regul

309 olej ve vzduchovem filtru

16 posts in this topic

prosil bych o radu koupil sem si 309tku (1,9 diesel)a zjistil sem ze se mi nakym zpusobem dostava olej do vzduchoveho filtru takkdyby s tim mnel nekdo nakou zkusenost tak by mne rada moc pomohla diky

Share this post


Link to post
Share on other sites

To máš podobnej problém, jako jsem měl já.. Já to celý rozdělal, vyndal a toho humusu, co tam bylo.. No, fuj. Takže doporučuju: umejt Arvou (pořádně), seškrábat všechen bordel, zkontrolovat hadice, koupit novej filtr a vrazit ho tam. Po 10000 to zkontroluj a nemělo by to bejt vůbec strašný. Pokud jo, tak koukni při zapnutým motoru do nalejvací nádržky od oleje, jestli ti nejde zpátky a nedostává se ti hadicí do filtru. Pokud mně to dělalo, když jsem měl olej po horní rysku..:) Případné další postřehy uvítám i já!!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Regul kolik to má nalítaný já sice nejsem odborník ale typoval bych to teda pokud je to hodně na tlaky :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, diesely tohle dělají. Alespoň moje 205. Už se to tady dokonce i řešilo a přišlo se na to, že je to zcela normální. Prostě, vzduchový filtr a nalévací nádobka oleje jsou spojeny hadicí. A tudy se tam ten olej dostává. A dostává se tam tím víc, čím víc máš oleje v motoru, popř. jak moc velký \"kotel\" tomu motoru dáváš.

Mimochodem, na dieslu má být molitanový filtr napuštěný olejem, takže je černý - jestli myslíš tohle.

(ale pozor na rozdíl : špinavý a impregnovaný:D)

Jinak, já tam mám teďkon papírový - asi do benzínů. Od oleje je už taky impregnovaný - a to ho tam mám asi 7.000 km. Jinak, spotřebě je to fuk, alespoň u mě.

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je v pořádku, do filtru je vyvedené odvětrávání klikovky. Navíc ta molitanová vložka u dieselů má být navlhčené olejem, jinak moc nefiltruje - i v návodu je instrukce, při výměně filtru jej \"postříkat sprejem Peugeot\" Takže bych si s tím nedělal hlavu, pokud ten filtr vyloženě neplave v oleji...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co kdyz v tom oleji plave? Kde potom hledat pricinu? :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zdárek, mám prosbu, sprej \"Peugeot\" se bude dost špatně shánět, tak čím jiným se dá vložka napouštět ??? Mimochodem líbí se mi jak v tý knížce vždy poukazujou na nějaký origoš \"peugeot\" přípraveků ale kde ho má obyčejnej Čech sebrat ?? :-)) Mě se filtr taky rychlejc zasírá, proto ho často peru v naftě ale impegnaci jsem použil teď poprvý a to univerzálním mazacím prostředkem ve spreji, tak nevím, spíš jen pro ten pocit :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

To vůbec neznám velice zajímavé informace. Jsem prostě benzínovej a tam volej ve vz. filtru je docela průser.:)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ad olej ve filtru.... me to delalo u bx-a a stacilo to delat tak, ze sem olej lil max. do pulky rysky.... kdyz sem nalil vic, tak to slo do filtru....

Share this post


Link to post
Share on other sites

O \"sprej Peugeot\" jsem si jednou zlomyslně řekl v Peugeotu. Maník koukal dost divně, a přesvědčoval mě, že je to blbost. I doporučil jsem mu, a? se podívá na návod na obalu filtru. Užasle tam našel sprej i s objednacím číslem, na?ukal do počítače, a prý by jej musel objednat - že to nikdy nikdo nechtěl :)

Po vyprání v naftě už mastný je, tak není třeba jej impregnovat, no a fungl nový molitan vždycky lehce vezmu Silkalem. Dělat z toho nějakou vědu asi nemá cenu...

Jo, a jak psali kluci, stejný poznatek mám z několika motorů - nenalívat olej na horní rysku, jinak to motor rychle vyhází.

Osobně nalívám 4 litry (doporučeno je 5), a do výměny nedolívám - před výměnou bývá sice těsně pod ryskou, ale to je fuk...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hmm, já mám na molitanovým filtru pro jistotu napsáno : čistý motorový olej (mám dieslovou 205)

Na druhou stranu je fakt, že tam mám teď papírovou vložku, na které je napsáno : 205 TD

Čert aby se v tom vyznal, ale když jste s tím začali ... :D:D:D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám dieselovou 205ku, taky jsem koukal na ten olej ve vzduchovém filtru jak vrána, předtím jsem měl diesela Uno (strašnej krám oproti Peugeotu), ale tohle byla pro mě novinka. Zkusil jsem, co mi poradili - nalil jsem do 205ky do oleje teflon (konkrétně Slick 50, ale jsou i jiné značky, např. Ekolube) - nejenže se chod motoru ztišil a startuje na první škubnutí (v lednu), ale hlavně už nemám olej ve vzduchovém filtru. Tedy je tam, ale jen skvrna velikosti asi 2 cm2, předtím filtr v oleji plaval.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak teda dekuju vsem za radu celekem se mi ulevilo ale ne zas tak moc vcera sem sundal desticky a prisel na to ze mam zrejme zadreny prasatka ale aspon mam o starost min diky vasim radam este jednou diky moc

Share this post


Link to post
Share on other sites

Olejový filtr je spojen s víkem ventilů, odkud odcházejí veškeré páry, tedy i olejové do filtru. U některých Pažoutů je před touto hadicí vrtulka, která tyto páry srážela a ty se pak nedostávaly do filtru. Jinak mám taky olejový molitanový filtr. Impregnaci fitru řeším také silkalem, jinak v Olomouci se tento spray na fitry dá koupit ale skoro dvě kila se mi zdá dost, nebo? to má na životnost filtru jen malou účinost.:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.