graphixx

zvláštní zvuk motoru HDi

24 posts in this topic

Zdravím, chtěl bych se zeptat na jednu věc, která mě trápí, můj motor má na volnoběh užasný zvuk, při přidání jenom zapiští turbo a pohoda, ale kdyz se rozjíždím a sešlápnu plynový pedál, tak má motor takový zvuk navíc, nevím jak ho popsat, je to něco jako cvrlikání, takový ostře vrnivý zvuk jako by nebylo něco v pořádku. Tento zvuk končí přesně za hranicí 3000 otáček. Pak uz je zase normální. Ptal jsem se na to v servisu a říkali že to dělá tak 60% motorů HDi a ani sami v peugeotu neví co to je. Že to není zvuk něčeho rozbitého, ale řikali snad něco s časováním nebo co.....Jednoduše se chci zeptat zda to 60% z vás má taky a případně pokud to někdo měl, tak jestli se toho dokázal zbavit, protože kromě toho to auto nema chybu a je to opravdu rušivé a navíc když jedu městem a chci přidat tak ty pohledy lidí nestojí za to. Díky moc za jakoukoliv radu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nemůže to náhodou být ze setrvačníku?

Setrvačník je dost častou závadou u HDI a projevuje se údajně právě takovým zvoněním

Share this post


Link to post
Share on other sites

To já právě nevím, nejsem mechanik, ale uživatel, možná mi to říkali, protože tam mám ještě záruku a možná se jim do toho nechce, tak čekají až ji mít nebudou.....ani nevím kolik taková věc může stát........Jde mi jenom o to jestli je to normální (silně o tom pochybuju u takoveho auta) nebo jestli je to alibismus servisu.....a jestli to muze byt opravdu ten setrvacnik.....v předchozim prispevku jsem docela barvite popsal co se děje.

Diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nevím jestli je to ono co myslis, ale ja tomu rikam cvrčci. Má to taky a neřeším to. Vím že u TDI se to taky objevuje a údajně je to tím, že je vůle na hydraulických štelovátkách (jak se to správně jmenuje) na ventilech. A až motor pořadně natlačí olej, tak se to kompletně srovná. Známej to nechal dělat na oktavce v záruce. Opravili mu celou hlavu a za 10000km to tam měl znova. Pomohlo přejít na polosyntetiku.

Ale jestli je to to samé nevím. Rozhodně já mám cvrčky a neřešim.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdarec,

kdysi jsem tu vznesl podobný dotaz k hdi motoru a názory jsou velmi různé. Někdo říká, že odcházející vstřikovače, někdo že výfuk, někdo že předvstřik, někdo že je to zcela OK...... V autorizáku mi poradili aditivum na čištění vstřikovačů (nějaké speciální) - myslím že s cvrlikáním to vůbec nepomohlo, ale motor má trochu měkčí zvuk. Takže cvrlikám, ale jezdim:-) CD to řeší... Možná ještě zkusím nechat zkontrolovat vstřikovače (není to moc nákladné) a pak už se tím nebudu zabývat vůbec. Jde dost o zvyk.

Ale aby se lidi otáčeli, tak zase tak silné to není, ne??

Share this post


Link to post
Share on other sites

No silne to je, nevim jestli moc, to musi kazdy posoudit sam, ale kdyz jedu nekde pod podjezdem a pridam, tak se za to auto stydim, ptal jsem se protoze mam auto jeste v zaruce a rad bych to vyresil, protoze se nejak nemuzu srovnat s nazorem servisu , ze je to \"normalni\" proste tohle auta standardne nedelaji, tak nevim proc by to melo delat zrovna moje.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem se na tohle už ptal. Je to takovec crrkot při přidání, nebo puštění plynu... Spusta lidí tu říká, že je to setrvačník. Tak do půl roku budu měnit spojku i se setrvačníkem tak se ukáže. Každopádně bych řekl že se to zhoršuje - cvrká víc a víc. Taky mi to dost vadí a nepůsobí to dobře na takovou káru, když to vrže jak nenamazaná skládačka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud to máš v záruce, tvrdě bych požadoval odstranění závady (ať je to, co je to - zvonit by Ti auto přece nemělo).

Jinak ten setrvačník odchází dost často (skládá se ze dvou ocelových kol vzájemně propojenoých gumou kvůli zmírnění rázů - ta guma se časem unaví a začnou vznikat vůle) a výměna spojkové sady přije na cca 25 000 Kč - což už je částka, za kterou se vyplatí i trochu hádat.

Share this post


Link to post
Share on other sites

ma to neco spolecneho s takovym zvukem kdyz zaradim 2. a 3. prevodovy stupen, tak kdyz pridam a poustim spojku tak to tak cvakne, jako by tam byla vule? muze to mit nejakou spojitost?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: graphixx

Zdravím, chtěl bych se zeptat na jednu věc, která mě trápí, můj motor má na volnoběh užasný zvuk, při přidání jenom zapiští turbo a pohoda, ale kdyz se rozjíždím a sešlápnu plynový pedál, tak má motor takový zvuk navíc, nevím jak ho popsat, je to něco jako cvrlikání, takový ostře vrnivý zvuk jako by nebylo něco v pořádku. Tento zvuk končí přesně za hranicí 3000 otáček. Pak uz je zase normální. Ptal jsem se na to v servisu a říkali že to dělá tak 60% motorů HDi a ani sami v peugeotu neví co to je. Že to není zvuk něčeho rozbitého, ale řikali snad něco s časováním nebo co.....Jednoduše se chci zeptat zda to 60% z vás má taky a případně pokud to někdo měl, tak jestli se toho dokázal zbavit, protože kromě toho to auto nema chybu a je to opravdu rušivé a navíc když jedu městem a chci přidat tak ty pohledy lidí nestojí za to. Díky moc za jakoukoliv radu

Zkus ložisko na řemenici alternátoru. Nejsem si jistý, ale já měl něco podobného. Právě tu řemenici. Vyměnil jsem ji a mám klid.:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Souhlasím s Medvědem, pokud je auto v záruce, tak bych jim to v servisu omlátil o hlavu s tim, že těch 60procent rozbytejch aut asi neni v záruce! Jak to řikaj v tý reklamě: TAK DOST, JÁ ZNÁM SVÝ PRÁVA:mad:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vím jaký zvuk máš na mysli. Taky mě u mého auta obtěžoval, ale pak sem si vyslechl, že to je u většiny dieselů (diesel, turbo diesel, HDI, TDI...) normál, tak to toleruju. Jenže jám mám o dost starší auto než ty. A tak, pokud ještě můžeš uplatnit záruku, tak bych na tvém místě s takovým autem stál v servise tak dlouhu, dokud by ten zvuk jednodušše neodstranili (i kdyby měli měnit celý motor).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mě to dělalo taky a po výměně vstřiku je klid. Cvrkot ustane po překročení 3200 ot. Já už taky slyšel hodně takhle cvrkajících hdi ale když naskytla možnost vyndat všechny vstřiky z kamarádova hdi,který před totálkou šlapalo jako hodinky,neváhal jsem a vyměnil všechny čtyři. Od tý doby mám klid. V peugeotu jasně ví čím to je,ale nechtějí to opravovat. Setrvák popiskuje ale necvrdliká. V servisu by ti měli udělat výpis hodnot palivové soustavy a tam poznáš že jeden dává o trochu víc než ostatní. Někdo sem kdysi dával odkaz na www,kde se dal nový sehnat za 7 tisíc. O starším za peníze bych vůbec nepřemýšlel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky mi to občas dělá, většinou v otáčkách pod 2000 (rozjezd apod.)

Share this post


Link to post
Share on other sites

taky cvrdlikam ... 1,4HDI 206SW (najeto 40tkm) a behem tydne to v ramci zaruky nekomu v peugeotu omlatim o hlavu :grr

dela to od 1800 do 2500 a je to takovy cinkani pri akceleraci ...

uvidime jak se k tomu postavi ... dam vedet

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky cvrdlikam ale pri najetych 200000km to neresim.Pokud to mas ale v zaruce tak bych servis urcite uhanel k naprave:grr.Me to dela jen pri zaberu:nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky cvrlikam, uz asi od 100.000 km. Tipuju to na injektory - kdyz davkuji palivo, cvrlikaji, kdyz dam nohu z plynu - ticho. Zkusil jsem si pustit radio na dlouhych vlnach (LW) a tam je slyset, kdy jde do injektoru stava (el. i nafta :-) Vsemozna aditiva cvrlikani neodstranila, jen mi klesla spotreba.

Kaja (Xantia, 2.0 HDi, 80 kW)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl jsem na diagnostice u znameho a ten rikal ze to dela vstrik. Diagnostika potvrdila ze jeden vstrik je spatnej, ale jede to tak nevim, zda ho mam menit. Tri vstriky doladuje pocitac kolem 0.2 (tech jednotek v kterejch se to meri) a jeden je az 1.7. A prej pri prudsi akceleraci to ten pocitac proste nezkoriguje spravne a pak to cvrlika. Asi zacnu pomalu shanet vstrik a pak to vymenim. Mam najeto 140tisic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vstřiky jdou údajně poměrně úspěšně čistit ultrazvukem. Mrkni na Bosh servis. Před tím je můžou i simulovaně zkontrolovat. A není to až tak úplně drahé - www.rada-bosch.cz.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám po výměně spojky a setrváku (bylo nutno vyměnit) a cvrliká to pořád, takže spoječkou to nebude. Kolik km už kdo cvrliká? :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.