Petr X

Cukani, strileni do sani

20 posts in this topic

Nazdarek, uz ctvrt roku resim porad stejny problem, ktery jsem uz jednou psal, ale do ted jsem ho ani ja, ani nikdo jinej, nevyresil.

V nizkych otackach, kdyz slapnu vic na plyn, zacne jit motor na tri a min valcu a strili to do sani. Jakoby se to zahlcovalo. Na benzin to nedela, ale motor jde nepravidelne a chveje se, jen obcas si to cukne. Na plyn to je znat nejvic, to nejede vubec, kdyz tomu slapnu v nizkych otackach na krk. Ted jsem s tim byl v Chorvatsku na dovoleny, 2500Km jsem si risknul, ale kdyz na to moc neslapu, tak to nepoznam. Jen dodam, ze na chorvatskej plyn to tolik nedelalo, ale na ten ceskej to je sileny.

Byl jsem v nekolika servisech, ale nikde jsem nakonec nic neplatil, protoze nikdo na nic neprisel. Byl jsem i v Hradci v Auto Gera, kde taky na nic neprisli a rekli, at hledam zavadu jinde, ze na benzin to taky nejde zrovna nejlip a plyn jen kopiruje benzin, ze to na nej pojede vzdycky hur, coz je vlastne pravda. At hledam treba zavadu v zapalovani.

Jenomze svicky jsou nove, zapalovaci rampa s civkama je taky nova, kupoval jsem ji primo v Peugeotu. Tak fakt nevim, co s tim mam delat.

Tenhle problem jsem nejdrive resil mensim odtrhem na svickach, necukalo to, ale v nizkych otackach to bylo priduseny a spatne se to sbiralo.

Share this post


Link to post
Share on other sites

A nemáš něco se sáním vzduchu? Zkontroluj si ho nebo ho nech zkontrolovat. Něco podobného jsme měl u Octávky. Žádný výkon, když se víc šláplo na plyn tak to chcíplo ještě víc, cukalo to, občas to taky prskalo, no prostě hrůza. V servisech si s tím taky nikdo nevěděl rady a pak nakonec zjistili (nějaká chytrá hlavička),že byla špatně nasazená trubka sání a foukalo to vzduch pryč. Trubka se nasadila jak má a zaváda zmizela....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No já tady řeším už delší dobu něco podobného. Mě to teda navíc špatně startuje v zimě, za studena se to dusí v nízkých otáčkách. Měl jsem to v origo servisu, za 3 000 Kč prošli dle jejich slov vše co se dalo a na nic nepřišli, tak bádám sám:

Našel jsem ještě jednoho kluka, co mu to dělá to obdobné a společné máme jedno - delší dobu jezdíme na plyn. S velkou pravděpodobností je to \"nějaký\" dopad jízdy na plyn. Elektriku jsem na oscilátoru neměl, ale odzkoušel jsem co se dalo a dospěl k názoru, že je problém v palivové soustavě. Odzkoušel jsem čerpadlo, tlak ve vstřicích a dávkované množství, ale vše v pořádku. Poslední rozumný názor od servisáka se zkušenostmi s Peugeot a plynem byl ten, že vstřikovaný plyn proudící kolem benzínových vstřiků je zanáší takovým krupičkovým povlakem a ten zapříčiní špatné rozprášení benzínu. Na vlastní oči jsem takové vstřiky viděl, je to dost poznat. Zatím jsem ale nesehnal druhé, abych to zkusil vyměnit.

Trochu mě zaráží, že ti to víc blbne na plyn, mě spíš naopak, ale vysledoval jsem, že si počítač průběžně načítá hodnoty z jízdy, pak to různě přepínáš, to samozřejmě počítač nepozná a snaží se to řídit např. podle jízdy na benzín, ale plyn už reaguje jinak.

Chystám se vymontovat vstřiky a prohlídnout je - dělal jsi to?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo ještě - mě to střílelo do sání se starým systémem LPG, když byl vadný právě plynový vstřik a podsával, ale pokud jsi to měl u profíků tak ti by toto poznat měli.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mam taky stary zarizeni plynu - Vialle LPI. Ale prosli to v Geře cely a dokonce i vycistili a rekli, ze by to melo byt v pohode. Ja si porad tak myslim, jestli ta zapalovaci rampa neni spatna. Dela to vlastne od te doby, co jsem ji menil. To sani me taky napadlo a verim tomu, ze tam nejaka vada bude. Znamej mechanik mi daval novy tesneni pod sani, nasli jsme tam praskly plastovy dil u hadicky, co jde od podtlaku (to asi zlomil, kdyz to rozdelaval), tak jsme to zadelali, bylo to lepsi, ale porad to neni ono. Uz me to fakt rozciluje, kdyby do toho auta sednul nekdo, kdo na to neni zvyklej, tak s tim ani nebude umet jet. Proste jizda po meste na malinko plynu a kdyz jedu ke krizovatce, davam tam jednicku, jinak to ani nepojede. Na benzin to nedela v podstate vubec, ale nejede to tak, jak by melo. Obcas si to cukne a ta reakce na prvni pridani plynu taky neni takova. Kdyz je to studeny a pres noc to treba stoji, tak to nastartuju a po trech sekundach to samo chcipne. Stejne tak to chcipne, kdyz slapnu na plyn. Nevim, jako by tomu neco chybelo nebo se to zahlcovalo palivem. Ale kazdopadne si myslim, ze benzinem ani plynem to asi nebude. Taky nedokazu rict, jestli to strili do sani nebo do vyfuku, ten zvuk jde zepredu, ale je mozny, ze to jde z vyfukovych svodu, fakt nevim. Rychlejsi rozjezd z krizovatky neni moznej, vzdycky prepinam na plyn. Taky je hruza, kdyz se mam rozjet v kopci. Diagnostika nic neukazala. Ale zkousel jsem jen jednu, psala jen SNIMAC OTACEK, ale na to mi bylo receno, ze tim to nebude, ze ten je snad dobrej.

Jinak pokud jde o ty striky, tak me doporucili jednoho cloveka, co cisti benzinovy vstriky, ale mel dovolenou, kdyz jsem tam pred 14dny byl, bylo to den, nez jsem odjel na dovolenou. Ted uz jsem za nim nebyl. Plynovy vstriky mi snad v HK cistili. Delali s tim 4 hodiny a nic si za to nerekli. Fakt uz nevim. Jeste me napadlo zkusit tu zapalovaci listu (rampu) od nekoho jineho, ale tady v okoli nikdo 406ku se stejnym motorem nema :-(

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, to bojujeme s úplně tím samým. Možná to ještě nemám v tak pokročilém stádiu, mě když se to zahřeje, memám s chodemmotoru takový problém ani na benzín. Ale ty studené starty jak popisuješ - chytne, zdechne. Pak po několikáté chytne, musím počkat, když hned přidám plyn, udusí se to.

To střílení u mě bylo jednoznačné - pod plynovýma vstřikama to začalo přisávat a pak už bylo jedno jestli to jede na plyn nebo na benzín, prostě to při startu střílelo. Já už jsem teda to vialle vyhodil, mám tam AG systém, díry po vstřikách zablindované a je klid. Mě to aji rozstřelilo rezonátor vzduchu.

S tou rampou jsem laboroval dost - vyměňoval za jinou, nechal přes noc ohřát na topení a tak, ale pořád stejný. Tím to nebude.

Vypozorované postřehy: Reaguje to na stáří benzínu - když vyjedu úplně nádrž a koupím nový benzín, je to chvilku lepší.

Potom bych doporučil následující: Vypojit baterku, ať se vymaže řídící jednotka (nevím, jak dlouho je potřeba nechat odpojenou, pro jistotu nechávám přes noc). Vyčistit krokový motorek (je to tady už skoro klišé, ale ono to tomu plynulému chodu na benzín fakt pomůže - někde je tady napsaný postup). Zapojit baterku a spoň 15-20 km jezdit na benzín. To je důležité, protože jednotka si na začátku ukládá hodnoty a doštelovává chod motoru, pokud jedeš na plyn, sere se do toho jednotka z plynu a pak to škube při puštění a mírném sešlápnutí pedálu, kolísá volnoběh a tak.

Ale nic z toho neodstraní prapůvodní příčinu, jenom to zmírní dopady. Mě se to po výměně celého vialle za digitální systém chová stejně jak před výměnou, vialle samo o sobě to zapříčiňovat nebudu, bude to dlouhým provozem na vialle.

Máš prosím kontakt na toho kluka co čistí vstřiky? Mě teda jeden celkem schopný servisák tvrdil, že po tom plynu to není standardně zanesené a že ty přepálené plynové sajrajty z toho nejdou (že zkoušel ultrazvuk a rozpouštědlo). Já se chystám to vytáhnout a normálně přejet ocelákem, už mě to natolik se..., že buď to bude lepší, nebo holt koupím nové.

Dyť to přece musíme nějak zlomit!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jojo, chytne, zdechne. Ale napodruhy uz je to v pohode, ale nesmim pridat moc plyn. Tu baterku bych taky mohl zkusit vypojit a nechat to teda pres noc. Ale nevim, jestli to pomuze. Na volnobeh kdyz se postavim k vyfuku, tak si to obcas uprdne, nejde to asi moc pravidelne a kdyz otevru kapotu, tak se mi chveje do stran chladic. A kdyz pomalu pridavam plyn, tak asi do tri tisic otacek se motor chveje, pak je to v pohode. Fakt nevim. Na ten kontakt se ti mrknu, mel bych mit nekde vizitku. Poradil mi to clovek na emisich, ze tam takhle obcas posilaji lidi, je to v Nove Pace. Kdyz tomu autu neslapu na krk, tak je ten rozjezd plynulej a clovek by i rekl, ze to docela jede, ale jak tomu nalozim vic, tak je to v p...

Ten krokovej motorek bych asi mel vycistit, mluvim o tom uz pres rok, ale vubec se mi do toho nechce. To je asi pricina toho zdechnuti. Jeste me napadlo, jestli by nepomohla diagnostika v Peugeotu, ale ty prachy se mi za to fakt davat nechtej a navic si myslim, ze by stejne zjistili h... Navic tady v Pace to jsou takovy lemlove, klidne to reknu na plnou hubu - zkusenosti od znameho, co ma 307 2.0 HDI.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já bych vám možná poradil, ale nezlobte se na mě asi to neradi uslyšíte. Mám dva kamarády a ti měli Xantie 1.8 16v chodilo jim to jako víno. Pak tam dali plyn a začalo jim to dělat přesně to co popisujete. V plynoservisu jim tvrdili, že je to benzínem. V citroenu na nic nepřišli. Nikde je to nenechalo jezdí s tim pořád. Ale to jste asi nechtěli slyšet.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jenomze ten plyn tam je uz od vyroby :) Mel jsem jeste dve auta predtim s plynem a nikdy jsem si na nej nestezoval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě by spíš zajímalo jestli je někdo kdo u 1.8 16v nemá absolutně žádný problémy s chodem motoru, komu to chodí tak jako na benzín, komu se to nedusí. Já už jsem do toho chtěl jít, ale když jsem to slyšel : občas střílí, chcípe, dusí se atd... tak jsem si řekl, že tohle mému motoru, kterej chodí jak švícary prostě neudělám.Znám pár lidí co tvrdí, že je to skvělí ale ti maj jiný značky aut.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V mým autě pokud vím plyn nebyl, přesto mi to při prvním studeném startu občas chcípne, resp. je ta tendence, ale plynem se to nechá srovnat, stačí jednou vytočit k 2000 a je to OK. Když to nepodchytím včas a chcípne, druhej start bývá naprosto OK. Krokáč se taky chystám vyčistit už dlouho:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

mě to samé dělala kdysi mazda 626, střelila mi do sání, rozletěl se airbox a pak pořád chcípala a pořádně nejela

nakonec se zjistilo že tím sřílením odešla i váha vzduchu tak sem ji vyměnil a bylo to ok

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

Mě by spíš zajímalo jestli je někdo kdo u 1.8 16v nemá absolutně žádný problémy s chodem motoru, komu to chodí tak jako na benzín, komu se to nedusí. Já už jsem do toho chtěl jít, ale když jsem to slyšel : občas střílí, chcípe, dusí se atd... tak jsem si řekl, že tohle mému motoru, kterej chodí jak švícary prostě neudělám.Znám pár lidí co tvrdí, že je to skvělí ale ti maj jiný značky aut.

Mě právě ten plyn šlape jak hodinky, já mám problém při studeném startu a to je vždy na benzín - ale podle mne důsledek dlouhodobého provozu na plyn. Jinak já myslím, že konkrétně 406tek je na plyn nezvykle hodně s porovnáním s jinými auty a jakýsi starosti s tím určitě jsou, to si musíš rozmyslet, jestli jezdit za dvě kačky kilometr a nebo za kačku a starat se o plyn.

To Petr X: Diagnostika v Peugeot úplně na nic. U těchto starých motorů jim to kromě základních chyb motoru nic neřekne, navíc se ti budou pořád vymlouvat na plyn.

Jinak ten plyn z výroby není. Taky jsem si to zjišťoval - on to hromadně v doopravdy velkém někdo v Holandsku montoval do nových aut, ale ne Peugeot ve výrobě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak uz mi to strili i na benzin, ale ne tolik. V podstate se to projevuje stejne jako na plyn, akorat ne az tak moc. Jinak jak jsem psal, ze to je od vyroby - myslel jsem to tak jako ze to do toho az pak nekdo montoval v NL a ne v Peugeotu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co podtlakovy cidlo MAP ? neni treba poskozeny kdyz to strelilo do sani ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Fakt nevim. Uz na to nemam sily. Mozna to strili do vyfuku a ne do sani, fakt nevim. Jen je to slyset zepredu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem dneska vymenil tu pretalkovou (podtlakovou) hadicku, co vede ke skrtici klapce a nic ... nepomohlo to.

Dokonce jsem si sehnal i od znameho z vrakace snimac otacek, kterej jsem ted vymenil ... a taky nic. Je to porad stejny. Uz me fakt nic nenapada. Je mi ale divny, ze kdyz odpojim od skrtici klapky tu hadicku, tak v ni je olej. Vsechny tyhle sracky jdou skrtici klapkou dovnitr, je to normalni? Jde to od motoru, tam jak hadicka zacina. Tam by melo bejt naprosto cisto, kdyz jde o sani, ne? Jestli by to nemohla byt ta zavada, ale nevim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jo taky tam mam olej a vcelku dost zaflakane sani od oleje z odvetravani klikovky, hele

krokac_dosedaci_plocha.jpg

pokud bys patral, kam vede ta druha hadicka, tak ti muzu prozradit, ze ta vede k elektromagn. ventilu v pravem podbehu, ktery je rizen ridici jednotku motoru a otevira odsavani benzinovych par z nadrze

Zkus jeste ten podtlakovy snimac MAP ten je umistenej zespodu sani za vzduchovou klapkou, pak jeste mozna zkusit to cidlo teploty nasavaneho vzduchu ( na fotce to cervene male v levem dolnim rohu ), ale to nevim presne jakej vliv by mela na chod motoru jeho disfunkce

[upravil dne 16/8/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jak jsi na tom s kilometrama u sveho auta? Ja kdyz spocitam minulou pristrojovku a ted km, co jsem najezdil s touhle, tak ma moje 406 neco pres 200tis. Mozna uz 210. Ale to jen v pripade, ze by to byly poctivy kilometry, jinak to muze mit klidne 300tis. Km najeto. Ale ten motor slape potichu a nic tam neklape, nerampluje ani nic podobnyho, tak nevim. Holt je to holandan, takze to asi neco mit najeto bude.

Jinak pokud jde o to cukani a strileni do sani, uz druhy den to vubec nedela, normalne to z niceho nic zacalo jet a je to uplne v pohode. Napadlo me, ze to je tim, jak jsem tam dal novou tu hadicku podtlakovou a odpojil baterku, jestli se pak treba ridici jednotka nejak podle toho nenastavila. Mohlo by to bejt tim?

[upravil dne 26.8.06 Petr X]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr X

Jak jsi na tom s kilometrama u sveho auta? Ja kdyz spocitam minulou pristrojovku a ted km, co jsem najezdil s touhle, tak ma moje 406 neco pres 200tis. Mozna uz 210. Ale to jen v pripade, ze by to byly poctivy kilometry, jinak to muze mit klidne 300tis. Km najeto. Ale ten motor slape potichu a nic tam neklape, nerampluje ani nic podobnyho, tak nevim. Holt je to holandan, takze to asi neco mit najeto bude.

Jinak pokud jde o to cukani a strileni do sani, uz druhy den to vubec nedela, normalne to z niceho nic zacalo jet a je to uplne v pohode. Napadlo me, ze to je tim, jak jsem tam dal novou tu hadicku podtlakovou a odpojil baterku, jestli se pak treba ridici jednotka nejak podle toho nenastavila. Mohlo by to bejt tim?

[upravil dne 26.8.06 Petr X]

ja mam najeto cca 255tis km ( tech 55 jsem najezdil ja v CR s AG system, zbylych 200 tis bylo najeto s Vialle v holandsku)

s tou ridici jednotkou si nejsem jist, ze by se to tak projevilo

Ja ted v patek resil chcipani tepleho motoru na volnobeh pri LPG. mel jsem uvolnenou svorku u zadniho tlumice a byla tam dira ( ze tam je trochu fuk jsem sice vedel, ale ze tak velkej to ne :D ) po radnem spasovani vyfuku a dotazeni svorky se to zlepsilo

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.