Sign in to follow this  
Followers 0
dussancz

Výměna manžet u 309ky ?

14 posts in this topic

Zdravím všechen zdejší inventář. Dokázal by někdo napsat postup výměny manžet u kol na 309ce? Všude jsou tu jen návody na 405ku, tak bych rád věděl jestli jsou u těchto dvou modelů nějaké odlišnosti.

VELICE děkuji za ochotu.

Dussan

Share this post


Link to post
Share on other sites

no já myslím že zádné velké rozdíly v tom nebudou...chce to zkusit a uvidíš ale podle mě je to v podstatě to samé co na 405.tak hodně štěstí

Share this post


Link to post
Share on other sites

Výměnu na pravém kole mam za sebou, je to celkem vopruz! Problém je v tom, že homokynetycký kloub nejde sundat, jako tomu je třeba u škodovky a musí se rozebrat celá poloosa, to znamená sundání obou manžet, jak u kola, tak u převodovky (na pravé u kloubu)! Pokud nevíš jak na to je to dost těžký to rozebrat, já kvůli tomu vypouštěl olej z převodovky a poloosu vyndaval!

Povolil jsem matku v náboji, sundal kolo, vyklep jsem náboj z ramene a vytáh poloosu z náboje! Pozor na ložisko!

Poloosa se dá rozpojit jen v trianglu, kterej je v takovým válcovym pouzdře u převodovky (na pravé poloose u kloubu), problém je v tom, že originální manžeta je zalisovaná v tom pouzdře a triangl přes to zůžení nejde ven! Musí se to pouzdr buť stáhnout dolů celý, což moc dobře nejde, já jsem to zalisování (zůžení) zoztáh kleštěma a kladivem (je tam takovej kovovej kroužek, mezi ním a pouzdrem je zalisovaná ta manžeta, ten musí ven)! Až vyndáš poloosu s trianglem z toho pouzdra, musíš sundat ten triangl, ten je na tisícihranu a je pojištěnej ,,sichrhajskou\" (myslím, že se tomu tak říká)! Pak už stačí stáhnout původní manžety, dát nový, naplnit tukem, stáhnout montpáskama a namontovat zpět! (jo to zalisování jsem dal do původního stavu- kladivem a majzlikem)

Možná to jde jednodušejc, ale nikdo mi v tu dobu neporadil!

Přeju hodně štěstí a pevný nervy!!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Najdi si někoho, kdo má takovou pneumatickou roztahovačku na manžety, tam se pak nemusí rozebírat nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hlavně si dej pozor na kvalitu manžet.

Na levou stranu se tenkrát u 309 koupila manžeta SPIDAN, a nyní je popraskaná. Za to na pravou stranu se dala nějaká univerzální (dle té sundané v normálních autodílech) a ta je v pohodě.

A taky pozor na ty pásky. My dostali takovej kruh z drátu, kterej se roztahuje třeba dvěma kleštěma a normálně to po nějaké době spadlo.

Postup už si nepamatuji, akorát vím, že se poloosy museli vyndat z převodovky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyndat se nemusí, ale na autě se to dělá opravdu blbě, je to lepší vyndat a udělat rovnou výměnu oleje v převodovce (Když se poloosa vyndá, vyteče část oleje)! Podle mě jsou nejlepší klascký montpásky!

Roztahovat manžetu bych určitě nedoporučoval, podle mě po roztáhnutí tak malého průměru na průměr homokloubu manžeta nemuže vydržet a když, tak bude porušená pevnost, ale možná se pletu a pak by výměna byla hračka na půl hoďky!

[upravil dne 2/8/06 Dakaros]

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak to jsem nepochopil s tím roztažením.To jako roztáhnout ten malej průměr a přetáhnout?Tak to bych chtěl vidět.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jistěže jde roztáhnout ten malej průměr manžety a přetáhnout jí přes kloub. Je na to takovej přípravek. Akorát to nejde dělat s těma manžetama za kilo, musej na to bejt trochu lepší... a ta roztahovačka taky není za hubičku.

Já to dělaám klasicky - poloosa ven, pokud je sundavací homokineťák tak jej srazit (u 405 vždy), pokud není, tak se musí přetáhnout po celé délce poloosy po sundání tripoidu (205, 309 mimo GTI téměř vždy, GTI má sundavací kloub). Tomu pojistnému kroužku se říká \"segerovka\" (čti: ségrovka ;) )

Share this post


Link to post
Share on other sites

Děkuji všem za odpovědi. :super

Dneska jsem vyměnil manžetu na levém kole a dal dohromady brzdic s novyma destickama. Zítra se pustím do druhé strany. Reknu Vam ze je to docela pakarna kvuli manzete rozebrat pulku napravy, ale take je fakt, ze kdyz se vi jak na to a je dostatek prostoru a naradi, jde to hladce do hodinky zvladnout. Ja to delal jen pomoci heveru na parkovisti pred panelakem a pekne jsem se s tim vyvztekal... :(

Share this post


Link to post
Share on other sites

mám za to, že na tu pneumatickou roztahovačku je asi 8 - 10 velikostí manžet. Samozřejmě, že msí být od firmy, která dodává tu roztahovačku. Stojí někde mezi 200 a 300 korun.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jeste mam takovej mozna trochu blbej dotaz, ale jaky je na naboji pod tou 35kou matkou zavit? Normalne proti smeru hodinek povolit, nebo obracene? :roll

Me se ho totiz povolit nepodarilo, tak jen kde je chyba. Ja jen abych se zitra zase netrapil az budu delat tu druhou stranu. Sice jde manzeta vymenit i bez povoleni matky a sundani disku, ale jde mi o princip. :myslim

Dekuji Dussan

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: dussancz

Jeste mam takovej mozna trochu blbej dotaz, ale jaky je na naboji pod tou 35kou matkou zavit? Normalne proti smeru hodinek povolit, nebo obracene? :roll

Me se ho totiz povolit nepodarilo, tak jen kde je chyba. Ja jen abych se zitra zase netrapil az budu delat tu druhou stranu. Sice jde manzeta vymenit i bez povoleni matky a sundani disku, ale jde mi o princip. :myslim

Dekuji Dussan

Jestli se nepletu, tak je to klasika metrickaj závit, utahujcí se jako kohoutek na vodu. Matka je na jednom místě rozklepaná, aby nešla povolit. I když se tato pojistka odstraní, je dost těžký tu matku povolit. Auto musí být na kolech zabržděný a my jsme to povolili asi metrovou tyčí nasazenou na klíč.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: oddie

Jistěže jde roztáhnout ten malej průměr manžety a přetáhnout jí přes kloub. Je na to takovej přípravek. Akorát to nejde dělat s těma manžetama za kilo, musej na to bejt trochu lepší... a ta roztahovačka taky není za hubičku.

Já to dělaám klasicky - poloosa ven, pokud je sundavací homokineťák tak jej srazit (u 405 vždy), pokud není, tak se musí přetáhnout po celé délce poloosy po sundání tripoidu (205, 309 mimo GTI téměř vždy, GTI má sundavací kloub). Tomu pojistnému kroužku se říká \"segerovka\" (čti: ségrovka ;) )

Za tu sichrhajsku, nebo co jsem to napsal se omlouvám, mam to pomotaný! Takže příště už jen Ségrovka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.