Sign in to follow this  
Followers 0
Tomáš X.

Oprava po havárii

11 posts in this topic

Nabourala mě před přechodem pro chodce ženská zezadu, mám P306 1.6i XR, zničený zadek + levý zadní blatník, srolovaná zadní část dna kufru, zničená zadní a střední část výfuku, 5. dveře mají jen jednu malou promáčknutinu, zborcená sedačka řidiče zřejmě v důsledku nárazu. Auto je ročník 1997, ovšem bylo ve vynikajícím stavu, jen 45 000 km po dálnicích. Limit opravy od pojišťovny 85 000,- Kč kvůli stáří. Autorizovaný Peugeot IC West spočetl 95 000,- Kč + do 5 000,- Kč navíc pokud se ještě něco dodatečně najde včetně toho, že dno kufru by se nevyměňovalo, ale vytáhlo, protože stojí 20 000,- Kč. Dosavadní zkušenosti s IC West Plzeň výborné. Neautorizovaný servis z neoriginálních dílů včetně dna kufru by vyšel na 80 000,- Kč, tedy vešlo by se to do limitu. Mám připlatit až krvavých 15 000,- Kč ze svého za jistotu kvality, když to auto chci na výdrž a i nadále na dlouhé cesty po Evropě? Mám strach, aby po opravě šly zavřít 5. dveře, nehrkalo to jako starý žebřiňák, ale aby auto bylo tak spolehlivé jako dosud.

Jinak v rámci opravy si chci připlatit za preventivní výměnu těch pryžových součástí, které by mohly po 9 letech způsobit nepojízdnost na dlouhé cestě. Samozřejmě mi napadl rozvodový řemen, ale jaké hadičky v motoru a podobně mám nechat preventivně na své náklady vyměnit? Díky za odpověď laikovi, kterému jde o co nejlepší stav jeho auta na další roky. Po městě jezdím popojíždědlem a tohle je na dlouhé trasy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

nebylo by lepsi nechat si vyplatit od pojistovny tzv. rozpoctem tech 80 tis.Kc , zbytek auta prodat na nahradni dily a koupit neco jineho ? Kolem 130 - 150 tis uz se prodavaji moc pekne 406ky rocniku 98-00

a treba tahle 406 vypada moooc pekne ;)

[upravil dne 13/7/06 Ferry]

Share this post


Link to post
Share on other sites

Hele neznamená kdyz ti opravuje auto neznačkový nebo neautorizovaný servis že to musí být na prd. Znám spousty lidí co do servisů jezdily a dnes by tam nejely ani zadarmo . Šikovnej mechanik dokáže zázraky a když to poskládá ze starších dílů, ty ani nikdo jinej nemáte šanci poznat že to bylo trefený a složený ze st dílů. Jen výsledná cena bude o polovinu nižší. A k tomu rozvoďáku, ten si určitě vyměň ! Ono když se to potká přijde to asi na 10-15 tis... a sada rozvodu stojí kolem 3000,- Není nic lepšího než jistota... Jo a stěma hadičkama , ty se nemění preventivně když jsou v pořádku, tak to neřeš

Share this post


Link to post
Share on other sites

Když je to takhle nabořený tak já osobně bych si asi nechal od pojišťovny vyplatit těch 85tis, to nabořený prodal a koupil něco jiného. Nedávno tu někdo prodával rozstřelenou 306 kombi na bok povedlo se mu jí prodat za 40tis ODKAZ TADY

Za nějakých 110 tis. myslím seženeš pěknou 306 to samý co jsi měl, sice to nebude mít těch 45 tis. km jak píšeš, ale zase to nebude po takovýhle bouračce.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Driver

Když je to takhle nabořený tak já osobně bych si asi nechal od pojišťovny vyplatit těch 85tis, to nabořený prodal a koupil něco jiného. Nedávno tu někdo prodával rozstřelenou 306 kombi na bok povedlo se mu jí prodat za 40tis ODKAZ TADY

Za nějakých 110 tis. myslím seženeš pěknou 306 to samý co jsi měl, sice to nebude mít těch 45 tis. km jak píšeš, ale zase to nebude po takovýhle bouračce.

ja bych si priplatil za pohodli a koupil 406 ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites

pokud chce zase to same, tak bych to zpravil. Za ty prachy koupis stejne zase nejakou zbastlenou bouracku z raichu.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Tomáš X.

Nabourala mě před přechodem pro chodce ženská zezadu, mám P306 1.6i XR, zničený zadek + levý zadní blatník, srolovaná zadní část dna kufru, zničená zadní a střední část výfuku, 5. dveře mají jen jednu malou promáčknutinu, zborcená sedačka řidiče zřejmě v důsledku nárazu. Auto je ročník 1997, ovšem bylo ve vynikajícím stavu, jen 45 000 km po dálnicích. Limit opravy od pojišťovny 85 000,- Kč kvůli stáří. Autorizovaný Peugeot IC West spočetl 95 000,- Kč + do 5 000,- Kč navíc pokud se ještě něco dodatečně najde včetně toho, že dno kufru by se nevyměňovalo, ale vytáhlo, protože stojí 20 000,- Kč. Dosavadní zkušenosti s IC West Plzeň výborné. Neautorizovaný servis z neoriginálních dílů včetně dna kufru by vyšel na 80 000,- Kč, tedy vešlo by se to do limitu. Mám připlatit až krvavých 15 000,- Kč ze svého za jistotu kvality, když to auto chci na výdrž a i nadále na dlouhé cesty po Evropě? Mám strach, aby po opravě šly zavřít 5. dveře, nehrkalo to jako starý žebřiňák, ale aby auto bylo tak spolehlivé jako dosud.

Jinak v rámci opravy si chci připlatit za preventivní výměnu těch pryžových součástí, které by mohly po 9 letech způsobit nepojízdnost na dlouhé cestě. Samozřejmě mi napadl rozvodový řemen, ale jaké hadičky v motoru a podobně mám nechat preventivně na své náklady vyměnit? Díky za odpověď laikovi, kterému jde o co nejlepší stav jeho auta na další roky. Po městě jezdím popojíždědlem a tohle je na dlouhé trasy.

Řešil sem podobnou vec, ale už je to dlouho, nicméně na 306Hdi, kterému byly dva roky.

Perfektní srovnání celého zadku i dna kufru plus základovka 20 000

Výfuck 3 500 , nárazník z vrakáče ve stejné barvě 2500 zadní podběh 1400 (ale moje verze měla ten nejdražší)

15 000 lak.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Původně zaslal: Ferry

nebylo by lepsi nechat si vyplatit od pojistovny tzv. rozpoctem tech 80 tis.Kc , zbytek auta prodat na nahradni dily a koupit neco jineho ? Kolem 130 - 150 tis uz se prodavaji moc pekne 406ky rocniku 98-00

a treba tahle 406 vypada moooc pekne ;)

[upravil dne 13/7/06 Ferry]

No to nevim, kde to žiješ rozpočtem nedostane ani 50, jako smrtelník je na pojišťovnu krátkej.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pokud chci jistotu kvality, tak v žádném případě nepůjdu do autorizovaného servisu...

A přesně jak už tu padlo - nechal bych si vyplatit prachy rozpočtem, zbytek prodal a pořídil jiné.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Díky všem za názory, jenže tohle auto je od začátku moje, vždy garážované, nikdy s ním nebyl žádný problém, každý rok jsem proti korozi ošetřoval spodek a vím na 100%, že nemá žádnou skrytou závadu, takže mám asi oprávněné obavy, že cokoliv koupím za 120 000,- Kč, tak bude v podstatně horším stavu a nevím, co se kdy projeví. Mám pocit, že ač je tohle auto nabořené, tak motor, elektrika, podvozek, interiér a podobně je v ideálním stavu a vzadu se zničilo pár plechů, které nemají na jízdní vlastnosti žádný vliv. Jinak stříbrnomodrá metalíza, 2 airbagy, střešní okno v elektrice, interiér jako nový, ... Proto se domnívám, že je nejperspektivnější ho spravit. Ovšem otázka je, zda dráž od autorizovaného servisu nebo levněji od neautorizovaného. Co pozink neautorizovaných plechů? Riziko, že z toho v servisu něco ukradnou a vymění za horší??

Share this post


Link to post
Share on other sites

Pozink tě vůbec nemusí zajímat, když se tam bude něco svařovat. Naopak zřejmě bude lepší oprava od neautorizovaného solidního klempíře, který uřízne tu odpovídající část z vraku a přivaří, takže ten pozink zařve jen v místě svaru, než to natahování co píšeš že ti nabízeli - ale to by se muselo vidět, rtěžko soudit takhle dle popisu. A co se týče rizika, že ti z auta něco ukradnou či vymění? Když si přečteš různé diskuse, tak si právě na toto stěžují dost u autorizovaných servisů, kde je kupa mechaniků tak tak po vyučení, kteří chtějí všechno hned a mají prd plat... Ten, kdo má svůj solidní servis, něco takového nemá zapotřebí. Dělej jak myslíš, ale já bych to dal do nějaké solidní klempírny - a v Praze můžu i takovou doporučit.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!


Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.


Sign In Now
Sign in to follow this  
Followers 0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.