pepino1

309 1.2 GR snímač otáček setrvačníku

20 posts in this topic

Koupil jsem v bazaru 309 a řídící jednotka hlásí stále chybu otáček setrvačníku. Není se co divit, snímač v přírubě převodovky chybí. To má občas za následek měnící se otáčky při volnoběhu, motor pocukává a kontrolka K se rozsvěcí. Sehnal jsem ve vrakáči snímač, má 70 Ohm a při pohybu magnetu kolem něj indukuje napětí. Vývod má 3 vodiče. Mám ale problém - nevím kam ten konektor mám připojit. Žádný protikus ve svazku kolem volný není. Poradíte někdo ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Částečně si odpovím sám :

Prošel jsem zapojení elektriky (v sekci download) a našel, že pokud je čidlo otáček setrvačníku označeno jako Engine Speed Sensor, pak má být připojeno na vývod 5 a 24 řídící jednotky (ECU). Pak by stačilo jen změřit a najít příslušný konektor nebo udělat extra přívod až k jednotce. Kdo mi to potvrdí či vyvrátí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím prosím,

kdo by byl od tý dobroty a kouknul pod kapotu, v kterým místě zalejzá to čidlo otáček do svazku. Nebo v kterým místě je napojeno na konektor. Moc by mě to pomohlo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jsem zaskočen aneb chybama se člověk učí !

Vyndal jsem řídící jednotku a napočítal 25 pinu, z toho 4 nemaj v konektoru protikus. Je to typ Bosch. Ve schématech jsou tři verze řídících jednotek a je zakreslen různý počet pinů - pro XU9-JAZ a XU5M/Z 31pin, pro TU1M/Z a TU3M/Z 19pin, pro XU5-JA a XU9-JA 11pin. Usoudil bych, že můj model bude verze s 19pin nákresem. Jenže čidlo otáček pro tuto verzi (ani pro 11pinovou) v nákresu není. Je jen pro 31pinovou a tu já nemám.

Ptám se tedy znovu, ale jinak :

Co znamená v diagnostice chyba 41 ?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pepino1

Jsem zaskočen aneb chybama se člověk učí !

Vyndal jsem řídící jednotku a napočítal 25 pinu, z toho 4 nemaj v konektoru protikus. Je to typ Bosch. Ve schématech jsou tři verze řídících jednotek a je zakreslen různý počet pinů - pro XU9-JAZ a XU5M/Z 31pin, pro TU1M/Z a TU3M/Z 19pin, pro XU5-JA a XU9-JA 11pin. Usoudil bych, že můj model bude verze s 19pin nákresem. Jenže čidlo otáček pro tuto verzi (ani pro 11pinovou) v nákresu není. Je jen pro 31pinovou a tu já nemám.

Ptám se tedy znovu, ale jinak :

Co znamená v diagnostice chyba 41 ?

Autodata 2004 tvrdí že chyba 41=engine speed (RPM) senzor takže čidlo otáček..takže přesně to co nevíš kam připojit

[upravil dne 20.8.06 Pavel205]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dík, ale to jsem zase v troubě. Doufal jsem, že se dozvím něco jiného...

To cukání je naštěstí vyřešený. Byl to potenciometr a pokud zazlobil, vyčetl jsem chybu 33. Po resetu ŘJ se chyba 33 vždy smazala. (Jak levně opravit potenciometr tu ještě popíšu...)

Jenže chyba 41 je tam stále. I po resetu. Mám tuhle 309GR víc než měsíc, opravil jsem na něm kdeco od elektriky, ale tohle je mi záhada. Zajímavý je, že auto jezdí dobře, ale možná těžko posoudit, když je ta chyba už od začátku. Doufám, že časem budu vědět přesně kde co je, stejně jako to vím u 309SR. Toho mám už 10 roků, najeto 245 tis km a právě dostal na další dva roky technickou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no cidlo otacek se vetsinou projevi v zimne pri startovani je to vlastne jedna z 3 nebo 4 velicin urcujici silu jiskry a casovani paleni ono auto v podstate jezdi dobre ale muze se to projevit na spotrebe proto taky problikava lamda k protoze spaliny nejsou takove jake by meli byt

[upravil dne 20.8.2006 BobyD]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kontrolka K se již nerozsvěcí. To souviselo s cukáním a chybou č. 33 (potenciometr). Toto je již opraveno a zůstává jen stále chyba č. 41 a to okamžitě po resetu jednotky. ŘJ vybliká 12,41,11. Žádná další chyba nebo rozsvícení kontrolky K se při jízdě neprojeví.

Asi nezbývá než jezdit jezdit a jezdit.. Podívám se ještě na spotřebu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

zajímavé je že v autodatech je sice chyba 41 u tvého typu uvedená, ale vna všechny chyby k věcem připojeným na ŘJ se dá kliknout a sou tam podrobnosti a na tuto ne..a taky tam neni to připojení nikde uvedené jako by tam to čidlo nebylo vůbec..:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je právě jako v těch schématech z downloadu. Čidlo není zakreslený. Tak proč se teda ta ŘJ rozčiluje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jaky mas typ motoru? TU1 ? mam nekde fotky na TU3M .. ted jsem ho rozebiral ... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu jenom dotaz? Jak se projevovalo pocukávání motoru a jak ti kolísali otáčky.

Řeším totiž něco podobného. Auto bylo na nějaké lepší diagnostice včetně měření osciloskopem a nic se nenašlo... :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

engine speed sensor nemusi byt nutne na setrvaku. Resp. tam byt muze, ale neni zapojeny (proto k nemu chybi kabel). Napr ja to cidlo mam v telese rozdelovace, ale 1,1 jsem nikdy nevidel, tak nevim. Kazdopadne vim, ze bez snimace otacek to ani nenatocis, takze to cukani tim nebude.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no moje TU3M ho na setrvaku nema, resp. je tam, ale je to jen konektor pro snimaci otacek pro diagnostiku, pokud se nepletu (neni zapojeny...) :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

ono to cidlo vetsinou nemeri ani tak engine speed, jako spis hlavne natoceni kliky (poloha pistu).

[upravil dne 5.6.07 .mycTD]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Mitja_

Tady je odpoved na chybu 41:

Řekl bych, že v této odpovědi je celý problém vyřešen - díky.

Přestože chyba 41 zůstává, auto jezdí naprosto spolehlivě s odpovídající spotřebou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.