pavex

vymena oleja v prevodovke

27 posts in this topic

Rad by som vymenil olej v prevodovke, ale neviem ako sa k tomu dostat.

1. Kde je vypustaci srob?

2. Kadial sa tam nalieva novy?

3. Ake mnozstvo pri vymene?

4. Aku znacku, typ?

5. Po kolko km sa odporuca vymena?

Mam C. Evasion (P806) 2,0HDi

Share this post


Link to post
Share on other sites

nic ve zlem, ale neni rozumnejsi vzhledem ke stavu tvych vstupnich znalosti nechat si to udelat v servisu? Financne to vyjde nastejno, protoze v servisu ti tam daji sudovy olej za lepsi cenu nez koupis sam v litrovkach...

navic nebudes resit ekologickou likvidaci oleje a ani se neumazes ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Samozrejme by to bolo jednoduchsie a pohodlnejsie dat si vymenit olej v prevodovke v servise, ALE rad viem co a kde v aute mam. Kedze nemam ziadnu literaturu (okrem prirucky na pouzivanie) tak sa pytam tu.

V predchadzajucich autach som si naplne vzdy menil sam, tak preto sa o to zaujimam.

A mysliss, ze olej zo suda je kvalitnejsi ako ten z plastovej 1-4l flase? Skor by som sa obaval, ze mi tam namiesto toho co bude nauctovany naleju nejaky lacnejsi.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Vypouštěcí šroub je zespodu na převodovce. Olej se tam dává (alespoň pokud vím) z levého předního podběhu. Pokud není auto na zvedáku, tak je třeba ho dát na hever, sundat kolo a plastové kryty v podběhu. Z boku na převodovce je potom plnící otvor, který má zátku se čtyřhrannou dírou. Velikost čtyřhranu je shodou okolností stejná jako obyčejná klika od dveří. Ale pozor na olej. Peugeoty používají v převodovkách zváštní kovy, (asi mlibden?) které vyžadují speciální olej. Jinak hrozí koroze a vyšší opotřebení. Je třeba si najít v katalogu kompaktibilní olej k danému vozu. Správné náplně jsou také popsány v manuálu k vozu. Plní se pomocí olejového lisu nebo pumpičky. Pokud nezjistíš přesný objem náplně, musíš najít ze zadu na převodovce hladinový šroubek a vyšroubovat ho. Až začne olej vytékat, je plná. Přesný objem neznám, ale asi si ho budu taky muset zjistit. Nechal jsem si olej vyměnit, ale nejsem si jist, že byl použit správný olej ani množství. Raději si ho vyměním sám.

Share this post


Link to post
Share on other sites

podarilo sa vam zistit kolko prevodoveho oleja treba pri vymene? a ako je to so znaskou toho SPECIALNEHO oleja?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Chystam se na vymenu oleje v prevodovce. Muzete nekdo zkouknout fotky jestli jsou to ty spravne srouby? Kontrolni sroub se mi zda hodne nizko.

Napousteci:

post-0-14109602042975_thumb.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bylo to tak, jak jsem se domnival. Jenom pod tim napoustecim plastovym! sroubem je tesnici ventil vzepreny pruzinou, takze pro plneni pres tento otvor je treba nejaky pripravek. Plnil jsem to nakonec pres diru pro kontrolni sroub. Cca 1.8l.

Vysledek - zmizely nektere pazvuky, kvalty tam urcite lepe padaji (prevodovka ma cca 250tkm). Stary olej byl tmavsi, ale nijak moc, ale smrdel vyjetinou.

Share this post


Link to post
Share on other sites

je to sice starší,ale taky se zeptám. Na to nikdo pavexovi neodpověděl a mě by to taktéž zajímalo,jestli jsem něco neprošvihl.

Takže nevíte někdo po kolika cca kilometrech by se měl měnit olej v té převodovce? Jestli se teda musí měnit.

Díky

Share this post


Link to post
Share on other sites

Ahoj,nechal jsem si ho vyměnit při příležitosti výměny rozvodového řemene,v účtu je napsán jako TAF-X převodový á 500.-\\litr.Má mít prý životnost sto tisíc a vypouštění a napouštění se prý provádí přes vyndaný tachometrový náhon (jak jsem koupil - prodávám).Já doma moc možností na svépomoc nemám - škodovky jsem ale běžně dělal doma vše,i výměny motoru nebo spojky.V dnešní době při rychlém tempu života radši nějaký ten groš přidám a nechám to udělat hochům,co na to mají,i vercajk.P806

[upravil dne 22.12.08 Kubis]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Já měnil olej dyž se dělala spojka a jinak bych ho tam klidně 120 000 km nechal. Jinak se dá krásně nalévat přes spínač světla zpátečky - bývá krásně navrchu ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak olej v převodovce by měl správně vydržet déle, než-li je uváděná životnost motoru.. takže měnit ho každých padesát tisíc kilometrů je absolutně zbytečné..

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: N_U_K_E

Tak olej v převodovce by měl správně vydržet déle, než-li je uváděná životnost motoru.. takže měnit ho každých padesát tisíc kilometrů je absolutně zbytečné..

Onu \"uváděnou životnost\" motoru maj tyhle auta za sebou min 2x-3x, ať už maj na budících cokoliv, takže vyměnit ojel v převodovce je naopak velmi vhodné.

50tis je zbytečnost, ale 100tis je tak akorát.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: raa

nic ve zlem, ale neni rozumnejsi vzhledem ke stavu tvych vstupnich znalosti nechat si to udelat v servisu? Financne to vyjde nastejno, protoze v servisu ti tam daji sudovy olej za lepsi cenu nez koupis sam v litrovkach...

navic nebudes resit ekologickou likvidaci oleje a ani se neumazes ;)

V servisu si prostě zapatíš výměnu, která v většině případů probětne utřením zátek mastným hadrem. Ty jsi klidný, převodovka méně , nakonec koupíš na vrakálu špajz z bouraný káry v bůh ví jakém stavu a umažeš se 3x více.

Spálil jsem se s olejovými výměnami v servisech ( bohužel i značkových ) se svým i služebním autem a nyní, pokud nevidím , jak starý olej vyteče , nevěřím.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a co do té převodovky použít normální motorák 10W40 ?

motorovej olej je podstatně kvalitnější než převoďák.

u Fordu s tím problém nebyl.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Tak já zjistil, že po přivezení auta začal kapat olej z převodovky. (Při koupi a po projížďce bylo vše suché). A co sem se ptal, tak mi dva mechanici řekli, že peugeot a citroen používá převodový olej určený pro automatické převodovky a bývá červený. Tak jsem koupil na dolítí 1L castrol do automatických převodovek a servořízení, označení tuším TQ-D. Ale po odšoubování kontrolního šroubu ze zadní strany motoru (snad je to on - má v sobě čtyřhranou díru) olej tekl ven, takže tam bylo asi víc oleje než má. Auto sice bylo vepředu lehce zvedlé a na podpěrách, ale minimálně, jen abych pod auto vlezl. Tak sem zátku našruboval zpět a nechal to zatím tak. Nevím kde olej přesně prosakuje, ale asi bude nutné to nechat přetěsnit. To sem zvědavý na kolik to vyjde peněz

Share this post


Link to post
Share on other sites

stav oleje měř na kanále, nebo auto na zvedáku (v rovině), často tečou jen gufera poloos a to není drahá oprava

Share this post


Link to post
Share on other sites
a co do té převodovky použít normální motorák 10W40 ?

motorovej olej je podstatně kvalitnější než převoďák.

u Fordu s tím problém nebyl.

Tedy už dlouho jsem nečetl větší hovadinu.... To jsou přeci jablka a hrušky! Z jakého důvodu by měl být motorák kvalitnější? Převoďák i motorák pracují v rozdílných podmínkách!

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.