Hamrbac

ostrá vačka

12 posts in this topic

nemáte někdo skušenosti s ostrou vačkou?

jako třeba výkon, spotřeba, cena, nebo kde to dělají a za kolik( nejlepe u Ostravy ale není podmínkou)

Share this post


Link to post
Share on other sites

no tak co jsem se docetl (asi na tuning.cz), tak ostra vacka na normalni jezdeni moc neni.... 1. motor musi mit zvyseny volnobeh (mozna kolem 1500ot.)

2. ten pouzitelny vykon se posune hodne do vyssich otacek. tzn, ze se ten motor musi vlastne hodne vytacet a pak umerne tomu roste i spotreba...... Na blbnuti je to vec hezka, ale ja bych to do auta nechtel...

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ja nevim jak jeto s vykonem ale vim ze kdyz se ptal kamarad kolik by ho stala vacka na rapida na zakazku tak to bylo 15000!!! A myslim ze za to to fakt nestoji! Jo a taky u aut se vstrikovanim se musi upravovat ridici jednotka aby to pry melo smysl!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

cena vacky se pohybuje kolem cca 10000,- ja mam dve, tak me to prijde zhruba na 15000,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

ja jsem myslel že je to levnější, na burze prodával na felicii 1,3 MPi ostrou vačku za 2200 . a prý mu žrala o 0,5 litru více na 100 a místo 140 na 4 jel 180 .

tak asi kecel aby se toho zbavil.:o:o:o:o

Share this post


Link to post
Share on other sites

s tou ostrou vackou nemas tak uplne pravdu. Dam ti priklad.

Original vacka je 258°/258° jedno je uhel saciho ventilu a jedno vyfukoveho dalsi dulezita hodnota je zdvih napr 6 mm to je udaj jak hodne se ventil otevre.

A ted mas dve moznosti, prvni je vacka napr. 265°/265° a zdvih 6,5 mm to je vacka ktera se da jeste vybrousit ze seriove, uhel otevreni je zvetsen jen malo a je zoptimalizovan na prubeh krouticiho momentu. Hlavni duvod teto upravy spociva v lepsim plneni motoru lepsi pruznosti a soucasne se nemeni ani volnobezne otacky ani spodni hranice zaberu motoru. Tato uprava je vhodna pro bezny provoz, spotreba je cca stejna cena prebrouseni cca 2500-3500 podle toho kde.

Dalsi moznosti je vacka napr 280° a vice napr 300° ktera se vetsinou vyraby kusove na zakazku z jednoho kusu materialu a cena se pohybuje okolo 10000 Kc/kus, zaber motoru je hodne posunuty nahoru do 3000 ot. motor vubec netahne, je velmi znatelny narust vykonu v uzkem rozsahu vysokych otacek

spotreba prudce roste, na bezny provoz to vubec neni.navic to vyzaduje i upravu ventilu a sedel ventilu.

udaje zde uvedene jsou priblizne, presne si je nepamatuju, sam jsem mel a vlastne jeste mam felicii s upravenym motorem prave s prebrousenou vackou.

Myslim ze firma kde mi delali feldu, tak upravuji i motory do P 306 2,0 muzu se zkusit zeptat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

prosimte zeptej se mi na tu vacku do mojeho auti, nevim kolik jich tam mam, ale moc to nejede... myslis, ze kdybych jich tam dal vic, ze to bude lepsi? prave je blby, ze musim jezdit i v dalnici i meste, tak to nemuzu porad jenom tocit... taky mi to trochu vadi, kdyz to tocim dlouho, se mi zda, ze mu to vadi... bude to s tou vackou lepsi? a se dvema? kdyz mi je tam pridelaji, budu muset pak jezdit porad rychle?

sorry, jestli to pisu nejak zmatene, ale mam tohle supr auto teprv chvili a pred tim jsem jezdil jen mamino mercedeskou a ta delala vsechno sama... Neni nekde nejakej manual, nebo proste neco, abych vedel jako co a jak po technicky strance?

jo a jeste- kdy s tim budu muset na technickou? kamarad mi rikal, ze se musi s novym autem na nejakou ovidencni kontrolu a technickou, ale ze to nevi jiste, ze to pak plati jako naporad...

diky, Petas...:P

Share this post


Link to post
Share on other sites

ehm....... jak bych ti to jenom.....

Vis vubec neco o motorech? pOkud ne, tak se ani nesnaz do toho nejak hrabat....

Share this post


Link to post
Share on other sites

No treba vymyslej casem i manual na to jak seslapovat spojku u Peugeota a jak moc je to u mercedesu jiny:cool::cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

nu dobra, zkusim na tom zapracovat, snad se neco tady u vas naucim....

PS- spojku uz znam, je v Praglu kdesi na jihu :-);)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm.... vačky to je teda věc. Taky jsem to chvíli řešil a poté zavrhnul. Když už bych se do toho pouštěl tak už pořádně, to pak znamená vačky někde kolem 300/300, vyndat hydraulické zvyhátka a nahradit mechanickými, zvýšit kompresy odfrézováním materiálu jak na hlavě tak i na bloku (to je dost důležité, jinak je tam nemusíme dávat), přečipovat jednotku na vyšší max otáčky když to pojede třeba až od 6000 ot a taky aby tam teklo více benzínu. S tim spojené větší vstřiky i výměna regulátoru tlaku benzínu (nejlépe z Audi 100 2,8i), může se dát i větší benz. pumpa. To se pak ale z auta stává závoďák a na popojíždění v kolonách to fakt neni. Navíc to pak žere i trávu kolem silnice jak říká jeden můj nejmenovaný kamarád, 30 litrů na 100 neni problem. Dát přímí kit sání, otevřený výfuk s laděnými svody a svezení v tomhle vozítku pak nemá jedinou chybu. Při troše snahy vám pak budou lítat z výfuku i metrový lišáci. Nááátřesk.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.