Sign in to follow this  
Followers 0
Bomar

palivo

18 posts in this topic

Pánové prosím o odbornou radu Do P 406 2.0 HDi r.v. 2001 mohu malít Bio Naftu??? nebo raději nedoporučujete a jestli ne tak proč?

Děkuji za odpovědi

Share this post


Link to post
Share on other sites

urcite bych to tam nelil...Bio nafta neni pro ten motor moc dobra...Je dobra akorat tak do starych motoru kde uz je to jedno

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nalít to tam můžeš a budeš asi první, kdo jezdí s HDi na bionaftu :D :D .

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže vidím, že nedoporučujete. Já jen, že víc a víc lidí začínají používat Bio naftu a lijí to do nových aut např. Audi A8, VW Pasat apd., když se jich ptám proč to tam lijí a jestli nemají strach o motor a celou palivovou soustavu, takže jim do dopuručili přímo v autorizovaných servisech,že prej to nevadí. Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit a výrobci Bio nafty by měli vyrobit zase takový produkt, který by motory nepoškozoval.Otec jezdí s novým autobusem od Renaultu a je to pár dní co přešli na Bionaftu vůbec prej nepoznal rozdíl ve výkonu nebo spotřebě jen když někde stojí a motor běží na volnoběh tak je cítit jakoby se smažili hranolky:D ALE není to HDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Bomar

Motory jsou dnes na takové úrovni, že by jim to nemělo vůbec uškodit....

Tak tahle tvoje hypotéza je hodně mimo! Naopak jsou ty motory čím dál zranitelnější, nemyslíš?

Starý dvoutakty jezdily vpodstatě na cokoliv vč. petroleje, do atmosférickýho dieselu se zase dá nalít fritovací olej (a hele, vono to jede!), ale vymýšlet takovýhle šílenosti s HDi? :bojim

Nalej si tam co chceš, ale neříkej, že jsme tě nevarovali.:aut

Share this post


Link to post
Share on other sites

Otec má 206 2,0 Hdi , taky se na to v servisu ptal , jak byla kdysi ta letni akce a taky mu to nedoporučili :bojim :bojim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ale to víš, že by se to tam mohlo lejt... Ale otázkou je, nakolik se sníží životnost jednotlivých motorových dílů. Oproti atmosferickejm (starejm dieslum bez turbíny)je v HDičku (itd)daleko víc věcí, který můžou používáním nesprávného paliva podělat anebo dalekko rychleji opotřebit. Takže když to výrobce nedoporučuje, tak bych se na to vyprd... Já to taky do svýho starýh radši neleju (ikdyž by se asi nic nestalo)...

komisař: jojo - když se chci protáhnout, nebo ušetřit, tak taky jedu na kolo, ale bohužel i na kolo se vztahuje bodovej zákon (pití apod...). Teda jenom v případě, že člověk vlastní řidičák. Výhodou je, že z něj můžeš kdykoli slézt a říct příslušnýmu strážníkovi: \"vždyť ho jenom vedu - a ukažte mi důkaz, že jsem na něm jel...\"

Share this post


Link to post
Share on other sites

A neříkají to v autorizovaných servisech proto, aby měli pak víc kšeftů? :D

Já bych to do svého mazlíka na 99.9% nenalil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V zásadě je nutné rozlišit bionaftu I. a II.generace.

Bionafta I.generace ze začátku 90tých let - 100% methylester řepkového oleje v praxi jako náhrada motorové nafty ne příliš osvědčený (dopady na vlastnosti olejů používaných pro mazání ,špatná filtrovatelnost,poškození pryžových součástí motoru apod..).

V současné době používaná bionafta II.generace, kde bionafta tvoří 30-36 % a zbytek jsou látky ropného charakteru(motorová nafta a aditiva).

Bionafta má v některých ohledech dokonce lepší vlastnosti než motorová nafta. Krom ekologičnosti (méně emisí,nižší kouřivost, nontoxicita,biologická rozložitelnost..) má vyšší cetanové číslo, vyšší index kluzkosti (je tzv.mastnější) než samotná nafta, což by naopak hovořilo pro lepší výkon a delší životnost vstřikovací soustavy a ostatních součástí motoru. Současně je i lepším rozpouštědlem než motorová nafta, což má paradoxně v praxi své negativní dopady právě u vozidel, provozovaných v minulosti na klasickou naftu. Vlivem lepších čistících schopností bionafty dochází k uvolnění usazenin a nečistot, které potom mohou ucpat součásti palivového systému. Proto se např. doporučuje častější výměna filtrů apod..

Určitou nevýhodou je také schopnost bionafty vázat vodu, což je otázka jednak kvality výroby a jednak transportu a uskladnění (kondenzace v cisternách a tancích). Zkrátka v nádrži nesmí dlouho stát. Větší obsah vody snižuje filtrovatelnost, vlastní efekt spalování a přispívá ke korozi součástí vstřikování.

Tedy osobně bych se použití bionafty u moderních motorů za předpokladu souhlasu výrobce příliš nebál v případě, že ji budu tankovat u nového vozu od prvního km provozu trvale, aniž bych střídavě používal motorovou naftu. Dalším důležitým faktorem je \"častý\" prakticky každodenní provoz vozidla.

U starších vozidel (a to se týká většiny z nás) provozovaných v minulosti na motorovou naftu je důležité provést odvodnění palivového systému a přecházet na bionaftu postupně za současné častější výměny palivového filtru.

Osobně si musí každý sám spočítat, zda mu případné riziko poškození vstřikovací soustavy při přechodu na bionaftu u staršího vozu s moderním přeplňovaným motorem stojí za ušetřené náklady na provoz.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: michal.doubravsky

Původně zaslal: oddie

Ona se u nás ještě někde prodává bionafta?

Třeba v Olomouci na Slovnaftu.

:xvul Ty určitě jezdíš na Náklo žejo?

Share this post


Link to post
Share on other sites

:xvul Ty určitě jezdíš na Náklo žejo?

Ani ne,radši na Novou Ves;).Já jezdím na benzín.Jednou sem tam tankoval,tak jsem si toho všiml.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Slajda

urcite bych to tam nelil...Bio nafta neni pro ten motor moc dobra...Je dobra akorat tak do starych motoru kde uz je to jedno

Ani do starých motorů ta Bio nafta nepatří. Třeba pro 504 a 505 diesel absolutní katastrofa... :grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.