Sign in to follow this  
Followers 0
Dakaros

Chyba elektroniky - Peugeot 309

22 posts in this topic

Ahoj lidi! Tento weekend se mi při jízdě na chatu po asi 40km rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru a nechtěla zhasnout ani při opětovném nastartování motoru! Po příjezdu na chatu jsem odpojil baterku a po připojení se již nic nerozsvítilo! Celý weekend se nic nerozsvěcelo, až v neděli při nastartování již ohřátého motoru: nastartoval jsem motor a nešlapal jsem na plyn, motor měl otáčky asi cca700-800ot/min. (když po nastartování lehce sešlápnu plyn pak jsou již otáčky kolem 900ot/min) a otáčky lehounce kolísaly, v nejnižších otáčkách při kolísání se vždy na malou chviklu rozsvítila kontrolka diagnostiky motoru - blikla asi 6x, potom se otáčky lehce vyrovnaly a kontrolka se již nerozsvítila!

Při prvním rozsvícení kontrolky (cesta na chatu) nebyla znát žádná změna v chování motoru, ani nebyla zřejmá žádná závada. Při druhým rozsvícen (blikání kontrolky) kromě lehkého kolísání otáček nebyla též zřejmá žádná závada!

Nemáte někdo tušení, co by to mohlo být za závadu, nebo jestli se neblíží nějaké selhání něčeho důležitého??? Měl jsem z toho docela nervy v pr...!

Díky!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak si zkus udělat diagnostiku a uvidíš, co Ti to vybliká. Mohla by to bejt lambda

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, o diagnostiku se pokusim dneska odpoledne, mam ale jen knihu jak na to pro 205ky, kde je domáci diagnostika provedena na motoru 1.6i, bude to stejné i u peu309 1.4i???

Share this post


Link to post
Share on other sites

To netuším, asi záleží na jednotce, jestli máš MOTRONIC. Udělej si tu klíčkem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No bohužel Motronic nejspíš nemam! Podle knížky by to měl bejt motor TU3M 1.4i Mono-Jetronic 55kW/6200ot/min.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No za zkoušku klíčkem nic nedáš, buďto to půjde nebo ne. Pak už když tak diagnostiku s drátkem

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, zkusim to a napíšu, drátek by taky nebyl problém, jen jsem zatim nenašel ten odpovídajcí konektor, asi to ta 1.4ka bude mít nějak jinak! Uvidim večer!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo tak to netuším, ale já ho mám zelenej a mám ho u expanzky na vodu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo, vůz mi cukal, pak jsem trochu otočil potenciometr škrt klapky a je to celkem v pohodě! V Zimě a vlhku mi to dost čoudí (taková pára) a když je motor dost studenej, tak to moc netáhne a má to snahu dusit se!

Jinak jsem před chvilkou zkoušel vyblikat jednotku! Vyblikání pouze pomocí klíčku funguje i na motoru TU3M 1.4 Mono-Jetronic! Krásně mi to vyblikalo kód 12 a potom 11! Nevím, jesli mam bejt nadšenej, ale žádná chyba v registru podle tejto metody není, tak nevim, co mě to děsilo v pátek při cestě na chatu!

Jinak postup při vyblikání jednotky pomocí klíčku na tomto typu motoru je následujcí:

1. Otočíme klíček zapalování do polohy 2 (běžná poloha při jízdě)

-rozsvítí se kontrolky včetně kontrolky diagnostiky motoru (K-čko) a svítí nepřetržitě do nastartování motoru!

2. Otočíme klíčkem na cca 3 vteřiny o kousek jako, kdybychom chtěli startovat, ale nesmíme otočit moc, aby se startér nespustil!

-všechny kontrolky zhasnou

3. Po cca 3řech vteřinách vrátíme klíček zpět do polohy 2 (běžná poloha při jízdě)

-kontrolky se opět rozsvítí, avšak kontrolka diagnostiky zůstane zhaslá a po cca 2vteřinách se spustí vyblikání dvoumístého kódu 12 (začátek zkoušky) (nejdříve první číslice, potom druhá)

-intervaly mezi jednotlivými číslicemi jsou cca 2vteřiny, hodnota jednotlivé číslice je udána sérií bliknutí v malým intervalu za sebou (počet bliknutí = hodnota číslice)! např: 12 = blik 2sekundy blik blik

4. Po vyblikání jednoho kódu se Kontrolka diagnostiky opět natrvalo rozsvítí, poté opakujeme bod 2 a po 3sekundách opět klíček vrátíme do polohy dva a začne vyblikání dalšího kódu! Opakujem dokud není vyblikán kód 11 (konec zkoušky)

Celý výpis registru chyb končí vyblikáním kódu 11. Pokud po vyblikání kódu 12 následuje kód 11, znamená to, že jednotka nemá v registru chyb zaznamenanou žádnou chybu!

Všem díky za rady, Moc mi to pomohlo a tento způsob vyblikání jednotky se fakt hustej a dost pohodlnej!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to docasna chyba a pocitam ze to bude neco s michanim smesi jinak by to viselo v registru jako trvala ... lambda KO nebude to bys mel v registru zapsanou chybu regulace smesi. Bude to neco se spalovanim, treba to nekde prisava falesny vzduch a lamdba pak vyhodi docasnou chybu spalovani ... (tj. michani smesi)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No sání mam akorád u rozdělovače (mezi filtrem a tou vyhybkou pro teply vzduch od svodu) asi 8x provrtaný (asi tuning předchozího majitele) jinak asi budou spatný svíčky, ty budu měnit koncem srpna, tak uvidim! Jinak docasna chyba to nebyla, protoze kacko svítilo nepřetržitě i po několikanásobněm zhasnutí motoru až do doby, kdy jsem odpojil baterku, to se resetoval registr chYb!

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dakaros

No sání mam akorád u rozdělovače (mezi filtrem a tou vyhybkou pro teply vzduch od svodu) asi 8x provrtaný (asi tuning předchozího majitele) jinak asi budou spatný svíčky, ty budu měnit koncem srpna, tak uvidim! Jinak docasna chyba to nebyla, protoze kacko svítilo nepřetržitě i po několikanásobněm zhasnutí motoru až do doby, kdy jsem odpojil baterku, to se resetoval registr chYb!

To sanie je prevrtane normalne, myslim ze kvoli nejakym spatnym razom vzduchu. Ja som si vacsinu tych dierok zalepil.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: durino81

Původně zaslal: Dakaros

No sání mam akorád u rozdělovače (mezi filtrem a tou vyhybkou pro teply vzduch od svodu) asi 8x provrtaný (asi tuning předchozího majitele) jinak asi budou spatný svíčky, ty budu měnit koncem srpna, tak uvidim! Jinak docasna chyba to nebyla, protoze kacko svítilo nepřetržitě i po několikanásobněm zhasnutí motoru až do doby, kdy jsem odpojil baterku, to se resetoval registr chYb!

To sanie je prevrtane normalne, myslim ze kvoli nejakym spatnym razom vzduchu. Ja som si vacsinu tych dierok zalepil.:)

:bojim:bojim:bojim

To je teda dobrý! To jsem jeste nevidel, provrtany sani od vyrobce:myslim

Myslíš, že bude lepší je zalepit??? Měl jsem to v plánu, ale, když to tam vrtá pežot, tak to tam asi k něčemu bude.?.?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Dakaros

Původně zaslal: durino81

Původně zaslal: Dakaros

No sání mam akorád u rozdělovače (mezi filtrem a tou vyhybkou pro teply vzduch od svodu) asi 8x provrtaný (asi tuning předchozího majitele) jinak asi budou spatný svíčky, ty budu měnit koncem srpna, tak uvidim! Jinak docasna chyba to nebyla, protoze kacko svítilo nepřetržitě i po několikanásobněm zhasnutí motoru až do doby, kdy jsem odpojil baterku, to se resetoval registr chYb!

To sanie je prevrtane normalne, myslim ze kvoli nejakym spatnym razom vzduchu. Ja som si vacsinu tych dierok zalepil.:)

:bojim:bojim:bojim

To je teda dobrý! To jsem jeste nevidel, provrtany sani od vyrobce:myslim

Myslíš, že bude lepší je zalepit??? Měl jsem to v plánu, ale, když to tam vrtá pežot, tak to tam asi k něčemu bude.?.?

Neviem, ci to je lepsie zalepit. Ja som to zalepil kvoli tomu, aby mi to nesalo teply vzduch od motora, ked uz mam tu sportovu vlozku v sani.:) Nejaku 1-2 dierky som nechal. Ono totiz to sanie je cele navrhnute tak, ze v zime si ma prihrievat vzduch od vyfuku (mne to aj tak nefunguje), aby sa rychlejsie zohrial motor a bola nizsia spotreba. Cize nejaky teply vzduch od dierok v sani tam konstrukteri neriesili... Ono to bude mat nejaky vyznam-hovorim, ze niekde som pocul o tych spatnych razoch vzduchu, ale ci to je naozaj tak, neviem naisto. Po zalepeni som zmenu nespozoroval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak se závada znovu ukázala, asi 300m po rozjezdu studeného motoru se rozsvítila kontrolka diagnostiky a opět nezmizela po vypnutí motoru a opětovném nahození! Po vyblikání jednotky se vypsala tato chyba:

21: Což je podle knihy jak na to - škrtící klapka, kontakt volnoběžných otáček!

Co s tím??

Jestli se nepletu, kontakt volnoběhu je u tohoto motoru součástí krokovýho motorku a jeho doraz se dá štelovat imbusovým šroubem. Je důležité, jak je tento šroub nastavený???

Myslíte si, že bude stačit krokáč zozebrat a vyčistit???

Po odpojení baterie se kontrolka diagnostiky nerozsvítila a zatím nesvítí!!

Občas mají otáčky motoru tendenci při přeřazení či jen tak vytočení a puštění plynu spadnout na cca 300ot/min a pak se vrátí do normálu, dělá to jen občas! Mohlo by to s tím mít něco společného??

Díky moc za rady! Jsem rád, že to nebyla třeba chyba vštřikování, či nečeho podobného!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tohle ale taky není žádná sranda. Může tam bejt vydřená dráha, po který jezdí ten plíšek a tím je potenciometr v háji

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, kontakt volnoběhu a potenciometr škrtící klapky je u tohodle motoru podle mě úplně něco jinýho! Potenciometr mam rok a půl starej! Ten tontakt je podle mě na tý tyčce co jde z krokáče a otáčí elektronicky klapkou! Soudím z toho, že když tu tyčku z lehka přidržim a přidám plyn, tak se motor sině dusí, jakmile ji pustim, je vše ok!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.