Sign in to follow this  
Followers 0
Marci

klepanie ventilátoru

13 posts in this topic

Nazdar všetci. Poraďte. Pri zapnutej aut. klim. resp. aj pri režime ECO (307 SW) sa mi z palubovej dosky (pravdepodobne od ventilátoru) ozýva klepanie, ktoré vyzerá ako keby lopatky ventilátoru narážali na nejaký odpor. Možno to poznáte z detských čias keď sme si medzi špice kolesa na bicykli upevnovali tenký plast a ono to rapkalo. Ak zvýšim rýchlosť ventilátoru klepanie je rýchlejšie ak znížim je pomalšie a ozýva sa aj pri najpomalšom režime. Celkom mi to lezie na nervy. Poraďte mi čo je toho dôvodom. Ak ventiláciu úplne vypnem samozrejme to klepanie prestanie. Vopred ďakujem.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak zkus vetrak vyndat a podivat se na nej, jsou to jen tri TORX srouby

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

tak zkus vetrak vyndat a podivat se na nej, jsou to jen tri TORX srouby

Ako sa k nemu dostanem. Prosím poraď.

Share this post


Link to post
Share on other sites

vlezes pod palubku u nohou spolujezdce, asi budes muset odmontovat textilni dekl - bude prichycen nekolika plastovymi prichytkami do palubky a pod nim najdes ventilator

Share this post


Link to post
Share on other sites

Prosím o radu. Od včera mám ten istý problém. Išiel som omrknúť v akom stave je peľový filter a hned ako som to zložil začalo sa to správať presne tak , ako keby mi tam spadol nejaký list a drelo ho o lopatky. Bol som to teraz rozobrať podľa tohto návodu, ale pod tým filcovým krytom je predsa kastlík. A okrem toho podľa zvuku mi ten ventilátor vychádza presne za stredový tunel, za rádiom. Ak má niekto dobrú radu alebo foto, veľmi mi to pomôže. Nerád by som niečo odlomil pri blbej demontáži. Je tam predsa len dosť ozubení a pod. Vopred ďakujem

Share this post


Link to post
Share on other sites

No, nevim jak vy, ale já k větráku lezu od řidiče a né od spolujezdce. Je třeba sundat filc nad pedály, případně odmontovat sloupek řízení (jde to i bez toho) a napravo nahoře od plynového pedálu je takový černý jako klobouk přišroubovaný jedním (nebo žádným) vrutem. Ten se odšroubuje a pak se tím kloboukem pootočí (píšou ve směru hodinových ruček). Nezapomeň odpojit konektor. No a celej klobouk s motorem a radiálním ventilátorem prostě vyndáš.

Jinak, mně ten větrák teď po zimě začal trochu drnčet taky. Občas víc, občas míň, občas vůbec. Zatím na to kašlu.

Za další, ventilátor má odhadem 50 lopatek. Fakt ti to cvaká s takovou frekvencí? Imo to list nebude. Prostě motor má vůli (nebo je špatně vyvážená ta vrtule - jo fakt se vyvažujou!). Na čas to spraví vazelína, ale během krátké doby to budeš mít zpátky. Tady pomůže jen výměna. Toť můj názor na věc.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ďakujem za radu, skúsim ho vybrať. No neviem či je to list, ale jedno je isté, že mi to začalo robiť hneď potom ako som vybral a nasadil pelový filter a v drážkach toho filtra nejaké malé lístky boli. Dám vedieť ako som dopadol

Share this post


Link to post
Share on other sites

Takže ventilátor už je ticho, bol to hnusný list. Presne som sa držal postupu od Ticcina. Ale vybrať ho von z prístrojovky bola fakt makačka.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Čaute!

Ja keď dám vetrák na max. začne hovadsky drnčať (ako by mal vyskočiť z palubovky) a ešte jeden podobný problémik - keď brzdím na rýchlostnom stupni tiež mi začne niečo drnčať akokeby v palubovke a keď klesnú otáčky tak to prestane.

Tak a teraz buďte múdri.:myslim:myslim:myslim:myslim:D

Ďakujem za rady!:super

Share this post


Link to post
Share on other sites

To drnčanie vetráka na max otáčkach môže byť vôľa na púzdrach motorčeka. Stačí pár kvapiek oleja a na nejaký čas to prestane. Drnčanie pri bzdení motorom môže robiť temer čokoľvek v prístrojovke. Najčastejšie to býva tiahlo rýchlostnej páky ale určite nie jediné.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: pastorek

To drnčanie vetráka na max otáčkach môže byť vôľa na púzdrach motorčeka. Stačí pár kvapiek oleja a na nejaký čas to prestane. Drnčanie pri bzdení motorom môže robiť temer čokoľvek v prístrojovke. Najčastejšie to býva tiahlo rýchlostnej páky ale určite nie jediné.

Čo sa dá spraviť s tým tiahlom?:myslim

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: PEUGEOTIK307

Původně zaslal: pastorek

To drnčanie vetráka na max otáčkach môže byť vôľa na púzdrach motorčeka. Stačí pár kvapiek oleja a na nejaký čas to prestane. Drnčanie pri bzdení motorom môže robiť temer čokoľvek v prístrojovke. Najčastejšie to býva tiahlo rýchlostnej páky ale určite nie jediné.

Čo sa dá spraviť s tým tiahlom?:myslim

Podľa veku auta. Ak je skoro nové tak nič. Ak je staršie tak pozriť uloženie toho tiahla pri rýchlostnej páke a prechodku k motorovému priestoru. Prípadne či okolo nej niesú v tuneli nejaké voľné veci ako konektory a podobne. Prípadne ju obaliť molitanom alebo niečím podobným.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.