pavex Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 Rad by som vymenil olej v prevodovke, ale neviem ako sa k tomu dostat. 1. Kde je vypustaci srob? 2. Kadial sa tam nalieva novy? 3. Ake mnozstvo pri vymene? 4. Aku znacku, typ? 5. Po kolko km sa odporuca vymena? Mam C. Evasion (P806) 2,0HDi Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
raa Odesláno 14. červenec 2006 Sdílet Odesláno 14. červenec 2006 nic ve zlem, ale neni rozumnejsi vzhledem ke stavu tvych vstupnich znalosti nechat si to udelat v servisu? Financne to vyjde nastejno, protoze v servisu ti tam daji sudovy olej za lepsi cenu nez koupis sam v litrovkach... navic nebudes resit ekologickou likvidaci oleje a ani se neumazes Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavex Odesláno 17. červenec 2006 Autor Sdílet Odesláno 17. červenec 2006 Samozrejme by to bolo jednoduchsie a pohodlnejsie dat si vymenit olej v prevodovke v servise, ALE rad viem co a kde v aute mam. Kedze nemam ziadnu literaturu (okrem prirucky na pouzivanie) tak sa pytam tu. V predchadzajucich autach som si naplne vzdy menil sam, tak preto sa o to zaujimam. A mysliss, ze olej zo suda je kvalitnejsi ako ten z plastovej 1-4l flase? Skor by som sa obaval, ze mi tam namiesto toho co bude nauctovany naleju nejaky lacnejsi. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JKosta Odesláno 17. červenec 2006 Sdílet Odesláno 17. červenec 2006 Vypouštěcí šroub je zespodu na převodovce. Olej se tam dává (alespoň pokud vím) z levého předního podběhu. Pokud není auto na zvedáku, tak je třeba ho dát na hever, sundat kolo a plastové kryty v podběhu. Z boku na převodovce je potom plnící otvor, který má zátku se čtyřhrannou dírou. Velikost čtyřhranu je shodou okolností stejná jako obyčejná klika od dveří. Ale pozor na olej. Peugeoty používají v převodovkách zváštní kovy, (asi mlibden?) které vyžadují speciální olej. Jinak hrozí koroze a vyšší opotřebení. Je třeba si najít v katalogu kompaktibilní olej k danému vozu. Správné náplně jsou také popsány v manuálu k vozu. Plní se pomocí olejového lisu nebo pumpičky. Pokud nezjistíš přesný objem náplně, musíš najít ze zadu na převodovce hladinový šroubek a vyšroubovat ho. Až začne olej vytékat, je plná. Přesný objem neznám, ale asi si ho budu taky muset zjistit. Nechal jsem si olej vyměnit, ale nejsem si jist, že byl použit správný olej ani množství. Raději si ho vyměním sám. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
pavex Odesláno 10. srpen 2006 Autor Sdílet Odesláno 10. srpen 2006 podarilo sa vam zistit kolko prevodoveho oleja treba pri vymene? a ako je to so znaskou toho SPECIALNEHO oleja? Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Karel Odesláno 10. srpen 2006 Sdílet Odesláno 10. srpen 2006 tradičně 2 litry a oil SAE 75W/80 Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubor Odesláno 8. září 2008 Sdílet Odesláno 8. září 2008 Chystam se na vymenu oleje v prevodovce. Muzete nekdo zkouknout fotky jestli jsou to ty spravne srouby? Kontrolni sroub se mi zda hodne nizko. Napousteci: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubor Odesláno 8. září 2008 Sdílet Odesláno 8. září 2008 Kontrolni: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubor Odesláno 8. září 2008 Sdílet Odesláno 8. září 2008 Vypousteci: Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
lubor Odesláno 5. říjen 2008 Sdílet Odesláno 5. říjen 2008 Bylo to tak, jak jsem se domnival. Jenom pod tim napoustecim plastovym! sroubem je tesnici ventil vzepreny pruzinou, takze pro plneni pres tento otvor je treba nejaky pripravek. Plnil jsem to nakonec pres diru pro kontrolni sroub. Cca 1.8l. Vysledek - zmizely nektere pazvuky, kvalty tam urcite lepe padaji (prevodovka ma cca 250tkm). Stary olej byl tmavsi, ale nijak moc, ale smrdel vyjetinou. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
adraj Odesláno 21. prosinec 2008 Sdílet Odesláno 21. prosinec 2008 je to sice starší,ale taky se zeptám. Na to nikdo pavexovi neodpověděl a mě by to taktéž zajímalo,jestli jsem něco neprošvihl. Takže nevíte někdo po kolika cca kilometrech by se měl měnit olej v té převodovce? Jestli se teda musí měnit. Díky Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Kubis Odesláno 22. prosinec 2008 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2008 Ahoj,nechal jsem si ho vyměnit při příležitosti výměny rozvodového řemene,v účtu je napsán jako TAF-X převodový á 500.-\\litr.Má mít prý životnost sto tisíc a vypouštění a napouštění se prý provádí přes vyndaný tachometrový náhon (jak jsem koupil - prodávám).Já doma moc možností na svépomoc nemám - škodovky jsem ale běžně dělal doma vše,i výměny motoru nebo spojky.V dnešní době při rychlém tempu života radši nějaký ten groš přidám a nechám to udělat hochům,co na to mají,i vercajk.P806 [upravil dne 22.12.08 Kubis] Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
MatrixChose Odesláno 22. prosinec 2008 Sdílet Odesláno 22. prosinec 2008 Já měnil olej dyž se dělala spojka a jinak bych ho tam klidně 120 000 km nechal. Jinak se dá krásně nalévat přes spínač světla zpátečky - bývá krásně navrchu Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
N_U_K_E Odesláno 9. duben 2009 Sdílet Odesláno 9. duben 2009 Tak olej v převodovce by měl správně vydržet déle, než-li je uváděná životnost motoru.. takže měnit ho každých padesát tisíc kilometrů je absolutně zbytečné.. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
oddie Odesláno 11. duben 2009 Sdílet Odesláno 11. duben 2009 Původně zaslal: N_U_K_E Tak olej v převodovce by měl správně vydržet déle, než-li je uváděná životnost motoru.. takže měnit ho každých padesát tisíc kilometrů je absolutně zbytečné.. Onu \"uváděnou životnost\" motoru maj tyhle auta za sebou min 2x-3x, ať už maj na budících cokoliv, takže vyměnit ojel v převodovce je naopak velmi vhodné. 50tis je zbytečnost, ale 100tis je tak akorát. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
kobra Odesláno 20. říjen 2009 Sdílet Odesláno 20. říjen 2009 Původně zaslal: raa nic ve zlem, ale neni rozumnejsi vzhledem ke stavu tvych vstupnich znalosti nechat si to udelat v servisu? Financne to vyjde nastejno, protoze v servisu ti tam daji sudovy olej za lepsi cenu nez koupis sam v litrovkach... navic nebudes resit ekologickou likvidaci oleje a ani se neumazes V servisu si prostě zapatíš výměnu, která v většině případů probětne utřením zátek mastným hadrem. Ty jsi klidný, převodovka méně , nakonec koupíš na vrakálu špajz z bouraný káry v bůh ví jakém stavu a umažeš se 3x více. Spálil jsem se s olejovými výměnami v servisech ( bohužel i značkových ) se svým i služebním autem a nyní, pokud nevidím , jak starý olej vyteče , nevěřím. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
didiulysse Odesláno 30. říjen 2010 Sdílet Odesláno 30. říjen 2010 a co do té převodovky použít normální motorák 10W40 ? motorovej olej je podstatně kvalitnější než převoďák. u Fordu s tím problém nebyl. Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
JoseA Odesláno 31. říjen 2010 Sdílet Odesláno 31. říjen 2010 Tak já zjistil, že po přivezení auta začal kapat olej z převodovky. (Při koupi a po projížďce bylo vše suché). A co sem se ptal, tak mi dva mechanici řekli, že peugeot a citroen používá převodový olej určený pro automatické převodovky a bývá červený. Tak jsem koupil na dolítí 1L castrol do automatických převodovek a servořízení, označení tuším TQ-D. Ale po odšoubování kontrolního šroubu ze zadní strany motoru (snad je to on - má v sobě čtyřhranou díru) olej tekl ven, takže tam bylo asi víc oleje než má. Auto sice bylo vepředu lehce zvedlé a na podpěrách, ale minimálně, jen abych pod auto vlezl. Tak sem zátku našruboval zpět a nechal to zatím tak. Nevím kde olej přesně prosakuje, ale asi bude nutné to nechat přetěsnit. To sem zvědavý na kolik to vyjde peněz Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
ozzy56 Odesláno 31. říjen 2010 Sdílet Odesláno 31. říjen 2010 stav oleje měř na kanále, nebo auto na zvedáku (v rovině), často tečou jen gufera poloos a to není drahá oprava Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Hafity Odesláno 31. říjen 2010 Sdílet Odesláno 31. říjen 2010 a co do té převodovky použít normální motorák 10W40 ? motorovej olej je podstatně kvalitnější než převoďák. u Fordu s tím problém nebyl. Tedy už dlouho jsem nečetl větší hovadinu.... To jsou přeci jablka a hrušky! Z jakého důvodu by měl být motorák kvalitnější? Převoďák i motorák pracují v rozdílných podmínkách! Citovat Odkaz ke komentáři Sdílet na ostatní stránky More sharing options...
Recommended Posts
Zúčastnit se diskuse
Můžete odpovědět a až poté se registrovat If you have an account, sign in now to post with your account.