pepino1 Odesláno 13. srpen 2006 Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Koupil jsem v bazaru 309 a řídící jednotka hlásí stále chybu otáček setrvačníku. Není se co divit, snímač v přírubě převodovky chybí. To má občas za následek měnící se otáčky při volnoběhu, motor pocukává a kontrolka K se rozsvěcí. Sehnal jsem ve vrakáči snímač, má 70 Ohm a při pohybu magnetu kolem něj indukuje napětí. Vývod má 3 vodiče. Mám ale problém - nevím kam ten konektor mám připojit. Žádný protikus ve svazku kolem volný není. Poradíte někdo ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 13. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 13. srpen 2006 Částečně si odpovím sám : Prošel jsem zapojení elektriky (v sekci download) a našel, že pokud je čidlo otáček setrvačníku označeno jako Engine Speed Sensor, pak má být připojeno na vývod 5 a 24 řídící jednotky (ECU). Pak by stačilo jen změřit a najít příslušný konektor nebo udělat extra přívod až k jednotce. Kdo mi to potvrdí či vyvrátí. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 18. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 18. srpen 2006 Prosím prosím, kdo by byl od tý dobroty a kouknul pod kapotu, v kterým místě zalejzá to čidlo otáček do svazku. Nebo v kterým místě je napojeno na konektor. Moc by mě to pomohlo. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 20. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 Jsem zaskočen aneb chybama se člověk učí ! Vyndal jsem řídící jednotku a napočítal 25 pinu, z toho 4 nemaj v konektoru protikus. Je to typ Bosch. Ve schématech jsou tři verze řídících jednotek a je zakreslen různý počet pinů - pro XU9-JAZ a XU5M/Z 31pin, pro TU1M/Z a TU3M/Z 19pin, pro XU5-JA a XU9-JA 11pin. Usoudil bych, že můj model bude verze s 19pin nákresem. Jenže čidlo otáček pro tuto verzi (ani pro 11pinovou) v nákresu není. Je jen pro 31pinovou a tu já nemám. Ptám se tedy znovu, ale jinak : Co znamená v diagnostice chyba 41 ? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel205 Odesláno 20. srpen 2006 Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 Původně zaslal: pepino1 Jsem zaskočen aneb chybama se člověk učí ! Vyndal jsem řídící jednotku a napočítal 25 pinu, z toho 4 nemaj v konektoru protikus. Je to typ Bosch. Ve schématech jsou tři verze řídících jednotek a je zakreslen různý počet pinů - pro XU9-JAZ a XU5M/Z 31pin, pro TU1M/Z a TU3M/Z 19pin, pro XU5-JA a XU9-JA 11pin. Usoudil bych, že můj model bude verze s 19pin nákresem. Jenže čidlo otáček pro tuto verzi (ani pro 11pinovou) v nákresu není. Je jen pro 31pinovou a tu já nemám. Ptám se tedy znovu, ale jinak : Co znamená v diagnostice chyba 41 ? Autodata 2004 tvrdí že chyba 41=engine speed (RPM) senzor takže čidlo otáček..takže přesně to co nevíš kam připojit [upravil dne 20.8.06 Pavel205] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel205 Odesláno 20. srpen 2006 Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 zajímavé že tam taky není nikde uvedený konektor pro to čidlo.... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 20. srpen 2006 Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 otazka je z ceho vseho tvoji 309 slozili Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 20. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 Dík, ale to jsem zase v troubě. Doufal jsem, že se dozvím něco jiného... To cukání je naštěstí vyřešený. Byl to potenciometr a pokud zazlobil, vyčetl jsem chybu 33. Po resetu ŘJ se chyba 33 vždy smazala. (Jak levně opravit potenciometr tu ještě popíšu...) Jenže chyba 41 je tam stále. I po resetu. Mám tuhle 309GR víc než měsíc, opravil jsem na něm kdeco od elektriky, ale tohle je mi záhada. Zajímavý je, že auto jezdí dobře, ale možná těžko posoudit, když je ta chyba už od začátku. Doufám, že časem budu vědět přesně kde co je, stejně jako to vím u 309SR. Toho mám už 10 roků, najeto 245 tis km a právě dostal na další dva roky technickou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
BobyD Odesláno 20. srpen 2006 Sdílet Odesláno 20. srpen 2006 no cidlo otacek se vetsinou projevi v zimne pri startovani je to vlastne jedna z 3 nebo 4 velicin urcujici silu jiskry a casovani paleni ono auto v podstate jezdi dobre ale muze se to projevit na spotrebe proto taky problikava lamda k protoze spaliny nejsou takove jake by meli byt [upravil dne 20.8.2006 BobyD] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 21. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2006 Kontrolka K se již nerozsvěcí. To souviselo s cukáním a chybou č. 33 (potenciometr). Toto je již opraveno a zůstává jen stále chyba č. 41 a to okamžitě po resetu jednotky. ŘJ vybliká 12,41,11. Žádná další chyba nebo rozsvícení kontrolky K se při jízdě neprojeví. Asi nezbývá než jezdit jezdit a jezdit.. Podívám se ještě na spotřebu. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pavel205 Odesláno 21. srpen 2006 Sdílet Odesláno 21. srpen 2006 zajímavé je že v autodatech je sice chyba 41 u tvého typu uvedená, ale vna všechny chyby k věcem připojeným na ŘJ se dá kliknout a sou tam podrobnosti a na tuto ne..a taky tam neni to připojení nikde uvedené jako by tam to čidlo nebylo vůbec.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 21. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 21. srpen 2006 To je právě jako v těch schématech z downloadu. Čidlo není zakreslený. Tak proč se teda ta ŘJ rozčiluje. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Mitja Odesláno 4. červen 2007 Sdílet Odesláno 4. červen 2007 Tady je odpoved na chybu 41: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 4. červen 2007 Sdílet Odesláno 4. červen 2007 jaky mas typ motoru? TU1 ? mam nekde fotky na TU3M .. ted jsem ho rozebiral ... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MPavel Odesláno 4. červen 2007 Sdílet Odesláno 4. červen 2007 Můžu jenom dotaz? Jak se projevovalo pocukávání motoru a jak ti kolísali otáčky. Řeším totiž něco podobného. Auto bylo na nějaké lepší diagnostice včetně měření osciloskopem a nic se nenašlo... Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
vinorak Odesláno 5. červen 2007 Sdílet Odesláno 5. červen 2007 jo můžu potvrdit mám TU1 a taky to vždycky hlásí 41 a všechno je ok:papa Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 5. červen 2007 Sdílet Odesláno 5. červen 2007 engine speed sensor nemusi byt nutne na setrvaku. Resp. tam byt muze, ale neni zapojeny (proto k nemu chybi kabel). Napr ja to cidlo mam v telese rozdelovace, ale 1,1 jsem nikdy nevidel, tak nevim. Kazdopadne vim, ze bez snimace otacek to ani nenatocis, takze to cukani tim nebude. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Pata Odesláno 5. červen 2007 Sdílet Odesláno 5. červen 2007 no moje TU3M ho na setrvaku nema, resp. je tam, ale je to jen konektor pro snimaci otacek pro diagnostiku, pokud se nepletu (neni zapojeny...) Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
.mycTD Odesláno 5. červen 2007 Sdílet Odesláno 5. červen 2007 ono to cidlo vetsinou nemeri ani tak engine speed, jako spis hlavne natoceni kliky (poloha pistu). [upravil dne 5.6.07 .mycTD] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pepino1 Odesláno 12. červen 2007 Autor Sdílet Odesláno 12. červen 2007 Původně zaslal: Mitja_ Tady je odpoved na chybu 41: Řekl bych, že v této odpovědi je celý problém vyřešen - díky. Přestože chyba 41 zůstává, auto jezdí naprosto spolehlivě s odpovídající spotřebou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.