Sign in to follow this  
Followers 0
ALA

olej

26 posts in this topic

Máme Pežotka 306 z bazaru, zatím jsme moc spokojeni, ale potřebujeme radu. Všechny kapaliny, oleje atp. jsou zatím v pořádku, ale jaký druh oleje (název, výrobce) na našem trhu se má používat, když si budeme sami doplňovat? Z francouzského manuálu nejsme moc chytří. Díky za radu. ALA :P

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj, docela podle mě záleží, jestli máš beznín nebo diesel... Každopádně nejlepší je nějakej 15W-40, pak záleží jestli minerální, syntetiku nebo polosyntetiku....

Napis vic, co mate za auticko :D :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

V návodu se to dá najít, co výrobce doporučuje.

1. Předepisuje viskozitu - 15W-40 je minerál, to do 306-ky určitě nebude, podle mě to bude mít předepsanou polosyntetiku, co je to za motor? Polosyntetika je většinou 10W-40, syntetika nejčastěji 5W-40 (ale i 0W-30 až 10W-60, to jsou ale dost speciální oleje, do obyč. auta nepoužitelné)

2. Předepisuje min. výkonostní třídu - API (příp. ACEA). Většina dnešních olejů splňuje API SJ/CF - S "něco" značí výk. třídu pro benzín, C "něco" pro diesel.

Na značce oleje příliš nezáleží, pokud to není úplný noname. Peugeot vždy doporučoval Esso a Shell, já úplně v klidu používám Mogul (minerál Mogul Diesel a výbornou polosyntetiku Mogul Optimal).

Více o problematice olejů se dozvíš na www.oleje.cz a výše uvedené za solidní ceny se dá koupit u www.kmoch.cz

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky - sice jsem se upsala (máme 206, ne 306), ale díky za rady. Jinak je to super autíčko, na to, že je malý, je vymakaný, stále se tam dají najít parádní věci - odkladný plochy a zvukový hlášky. Škoda, že vzadu je to trochu menší, jinak dokonalý. Předtím jsme měli Favorita a to je fakt rozdíl!

Ještě mám malý problém - někdy při sešlápnutí brzd se ozývá hvízdání, za nějakou dobu zmizí, kapalina tam je, tak nevím. Předtím to nebylo. ®ádný únik nepozorujeme. Ví někdo o co jde? Dík ALA

Share this post


Link to post
Share on other sites

Brzdovy desticky :D

Bud uz jsou sjety, takze ti drhne kov na kov, nebo se jenom udelala špona, ktera hvizda. Jestli je to ten druhej pripad, tak se to "obrzdi"

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja v svojej 206 (rok vyroby 2002) mam predpisany synteticky (ten najkvalitnejsi long life, staci vymenit po dvoch rokoch) olej.Na motore je nalepka so specifikaciou, presny typ oleja. Doporuceny je ESSO. Ale asi to zavisi od roku vyroby.

Inac s tebou suhlasim, je to super auto (tie zvukove signaly to je parada), predtym som mal tiez skodovku, a neda sa to porovnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak to som trocha nepochopil >>>>>> "ten najkvalitnejsi long life, staci vymenit po dvoch rokoch"

Mam sice podstatne starší voz, ale toto by som neurobil ani so staru skodoukou.

Vždy a všade som videl periody menenia olejov po ubehnutých kilometroch a nie čase.

ten olej by v mojom aute mal po dvoch rokoch 50 - 60 tisic kilometrov, to by ten motor asi už nepochopil. A to tam davam polosyntetiku OMW 10W40 ekosynt diesel. Videl som sice na nových P nalepku, že sa meni olej po 30 000 km, ale ja osobne to menim každých 10 max 12 tisíc kilometroch. Radšej dam kvalitný olej a častejšie ako zruši? motor a robi? generálku. Mám nabehaných 272 000 km a pri minus 20 stupňoch mi chyta na druhe žhavenie.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ten najkvalitnejsi v tomto aute vydrzi dva roky, alebo 30 000 km, co bude skor. Tento motor je stavani tak, aby vydrzal (s tomu odpovedajucim olejom) tak dlho. A hlavne takyto olej je tam od zaciatku. Ak kupis jazdene auto, kde bol boh vie aky olej. Ani ten najlepsi olej ti nevydrzi tak dlho. A ani ho tam nemozes dat, lebo by ti rozpustil minerali a zas*** cely motor. V takom pripade staci nejaka polosintetika a tych 10-12k .

Share this post


Link to post
Share on other sites

No tak z olejema je to ještě trošičku jinač.když tam doporučují polosyntetiku,což třeba u většiny novějších a výkonějších motorů píšou tak tam má přijít polosyntetika!na značce opravdu vyloženě nezáleží.Já třeba používám 205 GTI Castrol GTX powertec a teď ho dám i do 405 1.9Sri.výměné lhůty jsou dle každého typu trošičku jiné,ale ne dle motoru,ale oleje.ten Castrol má tuším 15 tis. ale má se měnit nejpozději do roka!Ten olej stárne i když se nejezdí a v tom dělají lidi chybu! myslí si že s ním mohou jezdit 5 let a to je blbost. Pak je taky problém u už dost jetých aut přecházet pokud předchozí majitel používal minerální olej na polosyntetiku či plnou.Začnou se rozpouštět totiž usazeniny carbonu ap. sraček v motoru a může ho to dost posrat.Nehledě na to,že se může stát že začně prosakovat nějaké těsnění.Syntetické oleje jsou totiž řidší-proto jsou hlavně lepší že více chrání motor při startech a to hlavně v zimě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podla mna nie je rozdiel ani tak v druhu motora (benzin diesel) skor v olejoch. A rozdiel medzi servisnými intervalmi tam ani nie je. Mal som benzin a tiez som to menil po 10 tisicoch km, ked pozries doporučenie výrobcu auta a oleja, urobiš si taký priemer vyjde ti to madzi 10 a 15 tisic km. To je mam pocit optymálne riesenie, ci nie?

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky záleží zda auto honíš furt jen po městě,kdy se motor na krátké vzdálenosti se spoustou startů ani moc nezahřeje,tak tam bych uvažoval hodně o plné syntetice.Jinač měl jsem před tím Alfu a předtím škodovku.měla málo najeto,tak jsem protože mě to na moc nepříjde dával všude ten castrol a i u té škodovky byly lepší starty-hlavně v zimě a motor byl tak nějak tišší.U P205 kdy jezdím hlavně příměstský provoz ale i dálnice a ježdění po Praze,tak jsem nadmíru spokojen.Jinak většinou jsem nechal motor vypláchnout-nějaká přísada do starého oleje nechá se to 5-10 běžet a nechá se to vytéct,byste se divili co z toho vyteče kolikrát za bordel a přitom olej na měrce byl celkem čis?ounky.Více čí méně to rozpustí ty usazeniny.Jinak do oleje jsem nikdy žádné přísady typu PS33333 a podobné šílenosti nedával,protože jsem viděl co to dokázalo do té doby s plně funkčníma motorama udělat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ludom: Tak to teda rozdiel je. Diesel motor pracuje s ovela vecsimi tlakmy a olej sa tam urcite meni skor, jak na benzine. V servisnej knizke su vsetky motory a dizle maju asi o polovicu kratsi interval vymeni oleja. Ale zalezi to aj na motore aj na oleji.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Harry: Ten vyplach motora moze byt zaujimava vec.

Inac, nemam v plane ziadne PS33, ale iba tak zo zaujimavosti, ako dopadol ten motor?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tibor: nuž keď si predstavim princip fungovania diesla a benzina olej je stieraný u oboch stieracimi kružkami tesne po expanzii. Takze tlaky pri kompresii s tým nič nemajú. olej služi na odvod karbonu po po expanziách, chladenie a mazanie. Ten olej musí by? len jemnejší, a servisné intervaly u diesla su ovela dlhšie ako pri benzíne, všeobecne aj pri väčšej kompresii vydrí diesel viac ako benzín, je to predsa chudobné spalovanie pri nízkych otáčkach a vysokom krútiacom momente

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nepametam si to presne, ale vecer pozriem do servisnej knizky a zajtra ti poviem ake su intervali preste.

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky si trochu prisadim :) ted jsem pred rozhodnutim, co nalit do generalkovaneho motoru..... Prosel vcelku dobrou ocistou, jak zvenku, tak zevnitr a predtim jezdil na mineral, ale uvazuju o syntetice nebo polosyntetice (jezdim spis kratke vzdalenosti)

Co byste mi poradili a na kolik vyjde ta plnosyntetika ci polosyntetika? Zatim jsem kupoval oleje Delphi a celkem to slo )menil jsem po 10.000 km nekdy i po 15, ale to byl cerny jak uhel)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Voštík: do generálkovaného motoru, když jsi jej pěkně vypucoval, použij polosyntetiku. Plná je zbytečnost, pro tenhle motor. Já používám polosyntetiku Mogul Optimal 10W40 API SH/CG-4, cena cca 95,-Kč/litr (www.kmoch.cz). Zhruba podobně vyjde polosyntetika i od Delphi (nakupuješ u Meteoru, co?)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No mi několik nezávislých motorářů radilo po GO na zajetí tam dát minerál a po cca 1500-2000 vyměnit třeba za tu polosyntetiku.Lépe se prý zajede.Nevím...sám jsem to nikdy takhle nedělal,dělali to tak v servise a neměl jsem jediný problém a olej čis?ounký :-) jinak pokud se Ti nechce dávat kolem 300kč za Castrola...tak celkem hojně alespoň tady u nás se používá olej Carthec nebo tak nějak!a tam plná syntetika stojí v 5 bal. pokud se nepletu cca 650kč! a znám hodně lidí kteří ho mají a jsou nadmíru spokojeni.U olejů je to jako u elektroniky.Tu hlavní část oleje vyrábí jen několik firem na celém světě a ostatní si tam dodávají jen nějaké přísady!Které nemají skoro žáden význam...no mají,ale minimální.A proto se prodávají tyto oleje jako OEM a pak na tom mlže být štítek jakýkoli... :-)))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.