Sign in to follow this  
Followers 0
Dakaros

P309 - diagnostika morotu, rychlý výpis v domácím prostředí

55 posts in this topic

Postup při vyblikání registru chyb v Řídicí jednotce pouze pomocí klíčku zapalování!

Vyskoušenoé na Peugeotu 309 1.4i Mono-Jetronic

Údajně by mělo fungovat i na Motronic

1. Otočíme klíček zapalování do polohy 2 (běžná poloha při jízdě)

-rozsvítí se kontrolky včetně kontrolky diagnostiky motoru (K-čko) a svítí nepřetržitě do nastartování motoru!

2. Otočíme klíčkem na cca 3 vteřiny o kousek jako, kdybychom chtěli startovat, ale nesmíme otočit moc, aby se startér nespustil!

-všechny kontrolky zhasnou

3. Po cca 3řech vteřinách vrátíme klíček zpět do polohy 2 (běžná poloha při jízdě)

-kontrolky se opět rozsvítí, avšak kontrolka diagnostiky zůstane zhaslá a po cca 2vteřinách se spustí vyblikání dvoumístého kódu 12 (začátek zkoušky) (nejdříve první číslice, potom druhá)

-intervaly mezi jednotlivými číslicemi jsou cca 2vteřiny, hodnota jednotlivé číslice je udána sérií bliknutí v malým intervalu za sebou (počet bliknutí = hodnota číslice)! např: 12 = blik 2sekundy blik blik

4. Po vyblikání jednoho kódu se Kontrolka diagnostiky opět natrvalo rozsvítí, poté opakujeme bod 2 a po 3sekundách opět klíček vrátíme do polohy dva a začne vyblikání dalšího kódu! Opakujem dokud není vyblikán kód 11 (konec zkoušky)

Celý výpis registru chyb končí vyblikáním kódu 11. Pokud po vyblikání kódu 12 následuje kód 11, znamená to, že jednotka nemá v registru chyb zaznamenanou žádnou chybu!

[upravil dne 7/8/06 Dakaros]

[upravil dne 6/9/2009 Béďa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dnes jesem se snažil najít způsob, jak vyblikat jednotku a přišlo mi, že je to popsané pouze uprostřed několika příspěvků a člověk to musí pročítat, proto to dávám sem, jako samostatné téma. Myslím, že to člověku, který bude hledat postup jak... dost urychlý hledání! Když sem doplníte, jak je tomu u jiných motorů, bude z toho dobrý návod!

Share this post


Link to post
Share on other sites

205GTi

1) otevri kapotu vlevo v rohu u nadobky chladici kapaliny je nezapojeny konektor (dvou dratovy) M720

2) vem si dlouhej drat tak 3metry a zastrc ho do jednoho pinu konektoru (ten pin nevim z hlavy, jsou dva takze maximalne ten druhej)

3) drat si natahni az sedacce ridice a otoc klicem do polohy 2 tj. poloha kde je klic kdyz jedes, sviti kontrolka \"K\" cervena nahore

4) priloz druhej konec dratu na jakekoli uzemnene misto v aute, nejlepe treba na ten kovovy trn do ktereho se zaviraji dvere, nech ho prilozeny 4sekundy a pak ho oddelej \"K\" zhasne a blikne 1krat a pak zhasne a zase blikne 2krat (kod 12 - start diagnostiky)

--> to znamena ze jsi vstoupil do diagnostickeho rezimu

zase priloz drat na uzemnenou cast auta na 4sekundy a tentokrat \"K\" vyblika bud chybu a nebo konec diagnostickeho rezimu. POkud je v ni ulozeno vice chyb tak opakuj krok 4 dokud nedostanes kod 11 (tj konec diag.)

nikdy ten drat nedrz prilozeny k uzemnene casti auta dele jak 10 sec , smazal by jsi registr zavad,

prvni blikani oznacuje desitky a druhe jednotky

tj. kod dostanes slozeni tech dvou cisel...

\"blik\" \"blik\" \"blik\" \"blik\" \"blik\" pauza \"blik\" \"blik\" znamena kod 52 (chyba michani smesi)

cely postup najdes i tady vcetne chybovych kodu.

http://www.geocities.com/autopug/ecucodes.htm

http://www.geocities.com/autopug/Diy_ecu.htm

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je skvělý!!!:potlesk Nejde něco takovýho udělat i u 6-kové řady? (nejlépe 4O6 ??? :aut)

[upravil dne 8/8/06 kajk]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: ajsik

205GTi

1) otevri kapotu vlevo v rohu u nadobky chladici kapaliny je nezapojeny konektor (dvou dratovy) M720

2) vem si dlouhej drat tak 3metry a zastrc ho do jednoho pinu konektoru (ten pin nevim z hlavy, jsou dva takze maximalne ten druhej)

3) drat si natahni az sedacce ridice a otoc klicem do polohy 2 tj. poloha kde je klic kdyz jedes, sviti kontrolka \"K\" cervena nahore

4) priloz druhej konec dratu na jakekoli uzemnene misto v aute, nejlepe treba na ten kovovy trn do ktereho se zaviraji dvere, nech ho prilozeny 4sekundy a pak ho oddelej \"K\" zhasne a blikne 1krat a pak zhasne a zase blikne 2krat (kod 12 - start diagnostiky)

--> to znamena ze jsi vstoupil do diagnostickeho rezimu

zase priloz drat na uzemnenou cast auta na 4sekundy a tentokrat \"K\" vyblika bud chybu a nebo konec diagnostickeho rezimu. POkud je v ni ulozeno vice chyb tak opakuj krok 4 dokud nedostanes kod 11 (tj konec diag.)

nikdy ten drat nedrz prilozeny k uzemnene casti auta dele jak 10 sec , smazal by jsi registr zavad,

prvni blikani oznacuje desitky a druhe jednotky

tj. kod dostanes slozeni tech dvou cisel...

\"blik\" \"blik\" \"blik\" \"blik\" \"blik\" pauza \"blik\" \"blik\" znamena kod 52 (chyba michani smesi)

cely postup najdes i tady vcetne chybovych kodu.

http://www.geocities.com/autopug/ecucodes.htm

http://www.geocities.com/autopug/Diy_ecu.htm

Klíček jde i u 205 GTI a je jednodušší

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak sem to zkoušel na mé 306ce (tím otáčením kliče)a mě to nic nedělá:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Skvělé...jenom škoda, že jsem to řešil tak před měsícem, ale jinak postup byl naprosto stejnej:D. Natáhl jsem si kábl do kabiny a kostřil jsem to o spínačku.

Myslím, že na novější modely to nejde (šestková řada), ty už maj přecejenom složitější jednotky:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

hmm škoda že to nejde,nooo ikdyž možná že je lepší nevědět jestli tam sou nějaký chyby

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kdybys nějaký chyby měl, řídící jednotka Ti to dá určitě vědět

Share this post


Link to post
Share on other sites

sem s tim byl nedávno u známého v servisu napíchlej na diagnostice a vše mám v poho:super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TiborTeam

A taky na 605 funguje tip s uzemněním :super

Zítra tahám kabel do kabiny a tlačítko :super

Ahoj,

chcem sa spytat na 605-ke je tak isto nezapojeny konektor pri nadrzke chladiacej kvapaliny alebo si to strcil niekde inde. Chcem si vyblikat chyby, pretoze mam podozrenie na viac veci, tak som zvadavy co ukaze riadiaca. Dakujem za odpoved

:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: uf0n

Původně zaslal: TiborTeam

A taky na 605 funguje tip s uzemněním :super

Zítra tahám kabel do kabiny a tlačítko :super

Ahoj,

chcem sa spytat na 605-ke je tak isto nezapojeny konektor pri nadrzke chladiacej kvapaliny alebo si to strcil niekde inde. Chcem si vyblikat chyby, pretoze mam podozrenie na viac veci, tak som zvadavy co ukaze riadiaca. Dakujem za odpoved

:papa

No, cca ...

Měl bys mít na bedně ŘJ zepředu takové \"parkoviště\" na nezapojené konektory :D

Mezi světlem a ŘJ .... doma mrknu a vyfotím. Určitě má ten konektor svojí barvu ...

Takže zelený konektor :super

[upravil dne 28/8/2006 TiborTeam]

post-0-14109594779034_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: TiborTeam

Původně zaslal: uf0n

Původně zaslal: TiborTeam

A taky na 605 funguje tip s uzemněním :super

Zítra tahám kabel do kabiny a tlačítko :super

Ahoj,

chcem sa spytat na 605-ke je tak isto nezapojeny konektor pri nadrzke chladiacej kvapaliny alebo si to strcil niekde inde. Chcem si vyblikat chyby, pretoze mam podozrenie na viac veci, tak som zvadavy co ukaze riadiaca. Dakujem za odpoved

:papa

No, cca ...

Měl bys mít na bedně ŘJ zepředu takové \"parkoviště\" na nezapojené konektory :D

Mezi světlem a ŘJ .... doma mrknu a vyfotím. Určitě má ten konektor svojí barvu ...

Takže zelený konektor :super

[upravil dne 28/8/2006 TiborTeam]

ahojte, potvrdzujem tip s uzemnenim na 605-ke, takze velke dakujem za povodny prispevok :super:papa

Este by som sa chcel spytat...Vyblikalo mi to chybu 21 a 51. 51-ka je lambda a 21-ka je podla stranok auto-diagnostika.com/hardware/vyblik.htm chyba Snímač polohy škrtící klapky / spínač volnoběhu. A tak sa chcem spytat ci tie chyby vypisane na tej stranke su univerzalne a teda ci su spravne aj na 605-ku. A ci ta chyba 21 je potenciometer skrtiacej klapky a nieco k tomu alebo len to.....Dakujem

[upravil dne 7.9.06 uf0n]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Funguje to taky na 405 sr r.93? byl jsem v servisu napíchli mě na PCa stálo mě to 300kč to není moc ale už jezdím.. dík

Share this post


Link to post
Share on other sites

TAk jsem dnes zkoušel to otáčení klíčkem a jediné co mi to udělalo bylo to že pokud jsem měl klíček v 2poloze (jízda) a vrátím mezi 2 a 1. polohu a po 3sekundách zpět do druhé polohy tak mi jednou zhasne K (diagnostika motoru). Co to znamená???? Jednou zhasne znamená OK?? Co vám to dělá u 5 řady když je vše OK?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.