slanskym

vstřikovací čerpadlo P205 1,8 Diesel

19 posts in this topic

Názdárek lidi, potřebuji poradit. Na mé P205 (1,8 Diesel), jsem si včera všiml, že mám pod čerpadlem na motoru naftu, oroseny až mokry od nafty (koukal jsem na čerpadlo ze všech stran - z horni strany suchý, ani z obouch boků čerpadla známka po průsaku nafty) To čerpadlo je Bosch, myslím si že je to někde dole na čerpadle, ještě před trubkama ke vstřikovacím tryskám (můj názor).

Auto jede bez sebemenších problémů, starty OK (nadrc), volnoběch OK, na dálnici bez problému 150km/h, skoro vůbec nekouří, žere tak kolem 5,3l na 100km, na tachometru je číslo 150 000km (nedá se tomu asi moc věřit ;) ). Ale bral jsem to auto od chlápka který s tím jezdil pouze o vikendech nakupovat a jednou do roka na dovolenou. Auto je z 86 roku.

Nevíte co by to mohlo být s tím čerpadlem?

Napiště díky, Michal

Share this post


Link to post
Share on other sites

vypadá to na přetěsnění čerpadla.Nechal jsem to dělat letos na jaře a stálo to kolem 5 tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

no je to divny taky mi chcalo docela dost a pak najednou samo prestalo rikam zaplat pambuh za to pac dat 5 klacku za repasi to je skoro vic nez za cely auto

Share this post


Link to post
Share on other sites

myslel jsem, že to třeba přestane tect, ale připadá mi to, že to teče víc a víc, takže se pustím do opravy, nebo spíš teda nechám to někde opravit

Nevíte nahodou, kdo to opravuje někde v blízkosti Olomouce, prosím napiště a kolik to tak může stát? , někdo píše, že to stojí 5tis. a někdo zas 2 a 2,5tis.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud je to Bosch, tak okolo 2tis, a pokud to teče ze spoje hliníkového bloku čerpadla s tou ocelovou částí, ze které vystupují trubky ke vstřikům, tak je to hlavní O-kroužek.

V Olomouci neporadím, věděl bych v Praze... ale obecně každý, kdo dělá tehle stará čerpadla, těch servisů na to je dost.

P.S. pokud nebyly dělané rozvody, je to vítaná příležitost jak udělat všechno při jednom, a pokud dělané byly, tak bych vyndal samotné čerpadlo bez povolení a rozhození rozvodů - čerpadláři to stejně stačí bez kola, on to kolo k ničemu nepotřebuje.

[upravil dne 7/26/06 oddie]

Share this post


Link to post
Share on other sites

jak je to vážný, když teče to čerpadlo, potřebuji jet o víkendu tak cca. 300km pryč a do té doby to nestihnu opravit, tak by mě zajímalo zda se to může nějak po.... během cesty.

na autě už nebyly rozvody dělaný cca. 60 - 70tis. km, takže by to asi chtělo taky, že? nebo to ještě stačí? díval jsem se na řemen a není vůbec popraskaný ani odřený, vypadá celkem OK

Share this post


Link to post
Share on other sites

to čerpadlo je BOSCH a vypadá to oddie, že to skutečně teče mezi blokem čerpadla a tou ocelovou části s těma trubkama, takže O-kroužek.

myslíš, že by to pak byla cena za tu opravu cca.2tis Kč?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud by už byl řemen viditelně popraskaný, tak nedoporučuju vůbec ani sahat na startér.

Tu opravu už jsem psal, že by měla být cca 2tis - za samotné to čerpadlo, pokud se do toho budou dělat rozvody, tak plus to. Pokud ne, tak plus demontáž/montáž čerpadla, pokud si to neuděláš sám.

Pokud s tím pojedeš, a poteče to, může se ti stát, že budeš úplně hořet nadšením - případně jen hořet... Pokud to skutečně souvisle teče čůrkem, tak bych s tím nikam nejel.

Share this post


Link to post
Share on other sites

čůrkem to teda zatim neteče, je vždy mokry blok motoru od nafty, ale v žádným připadě to neteče tak, že bych vždy měl pod autem louži

no vidím to tak, že co nejdřív mířím do servisu BOSCH a při nejlepším vypláznu 2tis., zjístil jsem že opravy čerpadel dělá u Olomouce firma http://www.pas-zabreh.cz

kolik tak stojí rozvody na P205 1,8XRD?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky jsem to řešil u XMka. Jenom to prosakovalo ale vetšinou to teče za jízdy.

Přetěsnění + seřízení kolem 3.000.- a technik mi řekl , že čerpadlo je OK a nepotřebuje repas. Jinak bych nechal udělat celý repas. Víš jak to chodí, přetěsní a pose** se to jinde.

Ten PAS vypadá dobře, mají tam mašiny na čerpadla. Tak ať ti to otestují pořádně.

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak jsem volal do servisu BOSCH v Zábřehu na Moravě, kde se věnují opravám těchto čerpadel, zjístil jsem že mě ta oprava příjde tak cca. na 5tis., ale myslím si že to udělají důkladně, mají na to speciální mašiny

říkaly, že montáž a demontáž čerpadla z auta + rozebrání čerpadla cca. 3000,- , práce na čerpadle + testy cca.1500,- , a 500,- materiál = o 5000,- Kč chudší, ale co se dá dělat s tekoucím čerpadlem se jezdit prostě nedá:(

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hm. Před dvěma lety jsem platil u Křížka 1.800,- s daní a papírem, s tím že jsem si tam donesl holé čerpadlo, takže pouze přetěsnění a nastavení na stolici. A materiál z toho byl skoro 800,-. Fakt je, že to trvalo dva tejdny, než se k tomu dostali, neb to nebylo urgency a nestrašilo jim tam celé auto... to ce dělaj celé a věci pro servisy maj přednost.

U Pejchara dtto stálo 2.500,-. Holt firma od firmy. Pro srovnání, Delphi Diesel Servis si za totéž na čerpadlo Lucas řekl 5.900,- bez daně, takže milý tekoucí Lucas rovnou letěl volným obloučkem do kontejneru...

Share this post


Link to post
Share on other sites

potřeboval bych ještě vědět, když už se pustím do opravy toho čerpdla, koli stojí nový rozvody (řemen + kladky), přece jenom už se blížím k hranici 80tis. km na tom řemenu, taK to nechám vyměnit taky

a jak je to s těma kladkama a voním čepadlem při výměně rozvodů, někde jsem četl, že je to lepší vyměnit taky, co je na tom pravdy?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kvalitní sada rozvodů cca 3.500,-, vodní pumpa necelých 1.500,-, k tomu je dobré nechat udělat vůle ventilů, když už se do toho leze, gufero vačky nějaká ta stovka a případně i gufera ventilů, ať to je všechno v cajku. Plus práce... celé to vychází +- kolem 8tis. Pokud to někdo dělá výrazně levněji, tak nedělá vše popsané...

Share this post


Link to post
Share on other sites

s těma rozvodama počítam na 100%, s tou cenou kolem 3500,- jsem tak počítal,

myslíš že ta vodní pumpa je nutná?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vodni pumpa samozrejme nutna neni, ale je vice nez vhodne ji vymenit, kdyz ji nevymenis tak ti muze exnout a to se nevyplati riskovat.

Jinak na dvore mi lezi motor 1.8 diesel i s cerpadlem, motor ma horsi tlaky ale jede. prodal bych to cely za 3000 kc. Jinak na cerpadle tesne pred vymenou motoru jsem si nechal menit naky tesneni za 1500kc, cerpadlo je ok netece nic.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.