Sign in to follow this  
Followers 0
Louda

406 tyčky stabilizátoru

36 posts in this topic

Tak mi začaly mlátit ve předu. Nevíte někdo orientační cenu? Dík.:papa

Share this post


Link to post
Share on other sites

450/kus na 1.8i 16V rok 96

[upravil dne 5.8.06 Fx]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vymena je opravdu easy, jen si kupte tycky, ktere maji na tom zavitu, konci zavitu, jisteni, bud pomoci zvezdicky nebo imbusu, nebo kdyz se vam to zacne protacet a neni jak to podrzet, je to na votpal:)

Radsi priplatte a dil vydrzi a je lepsi montaz.

Plati na predni i zadni tycky stabilizatoru

tak s chuti do toho

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jack

Vymena je opravdu easy, jen si kupte tycky, ktere maji na tom zavitu, konci zavitu, jisteni, bud pomoci zvezdicky nebo imbusu, nebo kdyz se vam to zacne protacet a neni jak to podrzet, je to na votpal:)

Radsi priplatte a dil vydrzi a je lepsi montaz.

Plati na predni i zadni tycky stabilizatoru

tak s chuti do toho

Muzes tam met klidne hvezdicku nebo imbus a i tak se to muze strhnout! Nedavno jak jsem tycky menil, tak se mi ten imbus strhnul a protacel. Nic nepomohlo az flexa. :grr

Takze bych poradil, nepoustej se do toho pokud na to nemas dostatek naradi. ;)

A pokud jde o znacku, tak hlavne nekupuj tycky zn. Starline. Jsou to shity. :nevim

[upravil dne 5.8.2006 Tornado]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: jack

Vymena je opravdu easy, jen si kupte tycky, ktere maji na tom zavitu, konci zavitu, jisteni, bud pomoci zvezdicky nebo imbusu, nebo kdyz se vam to zacne protacet a neni jak to podrzet, je to na votpal:)

Radsi priplatte a dil vydrzi a je lepsi montaz.

Plati na predni i zadni tycky stabilizatoru

tak s chuti do toho

To je taky na prd. Já tam měl (a znovu mám) ty s imbusema a stejně jsem na to musel jít s rozbruškou (spodní šroub) a hasákem (horní šroub). Ono ten nátěr na těch tyčkách nemá moc velkou trvanlivost a ty tyčky začnou časem korodovat. No, a při demontáži, když se začne ten šroub protáčet, tam s velkou nadějí strčíte imbus a ejhle, ono se to protáčí vesele i nadále a místo původní dírky pro imbus se v tom objeví obyčejná válcovitá díra. Na tohle platí jenom hrubá síla a původní snaha konstruktérů pomoci při demontáži se bohužel projevuje jako naprosto zbytečná.;)

[upravil dne 5/8/06 rOMIK306xrd]

[upravil dne 5/8/06 rOMIK306xrd]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rOMIK306xrd

Původně zaslal: jack

Vymena je opravdu easy, jen si kupte tycky, ktere maji na tom zavitu, konci zavitu, jisteni, bud pomoci zvezdicky nebo imbusu, nebo kdyz se vam to zacne protacet a neni jak to podrzet, je to na votpal:)

Radsi priplatte a dil vydrzi a je lepsi montaz.

Plati na predni i zadni tycky stabilizatoru

tak s chuti do toho

To je taky na prd. Já tam měl (a znovu mám) ty s imbusema a stejně jsem na to musel jít s rozbruškou (spodní šroub) a hasákem (horní šroub). Ono ten nátěr na těch tyčkách nemá moc velkou trvanlivost a ty tyčky začnou časem korodovat. No, a při demontáži, když se začne ten šroub protáčet, tam s velkou nadějí strčíte imbus a ejhle, ono se to protáčí vesele i nadále a místo původní dírky pro imbus se v tom objeví obyčejná válcovitá díra. Na tohle platí jenom hrubá síla a původní snaha konstruktérů pomoci při demontáži se bohužel projevuje jako naprosto zbytečná.;)

[upravil dne 5/8/06 rOMIK306xrd]

[upravil dne 5/8/06 rOMIK306xrd]

Díky. už jsem to jednou dělal, teda kámoš a je to fakt ****. Když to nejde silou, půjde to ještě větší silou:D. Fakt nejlepší je na to vzít flexu....

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ja to menil ,jedna sla v pohode druha trochu silou ale nakonec taky , cena se slevou v benexu 680 obe.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemyslel jsem na demontaz starych tycek, ale montaz novych, kdy se pri dotahovani obcas stane, ze se to v kloubu zacne protacet, a kdyz to neni jak podrzet docela vopruz, to stahovat svorkama.

Pri demontazi je dobre to zalejt den predem konkorem, ci povolrezem, ci jinym pak to jde o 30% lepe povolit:)

rvat to zarezle je jasna smrt a pomoct muze jen flexa:)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: komisar

pokud nemáš flefu tak pilka na železo,už jsem to tak dělal.:grrale flefa je rychlejší jen nepřeříznout tlumič:mrk

Tos delal pilkou i ten vrchni sroub? Ja to pilkou zkousel, ale teda velice spatnej pristup, tak jsem toho hned nechal a vzal flexu. Tou flexou to chce opatrne... :nevim

A jak jsem dal novou tycku, tak jsem ten zavit zapaplal vazelinou, ale to sem si asi moc na demontaz do budoucna moc nepomohl.

[upravil dne 6.8.2006 Tornado]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pánové takový hrubý násilí. :myslim

Měnil jsem zadní. Byla tam hvězdička na závitu. Stačí den či dva dopředu prostříknout brzdovkou a pak olejem a uvidíte jak to krásně jde. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dave: jde to krásně, pokud nejsou původní z výroby. Když jsem dělal čepy, tak jeden byl evidentně měněný a na druhý jsem musel 6x nahřívat těhlici autogenem. Bohužel není vše ideální. Ovšem pak když jsem se vším rozhýbaným dělal geometrii, tak mechanici nechápali, jak to na 11letém škopku jde tak snadno. Mít laser geo doma, udělám si to sám :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tornado

Původně zaslal: komisar

pokud nemáš flefu tak pilka na železo,už jsem to tak dělal.:grrale flefa je rychlejší jen nepřeříznout tlumič:mrk

Tos delal pilkou i ten vrchni sroub? Ja to pilkou zkousel, ale teda velice spatnej pristup, tak jsem toho hned nechal a vzal flexu. Tou flexou to chce opatrne... :nevim

A jak jsem dal novou tycku, tak jsem ten zavit zapaplal vazelinou, ale to sem si asi moc na demontaz do budoucna moc nepomohl.

[upravil dne 6.8.2006 Tornado]

Ty si vraždil i ten horní šroub flexou? Tak to jsi odvážný; já si na to netroufl a radši jsem vzal hasák.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: rOMIK306xrd

Původně zaslal: Tornado

Původně zaslal: komisar

pokud nemáš flefu tak pilka na železo,už jsem to tak dělal.:grrale flefa je rychlejší jen nepřeříznout tlumič:mrk

Tos delal pilkou i ten vrchni sroub? Ja to pilkou zkousel, ale teda velice spatnej pristup, tak jsem toho hned nechal a vzal flexu. Tou flexou to chce opatrne... :nevim

A jak jsem dal novou tycku, tak jsem ten zavit zapaplal vazelinou, ale to sem si asi moc na demontaz do budoucna moc nepomohl.

[upravil dne 6.8.2006 Tornado]

Ty si vraždil i ten horní šroub flexou? Tak to jsi odvážný; já si na to netroufl a radši jsem vzal hasák.

Nevim jak u 306, ale u 406 je u toho sroubu docela dost mista na flexu. Jen jsem mel strach aby mi flexa nesjela na tlumic, coz se taky stalo a 2x jsem o nej trochu brnknul vedle toho uchyceni tycky. Ale vse je OK. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tornado

Původně zaslal: rOMIK306xrd

Původně zaslal: Tornado

Původně zaslal: komisar

pokud nemáš flefu tak pilka na železo,už jsem to tak dělal.:grrale flefa je rychlejší jen nepřeříznout tlumič:mrk

Tos delal pilkou i ten vrchni sroub? Ja to pilkou zkousel, ale teda velice spatnej pristup, tak jsem toho hned nechal a vzal flexu. Tou flexou to chce opatrne... :nevim

A jak jsem dal novou tycku, tak jsem ten zavit zapaplal vazelinou, ale to sem si asi moc na demontaz do budoucna moc nepomohl.

[upravil dne 6.8.2006 Tornado]

Ty si vraždil i ten horní šroub flexou? Tak to jsi odvážný; já si na to netroufl a radši jsem vzal hasák.

Nevim jak u 306, ale u 406 je u toho sroubu docela dost mista na flexu. Jen jsem mel strach aby mi flexa nesjela na tlumic, coz se taky stalo a 2x jsem o nej trochu brnknul vedle toho uchyceni tycky. Ale vse je OK. :super

No u 306 jsem neměl šanci se k tomu hornímu dostat ani zaspod (z jámy) s úplně malou flexičkou :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

a menili ste uz dakto zadne ticky stabilizacne na 406? zevraj to nie je take lahke ako predne pretoze sa s nimi steluje geometria, a este cenu niekto poznate priblizne?

Share this post


Link to post
Share on other sites

dik kuknem ale sa mi zda ze zadne prave stabilizacne tyce sem tam buchaju....ale zatial to neni az tak na vymenu :super

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: kuboSE

a menili ste uz dakto zadne ticky stabilizacne na 406? zevraj to nie je take lahke ako predne pretoze sa s nimi steluje geometria, a este cenu niekto poznate priblizne?

Zadni tycky stabilizatoru jsem si nechal menit. Ale tema se rozhodne geometrie nenastavuje. ;)

V zadu mas totiz jeste jedny tycky a to tycky sbihavosti (odborneji podle knizky Jak na to? \"Vodici rameno zaveseni zadni napravy\"). Tema se prave steluje geometrie (sbihavost).

Tady mas jeste obrazky tech tycek:

Tycka stabilizatoru:

febi19117.JPG

Tycka sbihavosti:

febi18985.JPG

Share this post


Link to post
Share on other sites

Máte někdo zkušenosti se značkou SASIC měli by to být španělé a dodává je třeba BENEX. Koupil jsem teď od nich vodicí táhla zadních kol a spodní uložení náboje zadního ramene. Tak jsem zvědavej jak dlouho to vydrží.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.