Sign in to follow this  
Followers 0
Drtikoll

Palubní počítač

15 posts in this topic

Nevím,zda mu mám věřit.Palivoměr ukazuje rezervu a svítí kontrolka ( dle návodu palivo na 50 km ), ale na počítači zbývá ještě 110 km do tankování! Je to \"normální\" jev?

2.0 HDi 66kW

Share this post


Link to post
Share on other sites

mne to ukazuje rovnako.tych 110 je realny stav - zavisi od štylu jazdy.Ked mi zasvietila kontrolka skušal som spravit ešte zo 60km a bez problemov,dalej som už neriskoval . maš to ok

Share this post


Link to post
Share on other sites

U OI jsem byl zvyklý, že když PP ukáže dojezd 0 km, ještě se s tím dá tak 50 až 100 km ujet.

Když mi tedy jednou ráno cestou na neodkladné jednání ukázoval PP v 307SW dojezd 0 km, říkal jsem si, že tam je určitě taky nějaká rezerva a že těch 5 km k nejbližší pumpě ještě dojedu.

Nedojel jsem. Motor začal kuckat a já zůstal trčet asi tak 3 km před onou čerpačkou.

O té doby tankuji \"pro jistotu\" nejpozději v okamžiku, kdy PP ukazuje dojezd asi tak 30 až 50 km...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Někde ve spotřebě o tom píšu.A vysledovaná pravda je následující, alespoň u mého auta: rozsvítí se kontrolka, signalizovaný dojezd 115 km / do té doby PC ukazovalo prům. spotřebu 5,2l/100km/, ale skutečný dojezd odpovídal na 40 km / ty jsem ujel / a na zbytek v nádrži, těsně kolem 2l / ty jsem vypočítal z naprosto přesného tankování do plné/. Takže, ani náhodou bych 115 km neujel, i když nevím, co by začal PC ukazovat až by se PHM fyzicky blížilo v nádrži 0. Asi by krkolomě snižoval dojezd. Tedy ponaučení: hladové oko si žádá poměrně rychle hledat zdroj energie.... hi, hi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

dojezd 50 Km po rosvícení je v manuálu obecný protože se liší podle spotřeby,obsahu motoru a kvality řidiče .

U mne se vždy rozsvítí hladové oko při dojezdu 100 Km a při nastartování pípá i palubní PC

pokud už PC ukazuje dojezd 30 Km přestane počítat a pod 30Km píše dojezd - - - -

v pohodě jsem ještě 15Km ujel ale víc jsem nemněl odvahu:)

tzn muj PC ukazuje na 100% přesně.:roker

Share this post


Link to post
Share on other sites

S ohledem na umístění čidel, snímání a přepočet dynamických hodnot bych na 100% údaje PC svoje botky nevsadil.

Share this post


Link to post
Share on other sites

jezdím takhle 3 roky pěkně do minima - - - - a pak plnou a bez problému.

zatím jsem si botky neošoupal :o).

alu určitě u někoho to PC nemusí být tak přesné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a není to náhodou tak, že dojezd se určuje podle aktuálního stavu paliva v nádrži a aktuálního stylu jízdy? To znamená, že když jedu s nohou na zemi, tak mi ukáže dojezd menší a když pojedu z kopce se zařazenou rychlostí (spotřeba = 0), tak mi to vystoupá na několik desítek kilometrů. Nejlepší asi je po zvukovém a světelném signálu natankovat a hned je to jasné. V mém případě zbývá po signalizaci v nádrži ještě 10 litrů benzinu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jestli není tajemství, kolik se ti daří natankovat do maxima, když to jedeš do ---- ? To bude pro všechny také docela zajímavý údaj. A tankuješ do vypínání pistole nebo po hrdlo - total full.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to nemohu odpovedet, protoze udaj ---- jsem na pocitadle jeste nevidel, jelikoz tankuji tak nejak hned po signalizaci rezervy. Nejvice, co jsem kdy tankoval, bylo 55 litru. Tankuji do vypnuti pistole + to dorovnam na cele Kc, aby me netizily drobne v kapse :-))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak jsem se mrknul do účetnictví a podle účtenek jsem do našeho 307SW 1.6HDi při tankování \"až po hrdlo\" (které praktikuji pouze tehdy, když mám jistotu, že vzápětí ujedu alespoň cca 100 km - jinak by ta nafta mohla po zahřátí začít přetékat) natankoval jednou i 60,96 l nafty.

Poté, co mi jednou došla nafta kousek před pumpou (viz můj příspěvek výše), se ale snažím tankovat co možná nejdříve poté, co se mi rozsvítí \"hladové oko\". To pak do nádrže obvykle narvu něco mezi 54 až 58 l nafty.

Jinak ten palubní počítač skutečně ukazuje podle aktuálního stylu jízdy a z něj vyplývající spotřeby, takže není nic zvláštního, když se po rozsvícení \"hladového oka\" na dálnici a následném sjezdu z dálnice při klidné jízdě indikovaný dojezd začne zvyšovat...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tyhle poznatky mohu potvrdit. Ještě jedno info k problematice.Červené políčko je poměrně rozsáhlé a u mého auta od hranice k nule je zbytek v nádrži jistých 12,5 - 13 l.Zatím, co se hladové oko rozsvítí téměř u nulové polohy. U různých aut opakovaně poblikávalo i na nějakou dobu podle náklonu vozovky zhaslo.U mého HDI se rozsvítí možná 1-2x v následující jízdě blikne nebo zhasne a pak trvale svítí. V nádrži je v té chvíli kolem 4l použitelné nafty.Až nám Smolík odpoví možná se naše zjištění potvrdí.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jakmile se rozsvítí kontrolka tak PC ukazuje dojezd 90km, po ujetí dalších 15 km uz PC ukazuje dojezd jen 50km.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: LubošK

... natankoval jednou i 60,96 l nafty...

tá tvoja 307-ka má teda dobre roztiahnutý žalúdok:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.