Sign in to follow this  
Followers 0
czdenny

Potíže s 405SRI

13 posts in this topic

Před půl rokem jsem koupil ojetou 405SRI (původně bouračka z Rakouska). Asi rok stála ve stodole předch.majitele.. první věc jsem řešil výměnu čepů (homokinetický kloub..), pak se začlo stávat že jsem přišel k vozu a nešel nastartovat - prošel jsem elektriku, pročistil kontakty, chvíli vše ok. Nicméně zvuk motoru divný, po příjezdu kaluž vody pod chladičem. Nakonec motor začal výrazně ztrácet výkon až totálně chcípl! Myslel jsem že se uvolnil vn kábl od zap.cívky - při posledním dojezdu jsem včas nevyhodil kvalt (chcípnutí přišlo dost nečekaně na dálnící, takže navíc přeskočil o 2 zuby rozvodový řemen!). Po výměně řemenu (atd) se ukázalo, že netěsní hlava - po nastartování motor chcípá, voda začne probublávat přes hrdlo ven (během dne co stál se ztratilo dost vody) - průserem je zřejmě netěsnící hlava (buď prasklé těsnění nebo prasklá hlava). Jenže jsem zároveň zjistil, že má hydraulické dotěsňování ventilů! Což znamená, že zřejmě celý motor je z jiného modelu 405ky (ovšem ne z MI16) - dotaz: neví někdo který motor (s 8mi ventily!) zřejmě z nějakého pozdějšího modelu má automatické dotěsňování a pasuje do běžné 405ky??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Automatický dotěsňování nevím, ale pásnou tam motory GTI z 205

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tento motor je 2-litr (resp. 1.9) s vícebodovým vstřikováním BOSCH. Trochu jiná je i řídící elektronika - místo 2 jednoduchých relátek jedíné elektronické, které řídí palivové čerpadlo (elektronika blokuje chod čerpadla pokud není spuštěný startér nebo nenaběhne motor). Hrdlo k nalévání oleje je u tohoto motoru napravo (tj. ne uprostřed mezi \"kolenama\" jak ukazují fotky v manuálech původní 405ky) Možná je ze 406ky nebo nějaké 405ky vyráběné po r.1992, ale nemám to s čím porovnat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hrdlo na olej napravo od motoru má XU9JAZ ( DKZ ), 8-ventilová 1,9.Ale jestli to má hydrauliku na ventily, nevím.Ostatně typ motoru je na štítku na motoru.

Share this post


Link to post
Share on other sites

V techničáku je uvedené výr.číslo motoru 1CW84010xxx, ale štítek je velmi špatně čitelný a dost poškozený. Neví někdo kterému typu motoru (XUxxxxx) to výr.číslo odpovídá ?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kromě výr. čísla musí být v techničáku i typ motoru, jinak podle Haynes manuálu mají hydroštely jen 16-ti ventiláky (ale u frantíků si nemůže být člověk ničím na stopro jistej).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to rozluštil - podle Haynese je to motor XU9J1 (DFZ), každopádně to má fakt hydroštely. Neví někdo jak nejlíp (co nejsnáze) shodit u 405ky hlavu válců? Kvůli výměně těsnění. Tlakuje to do chladícího okruhu zřejmě skrz špatné těsnění (ale na druhé straně tlak ve válcích se jeví víc než dobrý). Haynes proceduru popisuje jen slovně v english (tj těžko se hledá kde co je)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zjistil jsem, že tlak ve válcích je cca 12.5 až 13 baru - nestíhá tlakoměr (už mimo rozsah) takže je to zatím přibližné. Je to u Peu 405ky SRI 1905ccm možné?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Podle Haynese jsem našel jen kompresi 8,0:1 až 9,3:1, ale tlaky tam nikde uvedený nejsou. Co se týče demontáže tý hlavy, tak Haynes uvádí jen dávat pozor na napájecí trubku hydroštelů, nezáměnnost O- kroužků, po vyjmutí hydroštelu jej otočit, aby nevytekl olej a samozřejmě zachovat původní umístění všech součástí. Další demontáž vačky a hlavy by měla být totožná s motory bez hydroštelů.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavu ani těsnění měnit naštěstí nebylo nutné - ukázalo se, že známý/automechanik, který mi měnil rozvoďák

udělal pár blbostí při plnění chladící soustavy (motor byl zřejmě ještě zahřátý po předchozí zkoušce nastavení)

mj soustavu správně neodvzdušnil (ono správné naplnění chladiče je u tohoto peu proces, který se nedá odfláknout), takže zdánlivé tlakování do chladiče bylo způsobené nesprávným plněním \"chladiče\". Vyloučil jsem to přeměřením tlaků ve válcích. Zdánlivý pokles hladiny v chladiči mohl být způsobený jednak již nefungující přetlakovou zátkou, jednak mechanismem fungování chladící soustavy 405ky. Motor jsem nyní nahodil a běžel ve volnoběžných otáčkách jako hodinky. JENŽE sotva jsem vyjel z garáže otáčky plynule polesly (rovnoměrně, bez cukání..) a motor chcípl. Přišlo mi, že musela zasáhnout ECU. Pak jsem si zkoušel hrát s předstihem (pootáčení rozdělovačem v rozmezí rysek), motor chvílí \"šel\" stylem jako když se ladí předstih, ale nakonec totálně chcípl. Protáčí se v pohodě, svíčky háží jiskry OK. Prostě jako by tam přestal jít benzín, nebo byla nějaká závada na přívodu paliva. Je to vyloženě někde mezi nádrží a vstřikovacími ventily. Původně mi přišlo, že může být špatný palivový filtr (podle vzhledu snad ještě nebyl měněný) nebo ta závada souvisí s tím, že vůz dlouho stál (je to možné? A pokud ano mají 405ky dole nějaký výpustný šroub pro vypuštění případného vodního kondenzátu?) Zarazilo mne že zespodu vozu (za rezervu) je umístěno externí palivové čerpadlo, přestože ve voze je zřejmě druhé palivové čerpadlo montované jako interní (přístupné pod zadními sedadly), ale některé nadupanější modely prý měly skutrečně 2 za sebou (pomocné=in a hlavní=externí).

Vzhledem k celkovému provedení mé 405ky: krásné tónované skla, vyšší tlak ve válcích (>13bar), pro SRI (8mi ventil) atypické hydraulické dotěsňování, vstřikovací jednotka kombinace Bosch/AMX Solex, modifikované zapalování atd. mi přijde, že jde o sportovní mašinu vyrobenou zřejmě v nemnoha kusech v době náběhu SRI-ček. To co ted především řeším je hledání způsobu jak je napájená ECU - neví někdo odkud jde šťáva do ECU? V Autodata 2004 ani mne dostupné dokumentaci není zapojení pinů, které by odpovídalo (konektor ECU mého peu, asi L-JETRONIC, má celkem 25 pinů (2řady:12+13), ale z toho jen 13 je zapojených). Třeba diagnostický pin jsem identifikoval na č.22, ale nemůžu rozluštit na který pin ECU jde napájení +12V. Mám za to, že ta porucha souvisí s výpadky napájení ECU.

Ten často citovaný Haynes je servisní příručka, která bohužel neobsahuje nic moc o ECU (údajně je to rozebrané ve speciální publikaci, kterou jsem zatím nikde nenašel).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Už jsem to správné zapojení ECU (Jetronic LU-2) našel. Jdu po káblech, pročistil jsem několik zoxidovaných kontaktů na dost blbě přístupných místech a poslední kritické místa v ovládání vstřikování, které se mi nedaří najít jsou body označené v českém manuálu na Peu 405ky do r.1992 jako body E1 a E2 - jsou to \"rozčtverky\", které rozdělují signál jeden od ECU (ozn. M58; ECU to spíná na zem) a jeden od M744 (v mém případě +12V přes el.relé) do káblů k jednotlivým vstřikovačům. Myslel jsem, že je to někde na boku (zevnitř kastle), ale nebylo.. Ohmetr mi ukazuje od vstřikovačů do návazných bodů podezřele velký odpor. Ale kde ty body E1 a E2 můžou být?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mohuli se zeptati dle čeho jsi si jistý, že Tvůj motor má hydraulické vymezování ventilových vůlí? A máš objem 1905, nebo 1998 ccm?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.