řešil otec. Má 406 2.0 HDi 66 kW a na volnoběhu měl zvýšený otáčky a občas kolísaly. Byl v prdeli ten regulátor plynu co je na konci plynovýho lanka v motoru. Novej stojí něco kolem 4500,- a nakonec ho sehnal na vrakáči za 1000,-. Vím, že ten problém popisujete u klasickýho diesela, ale třeba někdo něco takovýho řeší i u HDi. Zdar a sílu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdar, i když je tohle forum starší rád bych taky přispěl a něco se dorvěděl jak vám to dopadlo. Mám ten samej problém jen bych to u meho TD upřesnil, že to dělá poure v době kdy je motor ohřátý tak na 70stupňu( odhad ) studenej ani teplej to nedělá.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bóža

Zdar, i když je tohle forum starší rád bych taky přispěl a něco se dorvěděl jak vám to dopadlo. Mám ten samej problém jen bych to u meho TD upřesnil, že to dělá poure v době kdy je motor ohřátý tak na 70stupňu( odhad ) studenej ani teplej to nedělá.

První krok: výměna teplotního čidla ( pro jistotu předem možná diagnostika):papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za tip zkusim a urcitě dám zprávu jak to dopadlo. Kouknu se tu ještě jestli najdu jak vypadá to čidlol a hlavně jestli stačí jen tip motoru :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: bóža

Díky za tip zkusim a urcitě dám zprávu jak to dopadlo. Kouknu se tu ještě jestli najdu jak vypadá to čidlol a hlavně jestli stačí jen tip motoru :super

Jedná se o čidlo na (pohled proti autu) pravém boku motoru pod hlavou nad převodovkou. Teď nevím jakou má barvu, typ motoru by měl stačit...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Asi mám blbej dotaz nebo mi to uniklo,které z těch tří je to správné a nebo se musí vyměnit všechny 3,mě taky padají otáčky od 1200 dolu děsně pomalu ale jen někdy a na budíku mám teplotu tak 75°C ,termostat jsem vyměnil,krokáč nechal v servisu vyčistit a stejně to dělá a v zátahu na 5 mi motor mírně pocukává jako bych jel po hrbatý silnici ,ale taky jen někdy?Nevím si s tím rady?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky za info. a jaká je asi cena? abych se při placení nezhroutil kdybych chtěl vyměnit všechny?:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moc díky je to radost s váma dělat, uvidím jakej budu mít uspěch dám vědět :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

to buď rád že mám nějakou tu fotodokumentaci to víš za 3,5 roku se něco nashromáždí.

myslíš že by to u mne mělo smysl taky vyměnit?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

nevím nebyl jsi na té diagnostice u toho kluka??

ne, nedostal jsem se k tomu. Nejdřív si na něj musím zjistit telefon a zavolat mu. Jinak ten problém je co auto mám a na diagnostice to neukázalo nic. Na diagnostiku chci kvůli tomu BSI a teploměru.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

nevím nebyl jsi na té diagnostice u toho kluka??

ty jsi to čidlo už měnil, zjistí diagnostika, že je vadné?

Share this post


Link to post
Share on other sites

S tou diagnostikou jsem na tom stelně a to rději to čidlo vymněním, jen jsem zatím nenašel nějaky číslo toho čidla a kde se to dá objednat .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.