Přejít na obsah
  • Aktuální cíle darů

Vialle - LPG


francie

Recommended Posts

Peugeot 1,8,dovoz Holansko,LPG Vialle LPI namontováno 1997,

Závada jak se začala projevovat:

Po 10 minutách jízdy jsem přepnul na plyn auto po přechodu zcela se zastavilo. Po zjištění, že se spálila pojistka 15A v motorovém prostoru ,která je druhá od pohledu spolujezce - pohání asi čerpadlo v nádrži.Po výměně vše začalo pracovat v normálu( nikdy více se už nespalila) Ale když se auto zahřalo na provozní teplotu tak se začalo dusit až někdy chcípne.Po vyřazení a natůrovaní se to někdy schopí a jede to normálně, ale ne dlouho.Spíše se to projevuje při vyšší rychlosti a když je auto zahřate ,při studeném ne.Při zastavení jsem zkusil mít se šlápnutý plyn a otáčky držel 2 minuty na 4500 ot/min, to se nikdy nic neprojevilo.

Auto bylo před 2 tydny na tech. kontrole při emisích zjistili že při plynu to docela více \"smrdí\".

Čerpadlo bzučí a vypína bez známek nějakého zvýšení hluku nebo zadrhávání.

Vyčistil jsem filtr, který je namontován na nádrži.Ten byl záprášen jako kdyby se tam dostal písek ,žádný mazut nebo kovové šponky.Potom u motoru asi je to redukční ventil, ten byl čistý, pružina funkční.( všude se nacházel plyn)

vyměnil jsem svíčky. stále stejna zavada.

je zajimave vše se začne dit pozahřatí

chlapy každa rada se ctí

díky předem

[upravil dne 17.7.06 francie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

To mi delala mrska taky ( 306 1.4 ) pri vetsi rychlosti se to zacalo dusit, a obcas si taky kvalitne strelila do sani, kdyz jsem vymenil svicky a kabely, a taky oddelal natrubek sani vzduchu co sel od predni masky problem zmizel.

A jestli si myslis, ze ti nekde utika plyn, nejlepsi je zajit na revizi a tam ti to \"ocichaji\", stejne by jsi to mel minimalne jednou rocne nebo co 10tkm absolvovat.

Joo, a zkontroluj si nadrz, ze kteryho je roku, ma zivotnost 10 let, pak se musi vymenit :papa

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Mě to dělalo něco podobného (i když tam nebyla taková závislost na teplotě motoru) a bylo to fakt to čerpadlo. Jeho repas za 12 500 je ještě dobrá cena, ale doopravdy bacha na životnost nádrže. Podle mne není 10 let ale myslím jen 7, na deset let byly až novější typy (nevím úplně přesně). Potom musíš vyměnit nádrž a mě trvdili že i s čerpadlem.

BTW - mě se o to starali v Prostějově Fedor auto (doporučuji, velmi solidní a umí) a tam teda říkali, že ten repas čerpadla nedoporučují, ono jsou tam slušný tlaky a věř nějaké opravě.

Potom mě ještě napadá, že můžeš mít problém ve vstřikách, ony s ohledem taky na ten velký tlak vstřikovaného plynu ještě v kapalné fázi nevydrží věčně. Bohužel jsou dost drahé.

Mě se problémy kupily tak dlouho až jsem to vyhodil a namontoval nový (a asi nejsem sám).

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: snowboy

...Joo, a zkontroluj si nadrz, ze kteryho je roku, ma zivotnost 10 let, pak se musi vymenit :papa

Jenom poznámka k té životnosti, ve vyhlášce 341/2002 Sb. je uvedeno - 49. Pokud výrobce nádrže nestanoví jinak, je životnost nádrže na LPG 10 let a nádrže nebo lahve na CNG 15 let.

Takže bych si možná ověřil tu životnost přímo u výrobce, firmy co tu LPG montují by toho mohli klidně zneužít a do papírů prostě napsat životnost nádrže 10let, aby měli další kšeft.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: francie

tak to vypada že to teplotou chlapy neni proste po 10 min vyjedu nejaky plyn co se vždy jeste dostane do hadic.

a jak vime rozvod je velky pod autem.

jak vubec vypustim plyn z nadrže?

diky zakaždy napad.

No, pokud máš to klasický Vialle co se hromadně montovalo do 406 v holandsku (cca rok 1997), tak určitě nevyjíždíš plyn z hadic. Ono to zařízení totiž funguje úplně jinak než všechny ostatní. Chybí mu směšovač (který standardně převede LPG do plynného skupenství) a plyn dávkuje v kapalném stavu až do sání. Když to funguje, je to super - malá spotřeba, zplynění ve válci zapříčiní jeho ochlazení a tím i perfektní výkon. Toto celé ale vyžaduje držet LPG až do vstřiků pod velkým tlakem a to právě zabezpečuje vysokotlaké čerpadlo v nádrži. Protože nemáme úplně čisté LPG jak v holandsku (prý), tak se to čerpadlo kazí těmi nečistotami a odchází (já myslím, že mu spíš prostě dojde životnost).

Takže nějaký zbytek plynu v trubkách bez tlaku je ti k ničemu, na to to nepojede. Mě jak čerpadlo začalo blbnout, tak to jelo jakokdybi na tři válce, někdy vůbec, někdy se to časem ještě roztočilo, někdy se zastavilo v průběhu jízdy, prostě různě. S ohledem na ty vysoké tlaky a elektriku v čerpadle a LPG mě od rozdělávání nádrže všichni striktně odrazovali (prý pokud nejsem sebevrah ... ).

Co se týká té životnosti nádrže - já jsem měl datum expirace vyražený přímo na nádrži (pod tím hliníkovým víkem chyceným bakelitovým kolečkem) a tudíž se na to nevztahovala vyhlášková lhůta 10 let, nevím, proč ty by jsi to měl jinak, pokud máš toto popisované Vialle. Už si to přesně nepamatuju, montované to bylo asi 97-98, nádrž procházela 2004, takže životnost cca 7 let.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Původně zaslal: Honzin

Protože nemáme úplně čisté LPG jak v holandsku (prý), tak se to čerpadlo kazí těmi nečistotami ...

Jaký mají plyn v Holandsku netuším, ale u nás to je opravdu hrůza. Bejvalka měla Š120, kterou jsem nechal přestavět na LPG v roce cca 1994. Jezdila cca 2 roky a pak stála v garáži. Po letech (cca 8) jsem ji z garáže zase vytáhnul, zprovoznil a odvezl do montážnické firmy na kontrolu a seřízení. Tam koukali, jak je všechno čisté :D Bylo to proto, že tenkrát bylo LPG za cca 7,--Kč a mnohem, mnohem kvalitnější.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Honzo je to uplne presne jak popisuješ.

Dnes jsem vypustil plyn.Odpojil jsem hadičku mezi el.ventilem a filtrem.Na hadičku jsem napojil hadici a na el.ventil jsem napojil 12V. Mel jsi videt ten hukot jak tekl plyn a foukal.

Otevřel jsem nadrž a mam čerpadlo. Zatim to vypada že tam je krokovy motor.Cele to pravdepodobne funguje že je zapojen na 12V a zaroven ho řidi řidici jednotka ktera reguluje otačky.Zavada vypada že odešel tranzistor .takže čerpadlo se nekdy neroztoči protože se dostane do polohy kde nefuguje jedna s civek.Je to jako kdyby byl motor třífazovy a šel na dve faze.

zatim to vypada že nas pekne tahaji v GEŘE za nos. cely repas je vymenit jehlove ložisko a olej.

Budu dale informovat jak pokračuji.

Všechno jde nejak opravit jdyt jsme jeste stale ČEŠI.

[upravil dne 26.7.06 francie]

[upravil dne 26.7.06 francie]

[upravil dne 26.7.06 francie]

post-0-14109594731286_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

tak dalši poznatky

je to membranove čerpadlo ktere vyvine kolem 5atm.

takže stači membranove řerpadlo ktere ale bude stale behat bez řidici jednotky a co ne přepusti redukčni ventil bude se vracet zpet do nadrže tak to prace.

Puvodne je ze čerpadlo beži na male otačky kdy přidas tak se rozbehne rychleji a to prave nedela proto to jede jen na volnobežne otačky.Ceý problem je v regulaci motoru.Když ji vynecham a necham bežet naplne otačky bez řididici jednotky ktera ale ridi vstřiky a redukčni ventil tak to jede.A oprava membran je zapar kaček.

obrazek redukčni ventil s čidlem pro tlak kdy to otevře ke vstřikum.

mimochodem už jsem videl čerpadlo mimo na dobu vedou knemu pouze dve trubky a regulace je venku snadno opravitelne za provozu.

tak zati zdar v tom vedru.

[upravil dne 28.7.06 francie]

[upravil dne 28.7.06 francie]

post-0-14109594733131_thumb.jpg

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

už pumpa vacha

je to strasne primitivni hlavne když vypadne 15A pojistka už ji tam nedavat .Zbytečne potom problemy.

GERA jsou pekni podvodnici.

vse se da opravit docela levně

Gera dela repas za 15000Kč

zde odkaz kdo umi opravit elektroniku čerpadla

p.Limburský goujet@seznam.cz

david - plzen

[upravil dne 31.8.06 francie]

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

  • O 9 let později...

Oživím kostlivce.

Má tady někdo zkušenosti s opravou Vialle čerpadla? Co jsem našel různě na netu, tak by to snad mohlo jít provést. Ale rád bych pochytil ještě nějaké rozumy, pokud to už někdo dělal, nebo má odkaz na nějakou opravu. A do servisu s tím asi nepojedu, to by se mi asi nevyplatilo. Jedině na demontáž z auta, ať to nevozím zbytečně v kufru.

Odkaz ke komentáři
Sdílet na ostatní stránky

Zúčastnit se diskuse

Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.

Návštěvník
Odpovědět na toto téma...

×   Byl vložen obsah s formátováním.   Restore formatting

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Kdo si právě prohlíží tuto stránku   0 registrovaných uživatelů

    • Žádný registrovaný uživatel si neprohlíží tuto stránku
×
×
  • Vytvořit...