Sign in to follow this  
Followers 0
graphixx

olej 406 HDi

53 posts in this topic

Zdravim, mam pred vymenou oleje a chci tam nejaky kvalitni, Nejspis shell, ale chci se jeste jednou ujistit, muj dotaz zni.

Do 406 HDi patri 10W 40?

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: graphixx

Zdravim, mam pred vymenou oleje a chci tam nejaky kvalitni, Nejspis shell, ale chci se jeste jednou ujistit, muj dotaz zni.

Do 406 HDi patri 10W 40?

Diky

Výrobce udává Total nebo Esso.

Já tam dávám TOTAL QUARTZ 9000 5W40

Share this post


Link to post
Share on other sites

V zásadě tam můžeš nalít cokoliv, co splní danou výkonovou specifikaci a viskozitu, kterou předepisuje výrobce motoru. Pro dobrý pocit bych ale použil nějakou značku. Mam dobré zkušenosti s oleji od Valvoline, Total a Petro-Canada. Castrol taky není špatný, ale šílené předražený. V tvém případě bych tam dal Total (frantík do frantíka) jak píše Jirkap.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Můžu se zeptat v čem by měl být castrol horší než valvoline nebo total kromě ceny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To jp: Já mam s castrolem tu zkušenost, že mi motor hůř startoval v zimě. Rozbíhal se velice těžce. Pak jsem tam nechal dát Total, stejná viskozita i výkonostní třída a motor startoval o poznání snáz....

To graphixx: Pokud je tato viskozita předepsaná výrobcem a výkonostní třída ( to je ACEA a API.) také, můžeš ho bez obav použít. Bohužel neznám předepsaný náplně pro tento motor, takže konkrétně neporadím. Pokud ale máš manuál, stačí se do něj podívat. Určitě to tam bude anebo se iformovat přímo v Peugeotu nebo bude mít zde někdo tak dobré srdce a poví ti to....

Co se týče slova polo a plná syntetika. O to tak ani moc nejde. Spíš jde o číslo 10W a 5W. Tyto dvě čísla znamenají při jak nízké teplotě je olej ještě provozuschopný (tzv. zimní číslo). Čím nižší číslo, tím je olej provozuschopný za nižší teploty. Neznamená to ale zase, že tam můžeš nalít 0W. Motor s tím musí umět pracovat tedy musí to mít předepsané od výrobce... To druhé číslo 40 je opak (tzv. letní číslo). Běžně se v našich klimatických podmínkách používá 40 nebo 30. Musíš se ale zase řídit podle toho co má motor předepsané. Mrkni na oleje.cz Tam je o olejích vše velice dobře popsané.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja jsem auto koupil před rokem je to tedy 1.8 16v a nalil jsem tam castrol 5w40 magnatec odjezdil jsem s tim celou zimu a nepozoroval jsem rozdíl mezi letním a zimním startováním. Co mě hodně překvapilo, že během 15ti tisíc km neubyla opravdu ani decka. Teď mám před výměnou a asi nebudu zkoušet total i když je to fratík a moc ho chválí. U dieslu máte možná jiný zkušenosti.....

[upravil dne 10.8.06 jp]

Share this post


Link to post
Share on other sites

to jp: Je to dost možné, že se u tebe Castrol chová jinak. Záleží jak to motoru \"sedne\".

Teda tu spotřebou oleje vám velice závidím. Mam mazdu 626 GE 2.0 16V benzín, po dvouch výměnách pístních kroužků a gufer mam spotřebu oleje stále 1L na cca 2000km. Nakonec jsme zjistili, že problém nebude ve válcích ale přímo v hlavě. Zřejmě je tam nějaké velké opotřebení, někde to netěsní a olej to pálí o stošest.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Manuál k mé 406 HDi 80kW 10/99 říká, že olej musí být výkonové specifikace API CF / ACEA B3 a doporučené viskozita pro naše klimatické podmínky 10W-40 a nebo 5W-40.Sám dávám na léto 10W-40 a na zimu 5W-40, při nájezdu cca 30000/rok a výměně po 15000 mi to pěkně vychází a nemám problém.A používám Total, je za dobrou cenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to vyrazilo dech čekal jsem, že zmizí během 15 000 km alespoň milimetr na měrce, ale fakt nic. Já byl na to dolejvání vždy takovej poctivej u svého formana. Tedˇmi tam zbylo půl litru castrolu na dolejvání a k ničemu, musim tedy zaklepat. Nicmáně pokud je to do půl litru na tisíc nemusíš se ničeho děsit to je v normě i u nového auta.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já používám \"MOGUL RACING PRO\", syntetický motorový olej nejvyšší výkonnosti; zaručuje vynikající startovatelnost i za velmi silných mrazů, účinně přispívá ke snížení spotřeby paliva. :myslim:D:myslim

Použití: Je určen k celoročnímu mazání moderních benzinových a naftových motorů osobních vozů a užitkových vozidel vyžadujících k provozu oleje nejvyšší výkonnosti; je vhodný i pro motory používající jako palivo LPG. Svými užitnými vlastnostmi významně přesahuje požadavky obvyklých výkonnostních klasifikací.

Měním jej po 15.000 km a nedolévám. (pri výměně naleji k horní rysce a po 15tis. je to u spodní rysky).

Něco pro informaci k teplotám u olejů.

Nezávisí na výrobci (vetšina olejů už jsou skoro stejné jen se jim liší přísady, ale v litru oleje je toho jen doslova pár kapek),

ale na SAE (to je to značení 5W40, 10W50, apod. ) - viz. tabulka

[upravil dne 13/8/06 Pinďa]

post-0-14109594753296_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do HDi je predpísaný olej xw30/40/50. Pokiaľ má auto FAP tak by sa tam mal použiť olej 5w40. B3, CF. Ja osobne používam Total Quartz Future 5w30, A5/B5. Tento olej je, ako píšu, vyvinutý pre HDi motory. Tento olej sa predáva aj ako INEO ECS. Neviem ako to je ale tie HDi motory akosi olej nežerú.

Share this post


Link to post
Share on other sites

:papa

Ja pouzivam tiez olej Shell Helix plus Diesel 10W-40 a som max.spokojny a uz by som namenil. vymena po 15t. km aj ked v servise mi to vzdy nastavia na 20t., ubudlo mi asi tak 3mm na ryske mierky, mam najazdene 120t. V zime stal 3 dni vonku nepohnuty na mraze -29C ( bal som sa ci mi nieco nepotrhalo ) ale štart chitil na prvy krat ( nafta OMV Alpin diesel ) vsetko v pohode:roker. takze na tuhu zimu mozem tutu kombinaciu len doporucit...:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

Původně zaslal: Pinďa

Já používám \"MOGUL RACING PRO\", syntetický motorový olej nejvyšší výkonnosti; zaručuje vynikající startovatelnost i za velmi silných mrazů, účinně přispívá ke snížení spotřeby paliva. :myslim:D:myslim

Použití: Je určen k celoročnímu mazání moderních benzinových a naftových motorů osobních vozů a užitkových vozidel vyžadujících k provozu oleje nejvyšší výkonnosti; je vhodný i pro motory používající jako palivo LPG. Svými užitnými vlastnostmi významně přesahuje požadavky obvyklých výkonnostních klasifikací.

Měním jej po 15.000 km a nedolévám. (pri výměně naleji k horní rysce a po 15tis. je to u spodní rysky.

Něco pro informaci k teplotám u olejů.

[upravil dne 11/8/06 Pinďa]

pěkná tabulka ta se vždy šikne pro začátečníky/nemyslím sebe/ale každou chvíli někdo přibude a ptá se co a jak:papa

Tabulka (grafy apod.) vždy řekne víc jak tři stránky popisů. (Moje zkušenost z ISA 9000) :D:super:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som menil olej hned po kúpe a dal som do mojej 406 2.0 hdi. valvoline durablend....5w 40. Som spokojný a motor ide tichšie.....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja som dal Esso Ultron 5W40 a tiež ten motor ide o poznanie tichšie. Mám s ním výborné skúsenosti z BMW, aj keď mi je jasné, že to nebol common rail... ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Cau lidi, resim ted taky olej 2.0HDi 80kW, najeto 170tis poctivych...

Do auta predchozi majitel daval Total Quartz 7000 Diesel 10W-40...

A ted otazka - jaky je rozdil mezi Totalem 7000 a 9000? Financne je to skoro dvojnasobna cena u 9000, tak se chci zeptat, zda se nejak vyplati davat tu 9000, nebo zda staci ta 7000(olej menim po 15tis.km)?

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Predchadzajuci majitel daval 5W-30.Nakolko nemam FAP,rozhodol som sa pre 5W-40.Treba pred vymenou pouzit preplachovaci olej,ked prechadzam z tridsiatky na styridsiatku alebo staci vypustit stary a naliat novy?Za odpoved dakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.