M.a.R.i

Peugeot 405 Motor- poraďtě pls

23 posts in this topic

Tak vlastním cca 4měsíce P405 SRI 2.0 89kW rv 93 (možná novější, stáří určeno odhadcem při dovozu z Holandska koncem roku 2000), auto je na LPG

Auto chci mít v co nejlepším stavu, zrovna minulej tejden sem do něj nacpal 11000 za brzdy,čepy,oleje,manžety...

Motor mi za ňákejch 5000km nesežral ani decku oleje, neklepe, řekl bych,že je i tichej). Akorát mi teď začalo vytejkat voda, mechanik říkal,že je to vadná vodní pumpa. Zkoušel jsem chladící system utěsnit jedním tekutým přípravkem,takže možná už neteče. To se uvidí

1)

Chcípání

Ale už od koupi vozu mě štve tohle.

Když jede auto na benzin, tak poměrně často chcípe motor při vyřazení nebo sešlápnutí spojky, otáčky klesají až motor chípne, při jízdě na plyn se to taky stává,ale není to tak časté.

2)

Startování

Auto většinou chytne ihned,ale někdy se stane. Že motor okamžitě co chytne,tak hned chcípne. Pak musím točit tak 8-15s aby motor chytnul, pak už je to v pohodě.

3)

Vynechávání motoru

Při jízdě na benzín, auto při zátahu vynechává-motor škube

4)

Dynamika

Auto se mi zdá strašně líný, na to, že má 89kW. Zkoušel sem sprint s kámošem (Octavia rv97-98, 1.6 75koní), předjel mě o dýlku nebo dvě auta. Natočil sem i zrychlení mobilem, je to natáčeno na 16\" 205/55/16, při jízdě na plyn. Když jedu na benzín,tak se mi zdá dynamika ještě horší.

5)

Ostatní

Na autě se občas objeví oranžová kontrolka \"K\" - chyba v motoru, objevuje se náhodně a není s tím spojena žádná zjevná závada.

Auto bylo přitáhlý z holandska a jezdil tady s tím 60letý podnikatel, hlavně do zahraničí, bylo servisováno v Neplachově, což je v JČ vyhlášenej servis

O auto bylo pěkně pečováno,takže to nebylo žádný prase

Motor má najeto 228000,ale vypadá to,že byl motor v roce 2002 měněný,neboť bylo vymazáno číslo motoru z techničáku. Každý kdo s tím jel, tak říkal,že tolik určitě najeto nemá nebo je po generálce

Motor má olej Shell Helix Plus

Od tý doby,co ho mám,odešlo čerpadlo. Řešeno výměnou za čerpadlo Bosch z vrakoviště, před 2000km jsem měnil vzduchový filtr. Na motoru nic jinýho děláno nebylo, kromě výměny oleje před 5dny. Navzdory všem opravám,výměnam, se auto chová stejně.

Poraďtě prosím, strašně mě to štve

Share this post


Link to post
Share on other sites

System LPG je BRC, auto mělo spotřebu na 14\" 185/65/14 10l LPG, s 16\" 205/55/16 12,28LPG. V dynamice jsem změnu po výměně kol nepoznal, jinými slovy. Jede to pořád stejně

Share this post


Link to post
Share on other sites

kámoš měl podobný problém Chcípalo to , auto bylo línější , škubalo to v motoru - chyba byla v motoru , musel ho rozdělat - vyměňoval pístní kroužky a ještě cosi ale už si nevzpomínám snad ti to pomůže

[upravil dne 13/8/2006 raspa]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: M.a.R.i

Tak vlastním cca 4měsíce P405 SRI 2.0 89kW rv 93 (možná novější, stáří určeno odhadcem při dovozu z Holandska koncem roku 2000), auto je na LPG

Auto chci mít v co nejlepším stavu, zrovna minulej tejden sem do něj nacpal 11000 za brzdy,čepy,oleje,manžety...

Motor mi za ňákejch 5000km nesežral ani decku oleje, neklepe, řekl bych,že je i tichej). Akorát mi teď začalo vytejkat voda, mechanik říkal,že je to vadná vodní pumpa. Zkoušel jsem chladící system utěsnit jedním tekutým přípravkem,takže možná už neteče. To se uvidí

1)

Chcípání

Ale už od koupi vozu mě štve tohle.

Když jede auto na benzin, tak poměrně často chcípe motor při vyřazení nebo sešlápnutí spojky, otáčky klesají až motor chípne, při jízdě na plyn se to taky stává,ale není to tak časté.

2)

Startování

Auto většinou chytne ihned,ale někdy se stane. Že motor okamžitě co chytne,tak hned chcípne. Pak musím točit tak 8-15s aby motor chytnul, pak už je to v pohodě.

3)

Vynechávání motoru

Při jízdě na benzín, auto při zátahu vynechává-motor škube

4)

Dynamika

Auto se mi zdá strašně líný, na to, že má 89kW. Zkoušel sem sprint s kámošem (Octavia rv97-98, 1.6 75koní), předjel mě o dýlku nebo dvě auta. Natočil sem i zrychlení mobilem, je to natáčeno na 16\" 205/55/16, při jízdě na plyn. Když jedu na benzín,tak se mi zdá dynamika ještě horší.

5)

Ostatní

Na autě se občas objeví oranžová kontrolka \"K\" - chyba v motoru, objevuje se náhodně a není s tím spojena žádná zjevná závada.

Auto bylo přitáhlý z holandska a jezdil tady s tím 60letý podnikatel, hlavně do zahraničí, bylo servisováno v Neplachově, což je v JČ vyhlášenej servis

O auto bylo pěkně pečováno,takže to nebylo žádný prase

Motor má najeto 228000,ale vypadá to,že byl motor v roce 2002 měněný,neboť bylo vymazáno číslo motoru z techničáku. Každý kdo s tím jel, tak říkal,že tolik určitě najeto nemá nebo je po generálce

Motor má olej Shell Helix Plus

Od tý doby,co ho mám,odešlo čerpadlo. Řešeno výměnou za čerpadlo Bosch z vrakoviště, před 2000km jsem měnil vzduchový filtr. Na motoru nic jinýho děláno nebylo, kromě výměny oleje před 5dny. Navzdory všem opravám,výměnam, se auto chová stejně.

Poraďtě prosím, strašně mě to štve

No, napisem moj nazor na to:

Ked uz si menil olej a brzdy, tak odporucam vymenit aj rozvodovy remen aj s kladkami a rovno aj s tou vodnou pumpou, ak si tak uz nespravil. Ten zatesnovaci bordel do chladiacej sustavy by som nedaval. Ale ked uz je tam...:myslim Tiect moze aj netesny spoj na hadiciach chladenia, stava sa to.

Odpovede na body:

1) a 2) opotrebovany nastavovac skrtiacej klapky (\"krokovy motor\"). Pri najazdenych 228tkm je to myslim normalne. Ja mam sice 309 1,4, ale tiez sa mi to obcas stane, ze sa mi \"zasekne krokac\" a otacky mi padnu na cca 650, ktore drzi akurat tak nastavovacia skrutka, s ktorou nemozem pohnut, aby som nastavil vyssie otacky...:D

3) Nakolko sa ozyva kontrolka autodiagnostiky, asi bude problem s potenciometrom skrtiacej klapky, pripadne s nejakym snimacom mnozstva vzduchu. Zisti si to diagnostikou vyblikanim, malo by to ist. Daj si to vyhladat tu na fore. Este by to teoreticky mohli byt sviecky, pripadne zapalovacie kable, alebo rozdelovac. Doporucujem vymenit sviecky.

4) Bud to auto pouzival clovek s lahkou nohou a zlenivelo, alebo je motor v kybli. Alebo neviem co.:myslim:(

5) suvisi pravdepodobne s 3)

Skontroluj si este, ci je OK tesnenie pod hlavou (=kontrola oleja v chladiacej kvapaline a naopak, ci neubuda, alebo sa netlakuje voda a pod.)

To su moje nazory. Nie som automechanik, ale co-to som tu na fore a z mojej 309 uz pochytil. Tak vela stastia.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Řešil jsem podobnej problem u P406 1,8 rok 97, zkoušel a měnil skoro všechno (špatné starty, většinou až na popáté, cukání až do 3000, občasné a nepravidelné rozsvěcování kontrolky diagnostiky atd) a nakonec to bylo čidlo tlaku vzduchu v sacím potrubí cca 1900Kč nové (u 1,8 namontovano skoro uvnitř zatočeného sacího potrubí, musí se demontovat z hlavy):mrk

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkusil bych vyměnit palivový filtr u nádrže. Mně chcípal motor za jízdy, byl vadný drát u rozdělovače.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Od kdy má SRI krokovej motor? Je to ten samej motor jako v 205 GTI až na menší věci a tam je váha vzduchu, ne?

Pokud se Ti někdy rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru, tak si udělej diagnostiku klíčkem a zjisti, co Ti to vybliká za chybu

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podívej se, jestli Ti někde nepřisává falešný vzduch ( např . prasklá hadice podlaku ).

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Vertex

Od kdy má SRI krokovej motor? Je to ten samej motor jako v 205 GTI až na menší věci a tam je váha vzduchu, ne?

Pokud se Ti někdy rozsvítí kontrolka diagnostiky motoru, tak si udělej diagnostiku klíčkem a zjisti, co Ti to vybliká za chybu

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Diagnostika klíčkem ? To slyším poprvé.. mám na své 405 1991 1.6 GLi pořád K kontrolku rozsvícenu, ale subjektivně žádnou závadu nepociťuji.

Můžeš mi to tím klíčkem upřesnit ?

Díkas

Share this post


Link to post
Share on other sites

Stačí otočit klíček do polohy kde svítí kontrolky, tuším že poloha 2, pak otočíš klíčkem jako když chceš startovat podržíš asi 4 vteřiny a poté vrátíš zpátky až začne blikat 1x mezera 2x kod 12 začátek a po té se snad rozsvítí kontrolka K znovu a postup se opakuje s vyblikáním chyb. Po každém kodu a tak se pokračuje až do konce kdy se vybliká kod 11 a to je konec diagnostiky.

[upravil dne 28/8/06 Vertex]

Share this post


Link to post
Share on other sites

sem se díval na to videjko a je to dost slabé na stovku za nějakých 14s, na ten výkon - mam o 10 koní míň a šlo to za 10s :o

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takovej dobrej motor posrat něčim jako je LPG to je humus, měl sem to ve felicii a stačilo :roll

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky muze bejt blbe sestelovanej plyn. Jel sem se 405 MI 16 na LPG (zhovadilost). Byla blbe sestelovana, blbe drzela otacky a byl celkem problem ji nastartovat. KajiK rika : pryc s LPG, motor de jak pumpa na s*acky a auto hrozne zlenivi..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: BOSSCZ

Takovej dobrej motor posrat něčim jako je LPG to je humus, měl sem to ve felicii a stačilo :roll

Plyn patří do kuchyně :myslim:myslim:myslim:D:D:D:D:D:papa:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak konečně to někdo napsal, jedinej plyn vstupující do motoru, kterej uznávám je kyslík a dusík.

SRI nemá špatnej motor, ale musí bejt v kastli 205 GTI. Ve 405 je to mrtvola

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.