Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Navareny VIN


mjr. Zeman

Recommended Posts

Zdravim vsechny priznivce Peugeotu, mam jednu otazku: Jak se provadi oprava karoserie, pokud je zborena pres VIN (306 1.6)? Na STK se tvari jako, ze to bylo kradeny, ale opravoval to Franta Flinta v garazi a VIN zkratka urizl a navaril na opravenou cast. Jaky je bezny (servisni) postup? Dostala se mi informace, ze vsechny takhle poskozeny karoserie se v Nemecku musi odepsat. Mate s tim nekdo zkusenosti?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

No já mám na kasli tzv. \"úřední číslo\", má tvar X/X-XXXX a prý se dává v případě, že se na autě mění díl s VIN nebo se přepisuje dotažený auto na přestavbu. Klasický VINko tam nemám vůbec. Dělá se to teda takhle jen u nás v česku. Takhle mi to řekli u peugeot Domanský. V případě že máš vyříznutý a znovu navařený plech s VINkem asi bys mohl mít problém i na hranici. Nevím jak by s na to celníci při kontrole tvářili. S tím úředním číslem prý bývají občas problémy s rakušákama.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud to dobre chapu, tak me ceka dalsi oprava. Vymena pricky, urazeni plechu s VINkem a zmena cisla v TP. A co zadni stitek? Kdyz ho odmontuji, tak to bude vypadat podezreji nez s navarenym VINkem. Jak to dela servis Peugeotu? Jedno mi neleze do hlavy, proc frantici davaji cislo k blatniku, kdyz je jasny, ze v pripade drcnuti je VIN v pr...

Jsi spokojen s tvoji 306?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

V případě, že je poškozen VIN (havárií, korozí...), žádá se na úřadě o jeho opravu - tzv. \"žádost o obnovu VIN\".

V případě schválení žádosti VIN vyrazí znovu, někam, kam to jde, normálně od ruky, a zapíšou do TP \"obnova VINu náhradní technologií\" nebo něco podobného.

Dtto to úřední číslo, co má Driver. Akorát nevím, v kterém případě se co přiděluje, a asi to nevědí ani samotní úředníci, a střílejí to od boku podle nálady.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mam s tim cislem taky problemy.Pry se musi zadat na ministerstvu o vyjimku,protoze nemam orig. stitky.Kastli jsem sesrotoval aniz bych je vyrizl.Do 23.3.2003 to prepsali na novou povolenou od peugeota a bylo to OK.Ale mam problem.Nemam ani stitky na predni haubne.Poradi mi nekdo jestli je DI OÚ taky nechava dělat?A kdo plati to vyrazeni?Jedu zitra na ministersvo dopravy s zadosti k pani ing.Vostrelikove,ktera ma na starosti schvalovani vozidel v CR.Muzete mi psat i na masserati@centrum.cz

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

A odkud jsi? Kde ti to řekli?

Pokud to chceš PŘEPSAT v TP, je to na žádost o výjímku na ministerstvu - ale to dost vážně pochybuju, že ti daj. Schválně to ale zkus, kdyby to jen trochu šlo, okamžitě si tu žádost podám taky...

Pokud jde o vyražení - obnovu - VINu po výměně karoserie, to je věc příslušného úřadu, ne ministerstva. Jak říkám, v Praze je to MHMP - oddělení DSA, na venkově to budou pověřené obce a jejich oddělení DSA (dopravně-správní agenda, nebo tak nějak).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

1 mail

> Vážený pane,

>

> při výměně karosérie podle § 31. odst. 4, vyhlášky MDS č. 341/2001 Sb. se postupuje se dle \"Stanoviska k číslu VIN a číslu karosérie při výměnách a jednotlivých přestavbách vozidel\", ze dne 19.03.2003, které vydalo Ministerstvo dopravy.

> Pokud jste použil pro výměnu karosérii již označenu číslem VIN, musí se tento výrobní štítek odstranit a nahradit štítkem původního vozidla. Pokud není již k dispozici nebo nelze přemístit, lze objednat u výrobce nebo akreditovaného dovozce štítek nový. Pokud ani výrobce, ani dovozce původní štítek nedodá, lze zažádat o výjimku z § 10. odst.1, vyhlášky MDS č. 341/2001 Sb.- vozidlo není vybaveno originálním výrobním štítkem.

> Pokud se však jedná o rozsáhlou přestavbu, přidělí se vždy úřední číslo (viz Metodický pokyn č. 5/2002) , vyrazí se na novou karosérii úředně přidělené číslo, které bude i v TP vozidla. I v tomto případě je nutné zažádat o výjimku z § 10. odst.1, vyhlášky MDS č. 341/2001 Sb.- vozidlo není vybaveno originálním výrobním štítkem.

> K této žádosti je nutno uvést důvody výměny karosérie, doklady o nabytí nové karosérie, kopii TP původního vozidla, proč není originální štítek k dispozici a případně vyjádření výrobce či akreditovaného dovozce, že štítek nedodá.

> Pokud se Vám tato odpověď zdá pro Váš případ nedostatečná, můžete zavolat na tel. 266097365 a po upřesnění Vaší problematiky odpovím.

>

> Ing. Vostřelová

> Odbor schvalování vozidel a předpisů

>

2 mail

Pane Pospíšil,

přivezte povolení výměny karoserie od oficiálního zástupce, stačí kopie. Předat veškeré dokumenty s žádostí můžete předat u mne na pracovišti ve Vysočanech, ale vyřízení nemůže být na počkání. Normálně trvá až měsíc, může být však do týdne, dle počtu ostatní práce a záleží na podpisu vedoucího odddělení. Určitě jsem Vám nemohla říci nic jiného. Záleží na Vás jak budete postupovat při podání žádosti. Pokud budete chtít přijet raději ještě zavolejte nebo pošlete mail.

Vostřelová

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Na DI mi rikali,ze kdyz nemam stitky tak se musim obratit pro povoleni vyrazeni stitku na ministerstvo dopravy na tuto pani a v tom textu od ni se mam ridit 1 odtavcem v textu poslednimi vetami.A jeste musim dodat oficialni povoleni (kopii)od Peugeota kterou mam.Peugeot me napsal,ze mohu prestavet a tim je to pro ne hotovo.Marek

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Vidim, ze je asi jedno, jestli mam navareny VINko nebo vyrazeny kymkoli kdekoli a jeste oficialne. Beru to z pohledu rakouskyho celnika. Cesky urady to prekously, protoze STK dobry, TP mam a evidencni kontrolu na prepis taky. Hrozne by me zajimalo, jestli se ti pakoni, co po vecerech mlati na stroji zakony, jukli do legislativy EU, nebo svuj studovanej mozek trapi a vymysli originalni reseni (taky tak to vypada).

Apropos nevite nekdo, kde vsude je na 306 Sedan VIN (znam jenom PP podbeh a stitek v kufru)?

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Pokud máš neorig. VIN, je důležité mít o tom záznam v TP (a v databázi). Já to tam mám, ale musel jsem si to pohlídat - u převodu to ta úřednice prostě přehlídla, a nezapsala mi to tam! To byl vůbec den, celkem jsem se tam po tom ražení čísel vracel třikrát, na opravu různých chyb v TP, než to bylo všechno OK...

Je ovšem nad slunce jasné, že německému či rakouskému celníkovi / policajtovi to bude zcela fuk - uvidí neorig. VIN ražený od ruky, a auto zřejmě zadrží a pošle na expertizu... Částečným řešením je mít zapsanou opravu VINu i OTP, a nechat si udělat soudní překlad do němčiny - to by mu mohlo stačit. Zvláš? v případě, že bude původní VIN čitelný (razič jej musí sice zneplatnit, ale nemusí jej úplně zničit), a dotyčný celník / policajt si ověří, že to není kradené.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Originally posted by mjr. Zeman

Oddie, nevis kam to razi? To ten klucina s raznicema buchne vin, kam ho napadne? Jestli je to tak, toz to ja orazim Vinkama celej vuz a pak uz ho asi nikdo neukradne.

ale ukradne.... a kdyz prijde na to ze mas na kazdym plechu VINko, tak si jen tak pojezdi, zavari motor a za rok policajti to auto najdou nekde na namesti napul rozebrany, zjisti podle zbytku ze jsi majitel a nauctuji ti odstraneni vraku... :mad:

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...