Sign in to follow this  
Followers 0
Ruza

Cerpadlo u 405 GRDT

6 posts in this topic

Mam 405, 1.8 GRDT z roku 90. Nedavno mi prestala startovat. Jeden mechanik mi tvrdil, ze byla v cerpadle voda a ze vsechno nechal u nejak firmy opravit a seridit. Nicmene asi mesic po tom mi obcas z niceho nic zacalo cerpadlo blaznit a hnalo palivo do motoru i bez seslapnuti plynoveho pedalo (predevsim pri zarazenem neutralu). Motor se na par vterin vytocil na obratky, ktere uz ani na palubce nejsou videl (sileny zvuk, snad 6500 otacek) a pak se uklidnil (zajimave je to obzvlast kdyz pustite chodce na prechode a najednou to vypada ze chcete odletet do kosmu). Samozrejme to bylo doprovazeno obrovskym oblakem koure. Nasledna oprava u jineho mechanika tento problem vyresila, ale od te doby auto strasne kouri (i kdyz spotreba je okolo 6 a na rovine to jede i 190). Stalo se nekomu neco podobneho? Znate nekoho, kdo umi za rozumnou cenu cerpadlo \"skutecne\" prohlednout a seridit... Sam tomu tolik nerozumim a uz jsem se dvakrat spalil...

Share this post


Link to post
Share on other sites

najdi si servis ktery je vybaveny serizovaci stolici na ten tvuj typ cerpadla. Asi tam budem mit bud Bosh a nebo Lucas. V tom servisu ti to cerpadlo vymontujou a na ty stolici ho muzou seridit pripadne vymenej nejaky dil a pak ti ho daj zpatky a bude vsechno OK. S tim kourenim je to horsi, je to naftak tak to proste kouri, a jestli to kouri vic tak to muze byt cokoliv to by ti rekli v tom servisu

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ruzo přitěch otáčkách co píšeš to bude kouřit 6.500 to je snad pro naftáka smrtelný :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

to Stefan: Pri tech 6500 jsem nevidel auto stojici 10 metru za mnou v zrcatkach :cool:. Ale ted to kouri vzdy pri vetsim seslapnutim plynu (cca od 2000 otacek). Skousel jsem i nejaky aditiva proti koureni, ale jedinej efekt byl v tom, ze auto zabira lip ve velmi nizkych otackach (necuka ani pri 900)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud se motor nekontrolovaně roztáčí do vysokých obrátek aniž by se manipulovalo s plynem, tak příčinou může být skutečně průsak oleje skrze netěsné vycpávky ložisek v turbíně - Jak praví Štefan. Olej se toiž začne spalovat jako nafta a protože jeho dávka není ničím řízena, tak jde motor do otáček a je to pro něj nebezpečné. Jedinej způsob, jak v tu chvíli snížit otáčky je rychle zařadit 1 a típnout motor přez spojku. Nevím, jak dlouho snese disel 6500 Rpm, ale tak jako tak je to pro něj štos. Takže ihned vyměnit, nebo zrepasovat turbo. Znám lidi, kteří mají nalítáno 350tis a turbo v pohodě. Opotřebení nezáleží ani tak na stylu jízdy, ale na včasné výměně oleje, neurvalých zimních startech a přehřátí bloku turbíny.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.