Sign in to follow this  
Followers 0
kajk

Padání ručičky tachometru, ale trochu jinak - VYŘEŠENO

10 posts in this topic

Zdravým. Asi před 3-mi měsíci mi poprvé spadla ručička tachometru z 90km na nulu. Po několika cca 20s se zase vrátila a ukazovala. Prohledal jsem příspěvky na PEUGEOT-CLUBU a zjistil, že se musí propájet palubka. Řekl jsem si: OK až začne být ručička při jízdě víc na nule než nad ní, tak to propájím. Od té doby se mi to stalo ještě několikrát...

Jenže! Včera při 50sátce ve městě opět spadla! Jel jsem ustálenou rychlostí na skoroprázdné ulici, proto jsem si všiml, že když spadla na nulu, tak taky skokově spadl výkon motoru. Hned, asi za 10s se zase vrátila nahoru a s ní se skokově zvýšil výkon motoru na původní úroveň. (Pedál akcelerátoru se ani nepohl - jsem si jist) Předtím jsem si toho nevšiml, protože jsem byl nepozorný.

Může studeňák na palubní desce zavinit zároveň skokový úbytek výkonu? Popř. Co by to mohlo být jiného???

Edit: Mám P406 2.0 HDI vyrobeno 11/2000

[upravil dne 11/8/06 kajk]

[upravil dne 10.9.2007 Kurt]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Todle se mi taky stalo. Problém se ukázal v elektrice, třeba projed všechny pojistky. Po čase se ukázalo že je to zase z5 a pojistky byly dobrý. Souviselo to se spínací skříňkou (Oktávka). Klíček bylo potřeba lehce vrátit do polohy I. Jakoby se sám nevrátil po startování. Pak už je to jen na el. zapojení elektroinstalace v autě. Na Oktávce se to projeví tak, že nejde rafita tachometru, nejbou blinkry, trojůhelník, potkávací a dálková světla.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Len taky tip:

Mozno sa nieco skratuje v tej pristrojovej doske. Skrat = znizi sa napatie (mozno na cerpadle) - znizi sa vykon motora. :myslim Mozno uplne trepem odveci - diesel nepoznam... :myslim Na test by bolo dobre mat zapojeny za jazdy multimeter (napr. do zasuvky od zapalovaca) a ked sa to stane, skontrolovat napatie v palubnej sieti. Ja mam v aute namontovany teplomer aj s meranim napatia v aute a je to velmi dobra vec.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ladis: V autě všechno ostatní funguje a nejdelší \"výpadky\" nepřekročily 2 minuty.

Durino81: To napětí zkusím měřit. Jak přijedu z práce, tak tam strčím multimetr.

Všem: Zkoušel jsem vymontovat palubní desku a podařilo se. Chtěl bych nejdřív vyzkoušet přepájet potenciální studené spoje, ale mám strach, že bych tím teplem mohl zničit nějaké součástky palubky. Poradíte, teré součástky radši neletovat?

Díky moc

(mám obyčejnou měkkou pájku)

[upravil dne 14/8/06 kajk]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výpadky se zase hlásí:

-Zjistil jsem, že na výpadky výkonu a tachometru nemá vliv vlhkost, ale teplota motoru. Při zahřívání asi po 5-8 minutách šel výkon (i ručička tachometru) dolů a po asi 5-10 minutách jízdy to zase naskočí

Share this post


Link to post
Share on other sites

koncem července jsem nechal vyměnit snímač rychlosti (snímač otáček kousek nad vypouštěcím otvorem převodovky, nevytekla ani kapka oleje, asi je těsně nad hladinou).

Od té doby jsem najel asi 4000 km a problém se neobjevil, takže si dovoluji tvrdit, že závada je vyřešena výměnou snímače (kousíček plastu s konektorem) za 1200,-:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kajk

koncem července jsem nechal vyměnit snímač rychlosti (snímač otáček kousek nad vypouštěcím otvorem převodovky, nevytekla ani kapka oleje, asi je těsně nad hladinou).

Od té doby jsem najel asi 4000 km a problém se neobjevil, takže si dovoluji tvrdit, že závada je vyřešena výměnou snímače (kousíček plastu s konektorem) za 1200,-:papa

Díky za informaci, může se hodit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.