Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Peugeot 405 1.6 GLI


Steiner

Recommended Posts

Ahoj všichni.

Už delší dobu se na tyto stránky dívam a teprve dnes jsem se stal členem. Trochu ještě tápu, tak sorry za případné nedostatky :-) Jsme již několik let \"příznivci\" Pažoutů, tak se s váma podělím o své zkušenosti.

V 2/2001 koupena 405 1.6 GLI, r.v. 1991, tach. 142 tis.km. Základ výbava se šíbrem, mimochodem el. šíbr super věc. Předtím pouze Dacia,taky Francouz :-) Skok velikej. Velký, pohodlný auto, dobrej \"dělník\" se spoustou místa pro všechny. Kam se hrabe Octavia I., i v Combi, sedět vzadu utrpení :-( Ve své době předběhla 405-tka ostatní o několik let. Dnes tach. ca 185 tis. km, jezdí normálně na Vysočině vesnické jízdy. Pořád auto bez koroze, srovnejte s konkurencí - např. Felicia, Opel, Ford, Italové té doby i mírně pozdější. Podniknuto několik dlouhých zahr. cest - 3xFrancie, 1xBelgie, 1xokruh Německo, každá cesta ca 3-4 tis. km. Nikdy nás nezklamal, jen loni ve Francii - prasklé brzdové Fe potrubí :( S tím se nedalo jet, položeno potrubí nové z Cu, cenu obyčejné opravy nechtějte radši ani vědět :( (200 Euro, odtah 60,noc v F1 35).

OPRAVY A ZÁVADY: repase zadní nápravy

provedena v létě 2001, auto sedělo na zadku jak kačena, pravý kolo podražený. Repase provedena v Přerově v servisu Pjajčík, provedena super a od té doby bez problému. O jiné repasy jsem tehdy nevěděl. Náprava repasována vyndaná z auta na stolici, ne jak v Příbrami na autě narychlo horkou jehlou...Stála sice víc, tehdy ca 12 tis. Kč, z čehoč ca 1/2 byla za nápravnicu s čepama a tvrdokovem.Dali ji o jeden zub výše než z výroby. Perfektně drží, i teď po 5 letech. Nejsme žádní drobečci, i na zahr. cesty slušně naloženi. Repasoval jsem i druhou 405 TD, tu ale v PB, a tahle od Pjajčíka je udělaná myslím líp...

Samozřejmě další běžné závady odpovídající stáří auta - špatně fukční palivoměr, čidlo v chladiču, homokinetický kloub, jeho bačkory, svíčky atp. Nic ale zase tak hroznýho, co by se nedalo od podobného auta očekávat.

Topení - letos z jara začalo téci topení, samozřejmě těsněním. Teď už měněno na obou 405-tkách. Topení Behr koupeno nové, vyměnili sami, bezva práce... :( Dá se to ale udělat.

Spotřeba oleje: polosyntetika 10w-40, už od koupi \"papá\" olej v nemalé míře, už tehdy určitě 0.5 l/tis. km, moc jsem to ale nezkoumal... Motor dříve asi přehřátej, 2 válce mají špatněj tlak, olej se spaluje v motoru, dolů nic neteče. Ekologické auto! :) Dnes si vezme ca 1 l/tis. km. To je dost, nicméně i chytrá kniha údržbě Pažoutů říká, že spotřeba oleje přes 0,5 l na tis. km je normální. I známý, co znám, se 405 v benzinech různých obsahů lijou dost oleje. Poslední dobou lijem levnější olej, co seženem, klidně i minerál, ani se nestačí vyjet:) STK nadále legálně procházíme. Chtělo by to repasovat motor, ale to se už u tohodle krasavce moc nevyplatí... Za těch spoutu tisíc Kč, co by stála repase, koupíme při našem počtu ujetých km spoustu oleje :)

SPOTŘEBA: průměrná dlouhodobá kombinovaná je asi 7,5- 8,0l/100 km. Auto však někdy tahá i vleky, jezdí i krátké vzdálenosti a v zimě na Vysočině dostává ve sněhu fest zabrat, někdy funguje spíše jako sněhový pluh :-), v zimě je spotřeba se studeným motorem a stavu cest běžně kolem 9,0 l. Dlouhý štreky v létě do Západní Evropy jsme dělali ale kolem 6,5 l, což není špatný, samozřejmě při rozumné jízdě. Je však nutno připočítat ten olej :) V létě, bez vleků a při \"lehké\" noze se dá jezdit pod 7,5 l. Ono se jinak ani stejně nedá, těch 66 kW není na toto auto tak moc.

Celkové hodnocení: velmi slušné auto s typickýma nemocema Francouzů (např. zadní nápr.), které odvede ještě spoustu práce, pokud se k němu chováme slušně. To byste koukali, kolik jich ještě ve Francii jezdí, a to i 1. modelů 1988! Nabízí velký konfort a pohodlnou jízdy, hlavně na delší trasy. Kvalitou Zn karoserie vynikající. Jako drobnou nevýhodu hodnotím vyšší spotřebu oleje celkově u těchto aut a měkčí zadní nápravy, pro tyto auta typické. Určitě překonává většinu vrstevníků ostatních značek!

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...