Sign in to follow this  
Followers 0
kuboSE

doslo vam uz nafta niekedy???

28 posts in this topic

cafte ludia sorry ak som zalozil novu temu ktora sa tu uz niekedy riesila ale nenasiel som to tu nikde...takze minule sa mi stalo ze sa mi neviem dakym tym zazrakom nerosvietila kontrolka rezervy a zrejme mi dosla nafta na mojej 406 2.1 TD a to by ste nechceli pocut ten zvuk motoru ked dochazadala..strasne chrcanie z oblasti cerpadla aj som myslel ze uz je po cerpadle lebo som si nebol vedomi toho ze nemam naftu...mali ste uz niekto niekedy takyto problem tiez ked vam dosla nafta? ci vam to tiez takto chrcalo hlavne ked som trochu pridal plyn tak vtedy sa to ozivalo a ci sa moze vazne poskodit takto cerpadlo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

U XM 2.1 TD jsem běžně dolíval z kanystru, ale ten zvuk jsem neměl. Spíš jenom jak když dojde palivo, jako při motorové brzdě :D Po dolití jsem startoval v pohodě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tátovi kdysi došla nafta na atmosferický 1.9D a nic se nestalo (až na to, žeto chcíplo). A že se \"vcucla\" nádrž, ale odvzdušnila se a jelo se dál... Čerpaldlu as í určitě nedělá dobře běžet naprázdno, ale když dojde nafta, tak zase tak dlouho naprázdno neběží...

Share this post


Link to post
Share on other sites

me to tuhle zimu zamrzlo, ale asi zamrzlo primo cerpadlo, protoze to zadnej zvuk nedelalo, jen to chciplo. Rozmrazil jsem a jel vesele dal :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Me se utrhla palivova hadicka z nadrze v prostoru motoru, takze to cucalo naftu jen z filtru..skubalo to..po 300 metrech jizdy krokem jsem uz to pak ani nenastartoval :) hadicku jsem opravil, napumpoval rucni pumpickou, par startu naprazdno, a po nekolikerem otoceni klickem to v pohode nastartovalo. Zvuky zadne, jen proste pri dochazeni nafty to hodne skubalo..nic vic

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak potom neviem co to je ale zatial to robilo len ked dosla nafta a bolo to tak vonku aj dnu pocut ze sa az ludia na parkovisku otacali co sa deje. no a aky zvuk to bol-take nieco ako ked sa snazite zaradit rychlost ale nemate stlacenu spojku take brrrrr ale s tym ze ja som vobec neradil a robilo to v oblasti cerpadla :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

nafta mi dosla v kopci 50m pred benzinkou u 205, normalne jsem dotankoval, 15 minut startoval, nez se to odvzdusnilo (zapumpoval jsem pumpickou) a xvhili to pruturoval nechal bezet a jelo se dal

Share this post


Link to post
Share on other sites

U plně mechanického dieselu se nic neděje, když dojde nafta, nic se nestane, jen je vhodné napumpovat ručně, aby se nedrásal startér. U elektronických bych na to byl ale hodně opatrnej.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

U plně mechanického dieselu se nic neděje, když dojde nafta, nic se nestane, jen je vhodné napumpovat ručně, aby se nedrásal startér. U elektronických bych na to byl ale hodně opatrnej.

no a toto som si v podstate aj ja mylsel a vzhladom na to ze do 406 2.1 TD sa davalo cisto elektronicke vstrekovanie sa aj obavam ci sa nieco nepokaslalo?a mohlo sa to zapisat do historie RJ? treba to dat zmazat?

este jenda vec je to sice cisto elektronicke vstrekovanie ale je tam aj rucna pumpa na dotiahnutie nafty keby nahodou dosla len som ju este nikdy nepotreboval pouzit lebo po par otoceniach ked som dolial naftu to naskocilo...

[upravil dne 14/8/06 kuboSE]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mě jednou došla nafta s 1.6HDi/80kW.

Ale měl jsem štěstí - podařilo se mi stopnout nějaké okolojedoucí Slováky v hodně ojetém Fordu Mondeo, kteří se mě zeptali, jestli mi to jezdí na benzín, nebo na naftu.

No a jeden z nich pak sáhnul k nim do kufru, ze dvou kanystrů (?!?!) vzal ten s naftou, kapesním nožíkem vyrobil z horní části flašky od destilované vody nálevku, cáknul mi do nádrže tak dva litry nafty a poté s uchem u kapoty se zjevným uspokojením poslouchal, jak motor po několikerém protočení \"naprázdno\" naskočil a poté už zase šlapal, jako hodinky.

Tak jsem mu vrazil do ruky jako výraz mých díků nějakou bankovku (už si ale nepamatuji, jaké hodnoty) a aniž jsem si sám nějak ušpinil ruce či kvádro, zakormidloval jsem k nejbližší pumpě a tam dal autíčku raději pořádně napapat.

Kdyby se to stávalo častěji, možná by to tomu HDíčku nějak více vadilo (zvláště když tehdy ještě bylo \"v záběhu\"), ale takhle jsem s tím od té doby najezdil už cca 20 000 km a jede to subjektivně čím dal tím líp...

[upravil dne 14.8.06 LubošK]

Share this post


Link to post
Share on other sites

no podle me se mechanickej diesel jinak nez prerusenm privodu nafty nezhasina, takze by se mu asi moc stat nemelo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to je sice pravda, ale asi moc dlouho by to naprázdno nemělo jet, protože co jsem slyšel tak se čerpadlo právě tou naftou maže.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

no podle me se mechanickej diesel jinak nez prerusenm privodu nafty nezhasina, takze by se mu asi moc stat nemelo.

no ano mechanicky diesel ano ale ja mam elektronicky system vstretkovania...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Xantik: ale taky je tou naftou pohaneny, takze bez ni dlouho nejede.

kuboSE: hmm, tak to mas blby. Ale presto si myslim, ze za normalnich podminek by to nemelo probihat tak dramaticky jak popisujes. Vyrobce preci musi pocitat s tim, ze ti nekdy dojde nafta.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: .mycTD

Xantik: ale taky je tou naftou pohaneny, takze bez ni dlouho nejede.

kuboSE: hmm, tak to mas blby. Ale presto si myslim, ze za normalnich podminek by to nemelo probihat tak dramaticky jak popisujes. Vyrobce preci musi pocitat s tim, ze ti nekdy dojde nafta.

no tiez si myslim ze by mal vyrobca s tymto pripadom pocitat ale stale nechapem preco to robilo take neprijemne zvuky a ani nikto tu sa s tym este nestretol?

Share this post


Link to post
Share on other sites

... ten Výrobce.

můj 1.6HDi 80kW to přežil (a před ním i VW 1.9TDi/66kW), takže:

- kecy o tom, že se diesel bez paliva zadře, jsou jenom kecy,

- když to podle výrobce zvládne bionaftu (jako VW TDi 66 kW), tak ji klidně tankujte,

- když to nemá bionaftu v papírech, tak na to raději zapomeňte.

Horší, než to, že Vám dojde nafta, je totiž to, že natankujete někde něco ze dna nádrže - a když jsem onehdá takhle viděl palivový filtr, myslel jsem, že se pobliju.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

U plně mechanického dieselu se nic neděje, když dojde nafta, nic se nestane, jen je vhodné napumpovat ručně, aby se nedrásal startér. U elektronických bych na to byl ale hodně opatrnej.

U elektornickejch vypne elektronika motor při poklesu tlaku paliva v sekundárnim okruhu... rozsvítí se diag. počítač ohlásí chyba tlaku paliva a nazdar. :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xantik

No to je sice pravda, ale asi moc dlouho by to naprázdno nemělo jet, protože co jsem slyšel tak se čerpadlo právě tou naftou maže.

Jsou čerpadla, která se skutečně mažou jen naftou, nepříklad starý VAN transporter... proto taky nemůžou jezdit na BIOnaftu.

Samozřejmě, že to motoru nedělá dobře, když dojde palivo za běhu, ale není třeba to dramatizovat, něco jiného by bylo, kdyby jel s kopce na rychlost, došla nafta a nechal to jet dál.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Xantik

No to je sice pravda, ale asi moc dlouho by to naprázdno nemělo jet, protože co jsem slyšel tak se čerpadlo právě tou naftou maže.

Jsou čerpadla, která se skutečně mažou jen naftou, nepříklad starý VAN transporter... proto taky nemůžou jezdit na BIOnaftu.

Samozřejmě, že to motoru nedělá dobře, když dojde palivo za běhu, ale není třeba to dramatizovat, něco jiného by bylo, kdyby jel s kopce na rychlost, došla nafta a nechal to jet dál.

no clovece som uz troska kludnejsi lebo to s tym ze ked RJ vyhodnoti pokles tlaku tak vypne motor sa mi aj stalo a rozsvietila sa mi aj kontrolka diagnostiky motora ale tie skarede zvuky este pred tym ako to vyplo brrrr uz nikdy viac...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Xantik

No to je sice pravda, ale asi moc dlouho by to naprázdno nemělo jet, protože co jsem slyšel tak se čerpadlo právě tou naftou maže.

Jsou čerpadla, která se skutečně mažou jen naftou, nepříklad starý VAN transporter... proto taky nemůžou jezdit na BIOnaftu.

Samozřejmě, že to motoru nedělá dobře, když dojde palivo za běhu, ale není třeba to dramatizovat, něco jiného by bylo, kdyby jel s kopce na rychlost, došla nafta a nechal to jet dál.

Čerpadla se mažou POUZE naftou.

Čerpadla s vlastní olejovou náplní jsou už minulostí, ale ještě stále na některých strojích k vidění. I u těch hrozí mechanické poškození (zadření) pístní skupiny při nedostatečnén mazání. Mazání je zajistěno vlastní naftou, ne jejím množstvím, ale chem. složením. Přitom bionafta je náhradní ekvivalent ke klasické naftě a nemá vliv na mazání (pouze naleptává některé druhy těsnících kroužků, takže pak čerpadlo začíná časem protíkat).

Jediná nafta která má destruktivní působení a hrozbu jeho zadření je CITY DIESEL. Pro sníženou hladinu síry která maže hrozí zastavení motoru zadřením čerpadla. Podíl síry v této naftě se velice pečlivě kontroluje a nesmí klesnout pod 0,05 % hm. Celkově je to prahová hranice, dá se snížit, ale to už se do nafty musí přidávat mazací aditivum.

Při stavu kdy dojde nafta je téměř celé čerpadlo zaplavené naftou, akorád se nevytvoří potřebný tlak na přetlačení pružiny vstřikovače, takže je mazáno. A taky nikdo není takový magor, že by točil startérem půl hodiny bez nafty ...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.