Sign in to follow this  
Followers 0
Neon

Mýtné pro kamiony - článek IDNES

29 posts in this topic

TADY je odkaz na článek. Myslím, že už bylo na čase - vždyť už jsme byli opravdu nejlevnější dopravní síť v EU... a prakticky v porovnání s rozlohou ČR taky nejvytíženější a v podstatě \"prd\" z toho...

Snad ty získané peníze použijou naši ouřadové správně na posilování dopravní infrastruktury a ne jen převážně pro svoje osobní zájmy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Neon

TADY je odkaz na článek. Myslím, že už bylo na čase - vždyť už jsme byli opravdu nejlevnější dopravní síť v EU... a prakticky v porovnání s rozlohou ČR taky nejvytíženější a v podstatě \"prd\" z toho...

Snad ty získané peníze použijou naši ouřadové správně na posilování dopravní infrastruktury a ne jen převážně pro svoje osobní zájmy...

No tak vzhledem k tomu, že u nás jezdilo myslím a5x více kamionů, než ve většině ostatních zemí, už bylo načase... koneckonců Šimonovský už má asi naspořeno a už to vypadá dost blbě. Taky tu nehodovost potřebujou snížit i skutečně a nejen opticky, tak alespoň zavedli to svícení a zkusej trochu omezit kamiony.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, jenže tomu, aby z ČR nebyla země, skrz kterou se táhne z východu na západ jedna dlouhá kolona kamionů 365 dní v roce, to stejně nezabrání... Asi by to chtělo něco jiného - třeba zákaz kompletního tranzitu po vlastní ose. Kamiony, které by ČR jen projížděly, aniž by tu cokoli naložily nebo složily, a takových je 80%, hodit na tranzitní vlak, jako byl svého času mezi Lovosicemi a Drážďany. Hned by se silnice uvolnily.

Share this post


Link to post
Share on other sites

2Garfield: jo, to je idealni reseni. navic by to mohlo byt i rychlejsi, nez kdyz pojedou po vlastni ose - zadne cekani pred mesty, zadne nutne prestavky atd... proste nalozit vlak, jednou denne vyrazit a je to, zaradit nejaky jidelni a spaci vuz...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Proč jen nejsme ve vládě nebo na ministerstvu dopravy, když jsme tak chytrý? :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Peníze, že použijou na posilování infrastruktury? Pochybuju.... Už takhle z řidičů ždíme stát nehorázný peníze, počínaje dálniční známkou, spotřební daní na palivech a DPH a pak třeba DPH ze všech věcí co je potřeba k provozu vozidla atd... to je miliard až kam. Nějakých 10 za mítný, to se při rozpočtu \"šikovně\" přerozdělí, nebo si ministerstrvo dopravy obmění vozový park (Šimonovský má to BMW řady 7 určitě ojetý a i další potřebují každý rok nový vůz). A když už se nějaký peníze najdou, třeba teď 40 milionů ve středočeskym kraji, tak se za ně postaví 3000km cyklostezek. Bych jim všem propíchal galuzky, když jsem to četl, protože ty hrůzy po kterých jsem nucen každý den jezdit tady, to je strašný... třeba v Šebetově jsem jen zíral a v duchu se ptal, proč někde to opravit jde a někde ne? Asi si koupim něco co jezdí na pásech.

[upravil dne 20/7/06 Devilstorm306]

[upravil dne 20/7/06 Devilstorm306]

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Devilstorm306

třeba v Šebetově jsem jen zíral a v duchu se ptal, proč někde to opravit jde a někde ne? .

To jsi měl vidět, jaký cesty byly kolem šebetova vloni a předloni. A před tím alespoň takovejch 20 let. Ty vozovky byly v totálně havarijním stavu. Je samozřejmě otázka, co to udělá za další dva roky.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak tak, ty cesty vypadaly priserne, sme si i ted rikali, zda je trasa vybrana jen po opravenych nebo je to nahoda :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Garfield

No, jenže tomu, aby z ČR nebyla země, skrz kterou se táhne z východu na západ jedna dlouhá kolona kamionů 365 dní v roce, to stejně nezabrání... Asi by to chtělo něco jiného - třeba zákaz kompletního tranzitu po vlastní ose. Kamiony, které by ČR jen projížděly, aniž by tu cokoli naložily nebo složily, a takových je 80%, hodit na tranzitní vlak, jako byl svého času mezi Lovosicemi a Drážďany. Hned by se silnice uvolnily.

Přesně a dráhy by konečně měly nějaký smysl a práci.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Mám k tomu jenom takovou estetickou....

Nevíte náhodou, jestli budou na silnicích I.třídy taky stavět ty mýtné brány nebo jak se to jmenuje? Na dálnici je mi to jedno, ale že by se měly takhle vyšperkovat i další silnice, no nevim......

Share this post


Link to post
Share on other sites

stavět je budou i na silnicich I.třídy ale až někdy od ledna, jelikož silnice I. třídy budou zpoplatněny až od července 2007 nebo dokonce od ledna 2008

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: vector

Původně zaslal: Garfield

No, jenže tomu, aby z ČR nebyla země, skrz kterou se táhne z východu na západ jedna dlouhá kolona kamionů 365 dní v roce, to stejně nezabrání... Asi by to chtělo něco jiného - třeba zákaz kompletního tranzitu po vlastní ose. Kamiony, které by ČR jen projížděly, aniž by tu cokoli naložily nebo složily, a takových je 80%, hodit na tranzitní vlak, jako byl svého času mezi Lovosicemi a Drážďany. Hned by se silnice uvolnily.

Přesně a dráhy by konečně měly nějaký smysl a práci.

Rola Lovosice - Dresden bola parada, vyuzivali sme ju vo firme hodne najma v casoch ked bolo sucho po nemeckych povolenkach (pred vstupom do EU) - ak kamion vstupil do D Rolou nepotreboval D povolenie. Nevyhoda bola ze sa koncilo v Dresden a ak sa vykladalo napr. v Munchene tak nam bola Rola platna ako mrtvemu kabat. Akonahle po vstupe do EU padli povolenia Rola uz nebola tak zaujimava ani ked sme vykladali rovno v Dresden, hlavne kvoli cene a uspore casu.

Podla mna sa tranzit cez CZ nezmeni - dialnica Brno - Praha bude cintorin aj nadalej, nakolko AT myto bude aj tak vyssie. Proste to myto bude zakomponovane do dopravnych cien, v konecnom dosledku to zaplati koncovy odberatel, a po pol roku to bude normalka tak ako nemecke myto.

Dat komplet tranzit na vlak by bolo sice super, ale myslim si ze vzhladom k obratkovosti je to neuskutocnitelne. Ved uz aj na Role Lovosice - Dresden pri pernych dnoch bolo tazke zohnat miestenku a viete si predstavit tu soru na Rolu Waidhaus - Breclav :bojim. A ak by sa to CD aj pokusili vykryt vyssou obratkovostou, tak to by bol myslim koniec osobnej zeleznicnej dopravy v CZ a namiesto zeleznicnych priecesti by ste tam mali nejake nad alebo podchody...

[upravil dne 20/7/06 slavomir.martos]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já vidím největší problém v těch Liazkách a Aviích, který udělali technickou zázrakem a jedou po dálnici 60, někdy aji 40. To bych střílel.

Pro Avie nebude mýto paltit takže se budou plazit po dálnici dál.

Taky si myslím že přeprava kamiónů železnicí je neuskutečnitelný.

Vím jak to v autodopravě běží a na tohle nikdo nepřistoupí.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Fusion

Já vidím největší problém v těch Liazkách a Aviích, který udělali technickou zázrakem a jedou po dálnici 60, někdy aji 40. To bych střílel.

Pro Avie nebude mýto paltit takže se budou plazit po dálnici dál.

Taky si myslím že přeprava kamiónů železnicí je neuskutečnitelný.

Vím jak to v autodopravě běží a na tohle nikdo nepřistoupí.

Čéče, kdyby se svět měl vždycky řídit tím, co lidem jaká lobby nakecá, že na to či ono nepřistoupí a že to v žádném případě neprojde a jinak než teď to dělat nejde, tak dodnes svítíme loučemi ;) A jak se měnily poměry v nákladní dopravě, o tom můžeme pokecat, až se uvidíme, můžu přispět svými osobními zkušenostmi od roku 1987 :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já do toho tedy nevidím (celý život pasu kozy), ale nebudou pak ty kamiony jezdit tak nějak jinudy? Pak záleží na tom, co se jim víc vyplatí - jestli to mýtné nebo propálená nafta navíc + pokuty + prostřílené gumy od nas*aných vesničanů ;)

btw: to s tím železničním tranzitem tuším taky byl jeden z návrhů, ale z důvodů, které mi nějak unikly (zrovna jsem pásl ty kozy) to neprošlo - asi by to nezasypalo ty správný krmelce nebo mýtňospolečnosi nasypaly víc, než dráhy...

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: graver

Já do toho tedy nevidím (celý život pasu kozy), ale nebudou pak ty kamiony jezdit tak nějak jinudy? Pak záleží na tom, co se jim víc vyplatí - jestli to mýtné nebo propálená nafta navíc + pokuty + prostřílené gumy od nas*aných vesničanů ;)

btw: to s tím železničním tranzitem tuším taky byl jeden z návrhů, ale z důvodů, které mi nějak unikly (zrovna jsem pásl ty kozy) to neprošlo - asi by to nezasypalo ty správný krmelce nebo mýtňospolečnosi nasypaly víc, než dráhy...

Tak tak, hřebík na hlavičku. Vzhledem k tomu, že u nákladní dopravy se jedná o výdělečnou činnost, budou vždycky hlavní roli hrát peníze - přesně jaks to napsal.

Share this post


Link to post
Share on other sites

... a videli jste jak hluboky koleje jsou vyjety v pravym pruhu na jizni spojce u nas v Praze? Od Krce k Barandaku to zacina bejt fakt husty. Neni to tak davno co tyhle useky opravovali a uz je to zase v hajzlu.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.