Sign in to follow this  
Followers 0
JirkaV

Motorek odstřikovače - záhada

7 posts in this topic

Zdravim všechny,

mam tu malou zahadu s čerpadylkem pro odstřik oken ve 106. Odstřikování přestalu fungovat, tak jsem se dostal k čerpadelku a zjistil jsem, že při sepnutí odstřikování v něm jen trochu škubne a nic. Tak jsem ho rozdělal a samotny motorek jede vyborně, ale když ho vrátím zpět do čerpadýlka, tak opět jen škubnutí a nic - a tak jsem usoudil, že je to cele v p....i a tak jsem od znameho sehnal čerpadýlko z vrakáče. Je sice trochu jine koncepce, ale stejně nasazovací na nádržku a tak jsem jen udělal přechodku konektoru, abych nemusel ničit ten originální co je v autě a výsledek skoro stejny. V tomto \"novém\" neškubne, ale po chvylce se celkem zahřeje a hlavně netočí.

A tak je mi to cele záhadou a hlavně je mi divné, že by i toto pro mě \"nové\" bylo kaput. Jelikož nemam schéma elektro instalace, tak přesně nevím jak to maka. Když jsem zkoušel ten motorek připojit na 12V ss, tak to neutáhnul ani zdroj 1A a to ted píši o tom starým, kde motorek jede OK.

Proto bych Vás rád poprosil, zda jste se někdo nesetkal s podobným problémem.

Díky

Jirka

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud vytáhnuté čerpadlo jede, tak mě napadají tyhle možnosti ... špatné (připálené) kontakty u spínače nebo v relé (pokud tam nějaké je), anebo špatné ukostření ....

Vlastně by mohl být i někde nahlodaný kabel ...

Ucpané hadička by taky připadala v úvahu :myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jo všechno to zni logisky, ale vrta mi hlavou jedna vec. Kdyz pripojim samotny motorek z cerpadelka tak jede, ale jakmile ho dam do toho cerpadelka a pripojim to jako celek, tak v tom jen cukne a příjde mi, jako by ten motorek neutahnul tu vrtulku v tom cerpadelku. Tak jsem zmeril napeti jaky je na kontaktech a bylo tam neco pres 8V, coz je jasny, ze je nesmysl a tim padem motorek nejede. Proto se přiklanim k spatnemu ukostreni, ale kde to hledat. Vyvody pro motorek vychazeji z rele, ktere ovlada cyklovac a ten jede bez problemu - je mi to cele zahadou.

Taky mi prijde divne, ze kdyz pripojim cerpadelko na ss zdroj 12V, tak mi nestaci 1A (silnejsi lab. zdroj bohuzel nemam).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Byl bych vděčen, kdyby někdo poskytnul schéma části odstřikování a stěraču pro 106 poslední řady !

Děkuji

Share this post


Link to post
Share on other sites

Treba vedieť, že tento motor sa otáča na obe strany podľa toho, či ostrekuje predné alebo zadné sklo. Z toho vyplýva, že tam nie je pevná kostra, ale dvojica rele zapína + a - v opačnom poradí podľa toho, ktoré sklo chceme ostriekať. Táto dvojica rele musí byť vzájomne blokovaná, aby sa nedali zapnúť súčasne a nevyrobili tým skrat. Ja typujem, že tu niekde je zrada. Najskôr treba identifikovať tieto relátka, skúsiť ich zameniť, príp.pomerať kontakty a pod.

Share this post


Link to post
Share on other sites

super diky, ale poradne nevim, kde je hledat - nasel jsem rele cyklovace a vedle je jeste jedno rele, ktere nevim na co je - tak ho zkusim kuchnout a uvidim !

Zatim diky, pak pisnu jak to dopadlo

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem sehnal treti cerpadelko, ktere uz slape jak ma, takze jsem mel pech na z vrakace jsem dostal taky spatny kus :myslim

Ted to jede jak ma.

Diky

J

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.