Zipík

Airbag

14 posts in this topic

At jsem hledal jak jsem hledal nic jsem nenasel:(Zajimalo by me pri jake rychlosti je aktivovan airbag.Jestli je aktivni az od 30km/h nebo hned po nastartovani.Diky za vsechny odpovedi;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zipíku, já sice airbag v autě nemám, protože se řídím známým heslem: \"jezdím bez airbagů - umírám jako chlap\" ... mno dobře kecám, mám tak starou káru, že tam pytle prostě nejsou, ale to je jedno.

K tvojí otázce bych každopádně napsal, že si myslim, že pytle se rozhodně nezapnou při nějaké rychlosti, ale reagují pouze na čidla, která jsou na vozidle umístěna v závisloti jaký z bagů má vystřelit. A pytel vystřelí v závislosti na síle nárazu a ne v závislosti jakou rychlostí jedeš. Kdyby měli vystřelovat bagy, jak jsi pasl výše např. od 30km/h, co bys potom dělal, kdybys jel 20tkou a někdo to do tebe vzal čelně například stovkou?:myslim:myslim Auto by bylo na šrot a pytliky by nevylítli?? To by byo dost divný. Proto si já myslím, že bagy jsou aktivní allways a ne od určité rychlosti...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbagy se aktivují na základě pokynu senzorů, které vyhodnocují zpomalení auta. Pokud senzory zaznamenají zpomalení, které odpovídá nárazu, vyšlou signál do řídící jednotky k aktivaci airbagů. Ještě se podle úhlu nárazu jednotka rozhodne, které airbagy aktivovat apod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jste to někdo zažil, když vyletěl airbag musí to bejt pěkná šlupka?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jp

Už jste to někdo zažil, když vyletěl airbag musí to bejt pěkná šlupka?

Brácha před 14 dny. Říkal, že to ani nepostřeh...

post-0-14109594745118_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

kdysi mne rikal jeden chlapik, ze u oktavky se airbag aktivuje od 8 kmh, ale nevim, zda je to nastaveni ridici jednotky, nebo zda od teto rychlosti reaguje narazove cidlo. Ten chlapik predvadel v Plzni na namesti neco jako skolu smyku a airbag mel kvuli tomu odpojeny pojistkou v kabine...

Kazdopadne bych ocekaval, ze pri malych narazech RJ nedovoli aktivaci aribagu, ale necha to jen na naraznicich. Jinak by nekterym lidem vylitnul airbag 2x denne pri parkovani :D :D:D

[upravil dne 6.8.06 raa]

Share this post


Link to post
Share on other sites

raa: to je pravda, že by někomu při parkování lítali pytle 2x denně, ale fakt to nezáleží na rychlosti, ale na tlaku či síle nárazu, která je pomocí senzorů přenesená na spouštěcí mechanismus pytlů a patronu pásů

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: raa

kdysi mne rikal jeden chlapik, ze u oktavky se airbag aktivuje od 8 kmh...

[upravil dne 6.8.06 raa]

jestli si to nespletl on nebo ty s ABS..to reaguje až od určité rychlosti...:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Diky vsem za prispevky.Je mi jasne,ze jsou tam cidla ktrere funguji od jiste doformacni zony.Tu 30km/h rychlost jsem slysel ale zdalo se mito divne.Zajimalo by me jestli ma nekdo zkusenost kdy mu airbag vyletel?Me nic a bylo to mezi 20-30 km/h do auta ktere jsem posunul asi o 2m:-(.Tak by me zajimalo jestli tam vubec neco mam:grr

Share this post


Link to post
Share on other sites

Určitě máš :) ale jsou tady veci, ktere to ovlivnily....funkčnost airbagu se kontroluje pri kazdem startu (pro kontrolu i kontrolkou), od urcite rychlosti 30 - 40 km se aktivuji cidla airbagu v deformacnich zonach, takze potom uz zalezi na narazu, muzes v 50km/h narazit tak ze se ti to nedotkne cidla a airbag ti nevyleti, ale muzes taky v 35km/h klepnout tak ze trefis zrovna misto kde je cidlo a airbag ti vyleti.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmmm podle Peugeotu dle diag pri koupi vse ok.Bylo to ale tukle na zadek tak doufam,ze tam jsou a neni tam jen nejaky odpor:(.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Airbagy sa aktivuju na zaklade vyhodnotenia narazu.

Naraz= gravitacne zrychlenie/spomalenie

Riadiace jednotky airbagoc su vybavene akcelerometrami - senzormi ktore dokazu vyhodnotit silu narazu.

Treba si to predstavit ako gulicku na strunke :)... ked clovek brzdi, tak sa ta gulicka tiez posunie trosku dopredu.. ale pri naraze sa posunie omnoho viac.

Riadiaca jednotka airbagov musi byt umiestnena na presne stanovenom mieste (vacsinou stred vozidla, resp. stredna os) a musi byt spravne otocena a prisrobovana!

Auta ktore maju bocne airbagy maju aj cidla bocneho narazu - tiez su to akcelometre, ale tie som este nemal rozobrate, takze viac vam ktomu nepoviem :)

Zhrnutie: Nic take ako minimalna rychlost neexistuje.

Ak stojis na parkovisku a niekto to do teba napali z predu, ci z boku, tak ti airbagy vystrelia - ale len v pripade, ze mas otoceny klucik - tym sa vlastne airbagy zapinaju.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.