Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 405 Motor- poraďtě pls


M.a.R.i

Recommended Posts

Tak vlastním cca 4měsíce P405 SRI 2.0 89kW rv 93 (možná novější, stáří určeno odhadcem při dovozu z Holandska koncem roku 2000), auto je na LPG

Auto chci mít v co nejlepším stavu, zrovna minulej tejden sem do něj nacpal 11000 za brzdy,čepy,oleje,manžety...

Motor mi za ňákejch 5000km nesežral ani decku oleje, neklepe, řekl bych,že je i tichej). Akorát mi teď začalo vytejkat voda, mechanik říkal,že je to vadná vodní pumpa. Zkoušel jsem chladící system utěsnit jedním tekutým přípravkem,takže možná už neteče. To se uvidí

1)

Chcípání

Ale už od koupi vozu mě štve tohle.

Když jede auto na benzin, tak poměrně často chcípe motor při vyřazení nebo sešlápnutí spojky, otáčky klesají až motor chípne, při jízdě na plyn se to taky stává,ale není to tak časté.

2)

Startování

Auto většinou chytne ihned,ale někdy se stane. Že motor okamžitě co chytne,tak hned chcípne. Pak musím točit tak 8-15s aby motor chytnul, pak už je to v pohodě.

3)

Vynechávání motoru

Při jízdě na benzín, auto při zátahu vynechává-motor škube

4)

Dynamika

Auto se mi zdá strašně líný, na to, že má 89kW. Zkoušel sem sprint s kámošem (Octavia rv97-98, 1.6 75koní), předjel mě o dýlku nebo dvě auta. Natočil sem i zrychlení mobilem, je to natáčeno na 16\" 205/55/16, při jízdě na plyn. Když jedu na benzín,tak se mi zdá dynamika ještě horší.

5)

Ostatní

Na autě se občas objeví oranžová kontrolka \"K\" - chyba v motoru, objevuje se náhodně a není s tím spojena žádná zjevná závada.

Auto bylo přitáhlý z holandska a jezdil tady s tím 60letý podnikatel, hlavně do zahraničí, bylo servisováno v Neplachově, což je v JČ vyhlášenej servis

O auto bylo pěkně pečováno,takže to nebylo žádný prase

Motor má najeto 228000,ale vypadá to,že byl motor v roce 2002 měněný,neboť bylo vymazáno číslo motoru z techničáku. Každý kdo s tím jel, tak říkal,že tolik určitě najeto nemá nebo je po generálce

Motor má olej Shell Helix Plus

Od tý doby,co ho mám,odešlo čerpadlo. Řešeno výměnou za čerpadlo Bosch z vrakoviště, před 2000km jsem měnil vzduchový filtr. Na motoru nic jinýho děláno nebylo, kromě výměny oleje před 5dny. Navzdory všem opravám,výměnam, se auto chová stejně.

Poraďtě prosím, strašně mě to štve

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

kámoš měl podobný problém Chcípalo to , auto bylo línější , škubalo to v motoru - chyba byla v motoru , musel ho rozdělat - vyměňoval pístní kroužky a ještě cosi ale už si nevzpomínám snad ti to pomůže

[upravil dne 13/8/2006 raspa]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: M.a.R.i

Tak vlastním cca 4měsíce P405 SRI 2.0 89kW rv 93 (možná novější, stáří určeno odhadcem při dovozu z Holandska koncem roku 2000), auto je na LPG

Auto chci mít v co nejlepším stavu, zrovna minulej tejden sem do něj nacpal 11000 za brzdy,čepy,oleje,manžety...

Motor mi za ňákejch 5000km nesežral ani decku oleje, neklepe, řekl bych,že je i tichej). Akorát mi teď začalo vytejkat voda, mechanik říkal,že je to vadná vodní pumpa. Zkoušel jsem chladící system utěsnit jedním tekutým přípravkem,takže možná už neteče. To se uvidí

1)

Chcípání

Ale už od koupi vozu mě štve tohle.

Když jede auto na benzin, tak poměrně často chcípe motor při vyřazení nebo sešlápnutí spojky, otáčky klesají až motor chípne, při jízdě na plyn se to taky stává,ale není to tak časté.

2)

Startování

Auto většinou chytne ihned,ale někdy se stane. Že motor okamžitě co chytne,tak hned chcípne. Pak musím točit tak 8-15s aby motor chytnul, pak už je to v pohodě.

3)

Vynechávání motoru

Při jízdě na benzín, auto při zátahu vynechává-motor škube

4)

Dynamika

Auto se mi zdá strašně líný, na to, že má 89kW. Zkoušel sem sprint s kámošem (Octavia rv97-98, 1.6 75koní), předjel mě o dýlku nebo dvě auta. Natočil sem i zrychlení mobilem, je to natáčeno na 16\" 205/55/16, při jízdě na plyn. Když jedu na benzín,tak se mi zdá dynamika ještě horší.

5)

Ostatní

Na autě se občas objeví oranžová kontrolka \"K\" - chyba v motoru, objevuje se náhodně a není s tím spojena žádná zjevná závada.

Auto bylo přitáhlý z holandska a jezdil tady s tím 60letý podnikatel, hlavně do zahraničí, bylo servisováno v Neplachově, což je v JČ vyhlášenej servis

O auto bylo pěkně pečováno,takže to nebylo žádný prase

Motor má najeto 228000,ale vypadá to,že byl motor v roce 2002 měněný,neboť bylo vymazáno číslo motoru z techničáku. Každý kdo s tím jel, tak říkal,že tolik určitě najeto nemá nebo je po generálce

Motor má olej Shell Helix Plus

Od tý doby,co ho mám,odešlo čerpadlo. Řešeno výměnou za čerpadlo Bosch z vrakoviště, před 2000km jsem měnil vzduchový filtr. Na motoru nic jinýho děláno nebylo, kromě výměny oleje před 5dny. Navzdory všem opravám,výměnam, se auto chová stejně.

Poraďtě prosím, strašně mě to štve

No, napisem moj nazor na to:

Ked uz si menil olej a brzdy, tak odporucam vymenit aj rozvodovy remen aj s kladkami a rovno aj s tou vodnou pumpou, ak si tak uz nespravil. Ten zatesnovaci bordel do chladiacej sustavy by som nedaval. Ale ked uz je tam...:myslim Tiect moze aj netesny spoj na hadiciach chladenia, stava sa to.

Odpovede na body:

1) a 2) opotrebovany nastavovac skrtiacej klapky (\"krokovy motor\"). Pri najazdenych 228tkm je to myslim normalne. Ja mam sice 309 1,4, ale tiez sa mi to obcas stane, ze sa mi \"zasekne krokac\" a otacky mi padnu na cca 650, ktore drzi akurat tak nastavovacia skrutka, s ktorou nemozem pohnut, aby som nastavil vyssie otacky...:D

3) Nakolko sa ozyva kontrolka autodiagnostiky, asi bude problem s potenciometrom skrtiacej klapky, pripadne s nejakym snimacom mnozstva vzduchu. Zisti si to diagnostikou vyblikanim, malo by to ist. Daj si to vyhladat tu na fore. Este by to teoreticky mohli byt sviecky, pripadne zapalovacie kable, alebo rozdelovac. Doporucujem vymenit sviecky.

4) Bud to auto pouzival clovek s lahkou nohou a zlenivelo, alebo je motor v kybli. Alebo neviem co.:myslim:(

5) suvisi pravdepodobne s 3)

Skontroluj si este, ci je OK tesnenie pod hlavou (=kontrola oleja v chladiacej kvapaline a naopak, ci neubuda, alebo sa netlakuje voda a pod.)

To su moje nazory. Nie som automechanik, ale co-to som tu na fore a z mojej 309 uz pochytil. Tak vela stastia.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Řešil jsem podobnej problem u P406 1,8 rok 97, zkoušel a měnil skoro všechno (špatné starty, většinou až na popáté, cukání až do 3000, občasné a nepravidelné rozsvěcování kontrolky diagnostiky atd) a nakonec to bylo čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí cca 1900Kč nové (u 1,8 namontovano skoro uvnitř zatočeného sacího potrubí, musí se demontovat z hlavy):mrk

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Od kdy má SRI krokovej motor? Je to ten samej motor jako v 205 GTI až na menší věci a tam je váha vzduchu, ne?

Pokud se Ti někdy rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru, tak si udělej diagnostiku klíčkem a zjisti, co Ti to vybliká za chybu

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Vertex

Od kdy má SRI krokovej motor? Je to ten samej motor jako v 205 GTI až na menší věci a tam je váha vzduchu, ne?

Pokud se Ti někdy rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru, tak si udělej diagnostiku klíčkem a zjisti, co Ti to vybliká za chybu

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Diagnostika klíčkem ? To slyším poprvé.. mám na své 405 1991 1.6 GLi pořád K kontrolku rozsvícenu, ale subjektivně žádnou závadu nepociťuji.

Můžeš mi to tím klíčkem upřesnit ?

Díkas

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Stačí otočit klíček do polohy kde svítí kontrolky, tuším že poloha 2, pak otočíš klíčkem jako když chceš startovat podržíš asi 4 vteřiny a poté vrátíš zpátky až začne blikat 1x mezera 2x kod 12 začátek a po té se snad rozsvítí kontrolka K znovu a postup se opakuje s vyblikáním chyb. Po každém kodu a tak se pokračuje až do konce kdy se vybliká kod 11 a to je konec diagnostiky.

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 1 měsíc později...
  • O 1 měsíc později...

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...