Sign in to follow this  
Followers 0
Xander Cage

problém s dobíjením

18 posts in this topic

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Share this post


Link to post
Share on other sites

relatko dobijeni ? neco takoveho se snad nepouzivalo uz ani ve starych 120ckach...kdyz uz tak regulator napeti.....

vsechno je soucasti alternatoru...jednoducha rada: vymontovat a nechat zrepasovat..provedou kontrolu a vymenu loziska, regulatoru a uhliku, anebo samodomo :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xander Cage

Zdravím všechny,

mám problém s dobíjením, když zapnu klíček, tak se rožnou kontrolky mazaní a STOPka a rožne se i kontrolka dobíjení ale hodně slabě, ale svítí slabě i po nastartování ale auto nedobíjí, nemám to sice možnost změřit, ale když jsem odpojil baterku, auto zdechlo, a to i když jsem to odpojoval v otáčkách. Začalo to dělat celkem z ničeho nic, čím to může být? Relé? Alternátor? Děkuji za jakoukoliv pomoc

Zkus obvod na buzení - kontrolka dobíjení, přes tu žárovku je buzeno vinutí alternátoru a při nějakém (např. přechodovém) odporu (špatný kontakt) se vinutí nenabudí dostatečně a alternátor nedává proud. Na tom slabším kabílku (odpojeném - očko, matička desítka) na zadním čele alternátoru musíš po zapnutí klíčku naměřit stejné napětí, jako na aku. Jinak, pokud si dělal to co píšeš, tak bude chtít alternátor vyndat a zkontrolovat diodový můstek v něm, protože to co se rozhodně NESMÍ je odpojovat alternátor od baterie za chodu motoru (platí i obráceně - tvůj případ). Po odpojení se vlivem přerušení obvodu sníží proud (A), což má za následek prudký nárůst napětí (V - Ohmův zákon) na diodách a jejich průraz, tedy \"odchod\", ale pokud nebyl alternátor buzen, tak to mohly přežít. IMHO, pokud jsi tak \"vybaven\" jak píšeš, bude lepší se obrátit na autoelektrikáře (chce to min. voltmetr a dimenzovaný indukční ampérmetr). Jinak alternátory z principu své konstrukce mají jenom napěťový regulátor, který je zamontován taky v zadním čele alternátoru a zároveň nese uhlíky. Proudová relé se používají pouze u dynam.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vyřešeno, koupen nový alternátor. Ten starý byl úplně v prd..., stálo by to dost peněz a furt by to byla stará potvora, tak jsem koupil nový, kamarád mi ho sehnal za 4200,-

Share this post


Link to post
Share on other sites

To je fajná cena za novej.

Sem si říkal že to bude asi altík.

Mě to takhle blblo když sem vyndal palubku a jezdil bez ní :nevim

Share this post


Link to post
Share on other sites

trosku moc za novy, i kdyz ja dal za repas 2000,- idealni by byl starsi tak za litr no :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xander Cage

Vyřešeno, koupen nový alternátor. Ten starý byl úplně v prd...,

Vsadil bych se, že to na začátku byla prkotina za půl darma a že odchod altíku do věčných lovišť urychlilo tvé \"bádání\", viz můj příspěvek nahoře. No nic, je po problému. :super

Share this post


Link to post
Share on other sites

No ne, prej byl vevnitř dost vyběhanej a že to taky dělá, že na autě není spodní kryt motoru, takže do něj valí i dost vody, že se to prej nezdá, ale i to moc nepřidá. no a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi. Já koupil originál Valeo, 80 A a spokojenost, normální pultová cena prej okolo 6500

Share this post


Link to post
Share on other sites

to bud rad ze te stal jen 4200,me stoji novej 9500 po sleve :(.ale udelal jsem repasi,

novej kolektor a loziska a s praci me vysel na 2200 :) mam 120A

Share this post


Link to post
Share on other sites

120A ? ten vzals kde ? Co ja vim, tak 605 mely pouze 70A a 80A verzi podle vybavy..nebo zeby novejsi modely mely jinaci ? :) kazdopadne uz hlavne ze ti fici..ja mam jeste origo altik repasnuty, najeto 285tisic, bez krytu motoru a nyni slape uz rok po repasi v pohode

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Xander Cage

...a repase alternátory bych už nikdy nechtěl, mám s tím pouze špatné zkušenosti, pár už jsem jich takhle koupil a nic nevydrželi.

Ono v tom alternátoru toho není moc, co se provozem opotřebovává. Ložiska, uhlíky, kolektor, možná extrémním vnějším vlivem vinutí, nebo napěťový regulátor (pokusy s el. instalací, zkraty apod. Ten vliv vlhkosti bych neviděl tak velký, neuvažujeme-li brodění.Zbytek jsou jen odlitky. A pokud je repase udělaná dobře, máš šanci na dlouhou životnost za půl ceny, i když ta tvoje byla fakt hezká.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já nevím, mě to tak řekli v tom servisu, co a jak s tím altíkem, a ne aby mi vnutili nový, to ne, to jsem jim říkal hned, že bych ho mohl mít jinde za jiný peníze, byl to dobrej mechanik a stál jsem si přímo u toho, když to rozdělával. No ten altík má taky přes 280 000 a prostě klekl, měl na to práva, necht je mu půda lehká....

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: detrhomer

to rimmer: mam 120 A jsou i vetsi koukni do benexu je i 150A :)

ja vim, do aut se davaji az 200A ..ale prijde mi divne jestli je to teda origo, ze ma tolik...no co uz :) aspon se ti tam altik neupoti a vicemene se flaka i kdyz vsecko zapnes :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

já mám auto v plné výbavě samá elektrika a to je spotřeba a ten 120A je tam z výroby. :) ta 2,1 kerou mi čmajzli ta toho tolik neměla,ale musím se modlit,aby se mi nepodělala elektrika,jinak si hodím mašli,to je hotová elektrárna :))

Share this post


Link to post
Share on other sites

Co to je auto plne elektriky :)))))))) ktera 605 neni...navic tam oproti beznym vybavam muzes mit elektricky vyhrivane sedadla...tot tak vse :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

mas pravdu :) 605 je pojizdna elektrarna,ja jen ze oproti te predesle co jsem mel,tahle ma ty vyhrivane sedacky,el.stavitelne a vsechny okna,ta predtim mela jen predek.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.