Sign in to follow this  
Followers 0
Steiner

Peugeot 405 1.6 GLI

1 post in this topic

Ahoj všichni.

Už delší dobu se na tyto stránky dívam a teprve dnes jsem se stal členem. Trochu ještě tápu, tak sorry za případné nedostatky :-) Jsme již několik let \"příznivci\" Pažoutů, tak se s váma podělím o své zkušenosti.

V 2/2001 koupena 405 1.6 GLI, r.v. 1991, tach. 142 tis.km. Základ výbava se šíbrem, mimochodem el. šíbr super věc. Předtím pouze Dacia,taky Francouz :-) Skok velikej. Velký, pohodlný auto, dobrej \"dělník\" se spoustou místa pro všechny. Kam se hrabe Octavia I., i v Combi, sedět vzadu utrpení :-( Ve své době předběhla 405-tka ostatní o několik let. Dnes tach. ca 185 tis. km, jezdí normálně na Vysočině vesnické jízdy. Pořád auto bez koroze, srovnejte s konkurencí - např. Felicia, Opel, Ford, Italové té doby i mírně pozdější. Podniknuto několik dlouhých zahr. cest - 3xFrancie, 1xBelgie, 1xokruh Německo, každá cesta ca 3-4 tis. km. Nikdy nás nezklamal, jen loni ve Francii - prasklé brzdové Fe potrubí :( S tím se nedalo jet, položeno potrubí nové z Cu, cenu obyčejné opravy nechtějte radši ani vědět :( (200 Euro, odtah 60,noc v F1 35).

OPRAVY A ZÁVADY: repase zadní nápravy

provedena v létě 2001, auto sedělo na zadku jak kačena, pravý kolo podražený. Repase provedena v Přerově v servisu Pjajčík, provedena super a od té doby bez problému. O jiné repasy jsem tehdy nevěděl. Náprava repasována vyndaná z auta na stolici, ne jak v Příbrami na autě narychlo horkou jehlou...Stála sice víc, tehdy ca 12 tis. Kč, z čehoč ca 1/2 byla za nápravnicu s čepama a tvrdokovem.Dali ji o jeden zub výše než z výroby. Perfektně drží, i teď po 5 letech. Nejsme žádní drobečci, i na zahr. cesty slušně naloženi. Repasoval jsem i druhou 405 TD, tu ale v PB, a tahle od Pjajčíka je udělaná myslím líp...

Samozřejmě další běžné závady odpovídající stáří auta - špatně fukční palivoměr, čidlo v chladiču, homokinetický kloub, jeho bačkory, svíčky atp. Nic ale zase tak hroznýho, co by se nedalo od podobného auta očekávat.

Topení - letos z jara začalo téci topení, samozřejmě těsněním. Teď už měněno na obou 405-tkách. Topení Behr koupeno nové, vyměnili sami, bezva práce... :( Dá se to ale udělat.

Spotřeba oleje: polosyntetika 10w-40, už od koupi \"papá\" olej v nemalé míře, už tehdy určitě 0.5 l/tis. km, moc jsem to ale nezkoumal... Motor dříve asi přehřátej, 2 válce mají špatněj tlak, olej se spaluje v motoru, dolů nic neteče. Ekologické auto! :) Dnes si vezme ca 1 l/tis. km. To je dost, nicméně i chytrá kniha údržbě Pažoutů říká, že spotřeba oleje přes 0,5 l na tis. km je normální. I známý, co znám, se 405 v benzinech různých obsahů lijou dost oleje. Poslední dobou lijem levnější olej, co seženem, klidně i minerál, ani se nestačí vyjet:) STK nadále legálně procházíme. Chtělo by to repasovat motor, ale to se už u tohodle krasavce moc nevyplatí... Za těch spoutu tisíc Kč, co by stála repase, koupíme při našem počtu ujetých km spoustu oleje :)

SPOTŘEBA: průměrná dlouhodobá kombinovaná je asi 7,5- 8,0l/100 km. Auto však někdy tahá i vleky, jezdí i krátké vzdálenosti a v zimě na Vysočině dostává ve sněhu fest zabrat, někdy funguje spíše jako sněhový pluh :-), v zimě je spotřeba se studeným motorem a stavu cest běžně kolem 9,0 l. Dlouhý štreky v létě do Západní Evropy jsme dělali ale kolem 6,5 l, což není špatný, samozřejmě při rozumné jízdě. Je však nutno připočítat ten olej :) V létě, bez vleků a při \"lehké\" noze se dá jezdit pod 7,5 l. Ono se jinak ani stejně nedá, těch 66 kW není na toto auto tak moc.

Celkové hodnocení: velmi slušné auto s typickýma nemocema Francouzů (např. zadní nápr.), které odvede ještě spoustu práce, pokud se k němu chováme slušně. To byste koukali, kolik jich ještě ve Francii jezdí, a to i 1. modelů 1988! Nabízí velký konfort a pohodlnou jízdy, hlavně na delší trasy. Kvalitou Zn karoserie vynikající. Jako drobnou nevýhodu hodnotím vyšší spotřebu oleje celkově u těchto aut a měkčí zadní nápravy, pro tyto auta typické. Určitě překonává většinu vrstevníků ostatních značek!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.