Sign in to follow this  
Followers 0
martin.grif

řízení

9 posts in this topic

potřeboval bych porait,vůbec nevím co stím mám 605tku 2,1td r.v 97 když mu pořádně přidam tak mi ujíždí do strany ,dělá to ikdyž sepřeřazuje,je to děs plaveto jak lodka....doufám že mu tu někdo poradí dík mocc

Share this post


Link to post
Share on other sites

V každém případě zkontrolovat čepy !

Ale toho tady už bylo dost napsané.

Vlevo nahoře hledání :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nehází ti to spíš? Už jsem to s někým řešil a vypadá to na převodku řízení - dle toho co mi říkal opravář, prý něco s hřebenem...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zkontrolovat uložení ramen - silentbloky.

Nevím přesně, jak to má 605, ale to je na všech autech typické, když je vůle uložení ramen - jak se kolo dostane do záběru a zatáhne, tak rameno kola \"povyjede\" do jiné polohy a musíš korigovat volantem.

[upravil dne 29.7.2006 P607Olda]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ano, zkontroluj silentbloky ramen, ev. spodní kloub uložení kola (tady asi vina nebude velká, protože se mění \"jen\" odklon kola a záklon čepu), ale hlavně vůli v koncových čepech řízení (fajfky) a kloub axiálního táhla. Právě řízení drží sbíhavost kol a jeji proměnou auto plave. Hřeben bych moc nepodezíral. Pokud ti auto v tahu táhne do strany (je nutná korekce volantem) a při ubrání plynu se vrácí (nová korekce), pak je to ono. Vůle ve fajfkách dokáže divy. Stačí milimetr v kloubu a na kole to dělá 3-4 mm a to už sakra zatáčí. Pokud ti při akceleraci táhne auto doleva a po ubrání zpět, je na vině pravá strana nápravy a obráceně. pokud by byly obě strany stejně volné, nepoznal bys to na směru jízdy, bo se ty změny vzájemně negují (uvažujeme akceleraci a deceleraci, ne přejezdy nerovností). Snadno to zkontroluješ, když uchopíš rukama kolo vepředu a vzadu (ciferník pozice 3 a 9) a budeš se snažit kolo střídavě mírně vytočit do stran. Je dobré se dívat i zda se pohybuje volant, nesmí tam být znatelná vůle - mrtvý krok, ev. klepání. Jak se ta závada přesně projevuje??

[upravil dne 7.8.06 Kdo]

[upravil dne 7.8.06 Kdo]

Share this post


Link to post
Share on other sites

A jééé, teď jsem si všiml, žes to už vyřešil, tak nic...:potlesk

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Kdo

A jééé, teď jsem si všiml, žes to už vyřešil, tak nic...:potlesk

A kde jsi si toho všiml? Já to nemůžu najít.

Jen jsem chtěl poznamenat, že podobně i když v menším rozsahu se mi to chovalo, když jsem měl skoro na padrť silentbloky ve spodním ramenu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Petr605

[A kde jsi si toho všiml? Já to nemůžu najít.

Hned ve vedlejším dotazu na tachometr.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: P607Olda

Zkontrolovat uložení ramen - silentbloky.

Nevím přesně, jak to má 605, ale to je na všech autech typické, když je vůle uložení ramen - jak se kolo dostane do záběru a zatáhne, tak rameno kola \"povyjede\" do jiné polohy a musíš korigovat volantem.

[upravil dne 29.7.2006 P607Olda]

no me tohle delal cep a asi trosku spatne pneumatiky, po vymene cepu a prezuti uplne vpohode

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.