Sign in to follow this  
Followers 0
phonic

Plynovy pedal

14 posts in this topic

Zdravim ludkovia,

mam Peugeot 307 2.0 HDI a chcem sa spytat ci mi vie niekto poradit ohladom odozvy na stlacanie plynoveho pedalu. Ono sa mi zda ze ked potlacim plyn tak to reaguje niak spomalene. Proste da sa niak zvysit citlivost plynoveho pedalu?

Vopred dakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle me je to o zvyku, mam z toho stejny pocit, kdyz presednu zpatky z jinyho auta. Slapu na plyn trochu vic nez v jinych autech. Kdyztak si kup novej Focus ST, tam se to da nastavit primo z kabiny ve trech stupnich. :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nepoznam HDIcka, ale celkovo maju preplnovane diesle pomalsiu odozvu. Je to sposobene tym, ze tah motora (ten povestny \"kopanec\") je sposobeny oneskorenym nabehom turba. Turbo je totiz pohanane vyfukovymi plynmi a teda ked pridas, najprv sa musi naakumulovat dostatocny tlak vo vyfukovom potrubi, ktory poriadne roztoci turbo a az potom ides. Tolko strucne vysvetlenie.

PS: sportove preplnovane specialy maju nieco ako zasobniky stlaceneho vzduchu, ktore vzdy pri stlaceni plynu okamzite dodavaju potrebny tlak turbu a teda to casove oneskorenie medzi stacenim plynu a nabehom turba sa minimalizuje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rozmyslal som ci to nemoze byt sposobene niak vôlou lanka, ale moc sa do toho nevyznam :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Je to tým, že 2,0 HDi má elektronický plyn. Preto je tam tá dlhšia odozva. Na 1,6 HDi táto odozva nieje, je podstatne rýchlejšie. Nadstaviť sa to asi nedá, ale skús sa spýtať v nejakom dobrom p-servise.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No takze niak mi to dnes vecer nedalo a zacal som sa v tom hrabat. Zistil som ze je to lanko vazne uvolnene a je tam na to take udelatko, aby sa to dalo dosponovat. Teraz to uz ide uplne v pohode a svizne.

Dakujem vsetkym za odpovede.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak to že máš lanko u 307miček to bývá řízeno elektronicky?

[upravil dne 15.8.06 zabzab]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no ja neviem. ked som otvoril kapotu tak je tam kruh na ktory je pripevnene lanko a to bolo uvolnene dosti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V prvních 307 to bylo skutečně přes lanko, ale jen pod kapotu, kde byla taková nějaká skříňka s potenciometrem, či co. Až na novějších je to přímo v pedálu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Také mám lanko /r.v. 01/. Ovládání mi naopak připadne velice citlivé, že mám obavu, aby ručička otáčkoměru se neohnula. A v tom je můj problém a zároveň dotaz. Někdy si připadám, že dělám autoškolu.Když se rozjíždím a nepřidám dost plynu tak má snahu chcípnout, v dobrém případě poskočit. Na straně druhé, když přidám více tak prohrábnou kola. No popojíždění v koloně, tak to je zážitek... Proto se vás chci zeptat, kdo máte tento slabší motor, jestli je to normální nebo já mám něco špatného. Dělá to na benzin i na LPG.Díky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja mam tiez 1.4 benzin a je pravda, ze ten motor sa rad \"zahryzne\" - je to taka drava selmicka :P. Na poposuvanie v kolonach je treba fakt cit. Ale tento problem urcite nemas od 3 stupna, tam ta dravost 1.4 konci :cool: Pouzivaj viac citu na spojku.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.