Sign in to follow this  
Followers 0
Harry

Naco si dát pozor při koupi 406??

18 posts in this topic

Kluci a holky poraďte na co si dát majzla při koupi 406.Který motor bych měl schánět (nevadí mi benzín),spíše mi jde o spolehlivost... :-) Předem díky za informace

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nebral bych 1,9 TD .... bohužel z vlastní zkušenosti, ale jinak jsem za cca 30 000 km neobjevil nic jiného na co dávat pozor.

Jo a ještě bych určitě nebral 1,9 TD bez intercooleru (je sice docela ojedinělé na něj v Čechách narazit, ale pár jich tady je) ten motor je hrozně slabý.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Karle co je na 1.9td špatnýho? ja měl zato že v této kombinaci to je super vozejk hlavně kombík :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taky nevim proc nebrat 1.9TD.....pravda je linejsi nez 405ka, ale bylo mi receno, ze klsika je klasika. Pry kdyz se podela vstrik u HDI, tak je to pekna palka:( Zamyslel se nekdo jak na tom budou HDIcka, az tady budou jezdit deset let stare kousky?

S temi 406kami bez IC s Karlem souhlasim. Dovazeji se z Holanska a ty jsou opravdu lini lenosi....;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud jezdí tak je to samozřejmě super, ale vzhledem k tomu, že už 3 týdny mám auto odstavené v Ďáblicích a motor v několika krabicích o 40 km dále ..... tak na tom už nic super nevidím :(

Začal klepat motor a příčina: vylágrované ojniční ložisko + chycená ojnice a klikovka. Ve firmě, kde mi brousí klikovku, prý tyto motory od PSA se stejnou závadou dělají dva do měsíce ..??

Na vrakovišti je motor 1,9 TD k nesehnání. Seženeš 2.1, HDI, benzíny, ale 1,9 TD prostě nejsou. Proč asi??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak ti teda pekne dekuju......to se teda mam na co tesit:(;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já tě nechtěl tolik vystrašit, třeba to je jenom náhoda, třeba jsem jenom trefil na špatný kus. Ale těch náhod je u tohoto typu motoru zbytečně moc.

Vím o dalším dvou lidech (a jsou to žijíci bytosti a ne žádné jedna paní povídala), kterým vypadla vstřikovací komůrka z hlavy do válce. Před touto závadou mě varoval i můj dvorní mechanik.

A občas v annonci najdeš na prodej nebouranou 406 bez motoru, a pochopitelně tam má být 1,9 TD.

Share this post


Link to post
Share on other sites

U 1,9TD je nejvíc závad proto, že jich taky zdaleka nejvíc jezdí. Nejen ve 406-kách, ale i ve 405-kách a citrónech, a taky jsou dost časté snahy nacpat to 205, 309 apod, proto je o ty motory takový zájem. Já bych si auto s 1,9TD koupil celkem klidně - i když samozřejmě té 406-ce 2,1TD sluší trochu víc.

Mnohem častější závada u těchto TD, než lízlé ložisko na klice, je ale prasklá hlava - důsledek toho, že motoru někdo šlapal zastudena na krk, na to jsou tyhle motory dost háklivé. Ostatně, o jednom 1,9TD motoru s touhle závadou bych taky věděl...

Nebouranou 406 bez motoru jsem teda ještě v inzerátech neviděl. Za kolikpak se tak prodává? Za nějaký super peníz bych klidně vzal, motor se vždycky nějakej najde...

Share this post


Link to post
Share on other sites

a jak je to s těma benzíňákama?Mám přístup k benzínu :-)) Jinak nápravy ap. se už tak neserou jako u 205/405 ? Na obou autech je mám již nové :-( a nechtěl bych to samé hned dělat na 406..mě se 406 líbí a navíc není moc drahá (jetá) nové auto nechci...

Share this post


Link to post
Share on other sites

To oddie: o jedné momentálně bez motoru bych věděl - mojí :):):) začínám šilhat po nějaké HDI.

Nevím jak teď, ale před cca rokem jsem během 3 měsíčního shánění svojí 406 narazil na 2 bez motoru. V Annonci byly šikovně ukryté v rubrice díly: \"koupím motor nebo prodám auto bez ...\"

Jo a motor 1,9 TD 405 a 406 nejsou až tak úplně totožné.

To Harry: kamarád má tuším 1.8 něco okolo 100 koní a je s ní spokojen. Spotřeba 7-8 l mimo město.

Co se týče náprav a ostatního, tak zatím to auto nemám tak dlouho abych mohl srovnávat co vydrží. Nicméně ty nápravy jsou uplně jiné než ve starších Peugeotech, tak můžeme doufat, že budou lepší.

Share this post


Link to post
Share on other sites

k tem TD - ja po nich taky koukal - jsou to ty z 96 a 97, ze jo, ale to se snad vubec neprodava - neni nahodou ten TD trosku silnejsi nez novejsi a tedy ekologictejsi HDI?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co jsem se koukal na info Peugeotu tak HDi do 406 mají výkony 90k a 110 k. Ta 1.9 TD má myslím výkon taky 90 k (když tak mě někdo opravte jestli se pletu). No taky bych bral radši do mojí 306 silnější TDI, ale když se zrovna naskytlo tohle auto. Ta 1.9 non-turbo (51 kW) taky jede celkem slušně, ale musí se jí dát trochu času :D

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak HDI mě naopak vůbec neláká. Pochybuju, že bude mechanicky spolehlivější, než ty starší TD. Zato má navíc elektroniku, která se časem bude sypat, a to bude pro akorát pro zlost...

Share this post


Link to post
Share on other sites

tak v inzerátech na tipcars mají 97 nebo i 100kW 406...máte někdo s těmito motory zkušenosti? Na ty HDI asi fakt nemá cenu pokukovat.znám několik lidí co je mají a jsou dost nasraní,každou chvíli jim seřizují nebo mění nějaké čidla a prý to nic moc nejede :-((( S benzínem právě neznám nikoho,takže nevím jak se serou ty...

Share this post


Link to post
Share on other sites

Doporučuju 2,1 tD 12 V. Mám ji v 605 (která bude podstatně těžší než 406) a je to opravdu tryskáč. Spotřeba 7, když se snažím tak i 5,9 a když se snažím opačně, tak 9, což je strop.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já osobně bych do 406 šel, je to přeci už jen generačně někde jinde, než ty naše vozejčky, kamárád jí má v TD a bez problémů !!!:cool:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.